chap 4

1.2K 32 0
                                    

AKHIRNYA selama 2 tahun Khaleef dan Khai mengambil ijazah di Korea kalini ini mereka harus mencari tempat untuk praktikal sudah banyak Khaleef menghantar resume tetapi satu syarikat pun tidak mahu mengambilnya , dia tahu di Korea bukan senang nak cari kerja lagi ii orang luar macamnya . Lain lah Khai memang penduduk tetap di Korea . Walaupun Khai sudah dapat tempat praktikal tetapi dia langsung tidak mahu memberitahu dimanakah dia praktikal membuatkan Khaleef geram . Mereka masih duduk bersama ii di rumah yang dibeli Khai , kadang ii Khaleef hendak membayar sewa bilik tetapi Khai tidak bagi ! katanya "Ini rumah aku ! jadi rumah kau lah jugak ! kau kan BFF aku" itu sahaja yang ditutur oleh Khai , Khaleef hanya mematuhi sahaja kehendak Khai bagus lah tu ada tempat tinggal dari duduk tepi jalan .

"Masih tak dapat mana ii syarikat ?" soal Khai . 

"Tak ! aih susahnya lahh" keluh Khaleef . 

"Apa kata kau praktikal tempat aku ?" soal Khai memberi cadangan . 

"Erm boss kau tu bagi ke ?" soal Khaleef semula .

"Kau jangan risau nanti aku try slowtalk dengan boss aku okay !" ujar Khai meyakinkan kawan baiknya itu . 

"Okay thanks Khai !" ujar Khaleef berterima kasih pada kawan baiknya itu , kalau tiada Khai habis lah dia tidak dapat markah praktikal .

KEESOKKAN HARINYA

"Assalamualaikum , Hye abang !" ujar Khai . 

"Waalaikumsalam , Ha nak apa jumpa pagi ii ni macam penting sangat pulak !" ujar abangnya . 

"Memang penting ! ini urusan tentang markah praktikal !" ujar Khai manja . 

"Ha ada lah tu ! nak bodek aku full kan marks kau lah ni kan ?!" usik abangnya itu . 

"Bukan lah gila ! aku nak suruh kau ambik kawan aku ni masuk praktikal sini ! sian dia budak pandai tapi susah nak dapat tempat praktikal" terang Khai pada abangnya itu . 

"Ha ? apa masalah aku pulak ! pandai ii dia lah !" ujar Abang Khai membuatkan Khai geram ingin sahaja dia tumbuk muka tampan abangnya itu tetapi dia padamkan sahaja niatnya itu tak pasal ii dia pulak yang kena tumbuk . 

"Please abang !!! I am sure he is a smart , efficient and intelligent person to solve any problems in this company !" ujar Khai cuba meyakinkan abangnya itu tentang Khaleef . 

"Arghh fine ! esok suruh dia datang interview" akhirnya abangnya mengalah membuatkan Khai tersenyum , sekeras keras hati abang itu pasti akan kalah dengannya hehehe adik bongsu lah katakan .

TEPAT pukul 5 petang waktu Korea Khaleef pergi ke supermarket halal untuk membeli barang basah dan sedikit barang dapur untuk dimasak . Khaleef sedar diri yang dia sedang duduk dengan orang jadi dia kena rajin tak boleh malas ii .

SEDANG kusyuk memasak tiba ii dia terasa ada orang memeluk dia dari belakang membuatkan Khaleef terkejut .

"Ish awak ni Khai ! nasib tak jatuh jantung saya tahu tak ?!" marah Khaleef dengan wajah comelnya itu . 

"Hahaha aku gurau je lah ! lagipun aku rindu so aku peluk lah kau !" ujar Khai sengaja mahu mengusik Khaleef walaupun dia tidak dapat menambat hati Khaleef sekurang kurangnya dia masih boleh bersama dengan Khaleef sebagai BFF . 

"Ish pergi naik atas dulu , mandi bersihkan diri bau dah macam belacan !" ujar Khaleef , dia memang agak kurang suka menghidu apa ii bau busuk .

"Amboi berani cakap aku macam tu ehh ! siap kau malam ni aku terkam kau !" usik Khai lalu membuka baju dihadapan Khaleef lalu memasukkan baju itu ke dalam bakul baju kotor . 

"Jangan nak mengada marah BF saya nanti !" pesan Khaleef . 

"Aih susah lah kau ni ! tak habis ii dengan Bf kau tu !" ujar Khai yang meluat mendengar tentang Adam padahal mereka sudah jarang bercontact , kadang ii 1 bulan sekali sahaja si Adam itu menghubungi Khaleef . 

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now