chap 19

552 13 0
                                    

KEESOKKAN harinya Khai dan Khaleef berjalan bersiar ii di kawasan Kuala Lumpur .

"Wah cantik jugak eh !" ujar Khai merasa teruja dengan suasana di Malaysia .

"Heheh ye ke ! ok jom aku nak pergi pavi" ujar Khaleef lalu memandu terus ke arah pavi .

TIDAK mengambil masa yang lama kerana rumah Khaleef dengan kawasan bandar sangat lah dekat jadi mengambil dalam masa 30 minit sahaja itu pun kerana jem .

"Kita nak buat apa kat sini ?" soal Khai .

"Shopping lah !" balas Khaleef .

SEDANG mereka kusyuk berjalan nak meneliti setiap kedai pakaian yang mereka masuk tiba ii sahaja ada 1 mata yang tertumpu pada Khaleef dan Khai .

'Dah lamanya aku tak jumpa kau Khaleef' bisik hati jejaka itu .

"Wey jom pergi popular lepastu makan" ujar Khaleef memberi cadangan .

"Aku ikut kau je" balas Khai pendek .

BARU sahaja mereka mahu melangkah ke kedai popular tiba ii ada orang melanggar Khaleef .

"Auch" Khaleef mengaduh sakit .

"Khaleef ! are you okay ?" soal Khai risau kerana Khaleef jatuh terduduk .

"I'm so sorry bro ! I did not realize" ujar lelaki itu , Khaleef berusaha untuk bangun dari jatuh punggungnya terasa amat perit ketika ini kerana hentakan dari terjatuh itu .

"Its okay ! I'm okay , just a little" ujar Khaleef tanpa memandang wajah jejaka itu , Khai yang berada disitu sangat risau dengan keadaan Khaleef .

"Eh Khaleef kan ?" soal jejaka itu .

KHALEEF yang merasa pelik itu terus menoleh ke wajah jejaka itu alangkah terkejutnya dia melihat wajah Adam bekas kekasihnya , darah Khaleef terasa menjadi beku sahaja manakala jantungnya seakan mahu berhenti apabila melihat Adam di hadapan matanya ketika ini .

"Kau kenal Khaleef ?" soal Khai yang juga merasa aneh tiba ii sahaja jejaka ini tahu nama Khaleef dan wajah Khaleef berubah apabila melihat jejaka ini .

"Saya Adam ! kawan satu Uni dengan Khaleef" terang Adam .

"Ouhh" itu sahaja yang mampu dituturkan oleh Khai kerana dia agak terkejut juga melihat bekas kekasih kawan baiknya itu .

"Khaleef awak sihat ?" soal Adam lembut .

"Aku sihat ke tak ke , itu bukan urusan kau" ujar Khaleef dengan nada dingin nampak ketegasan di dalam dirinya , Khai yang faham dengan situasi itu hanya diam sahaja tidak mahu masuk campur takut Khaleef kurang selesa .

"Kenapa cakap macam tu pulak , awak tak pernah cakap kasar macam ni" ujar Adam dengan nada kecewa , dia rindu pada Khaleef sangat ii rindu tetapi dia tahu silap dia kerana curang .

"Aku cakap kasar pun dengan kau je ! aku benci kau sangat ii Adam ! aku setiap hati berdoa supaya aku dah tak dapat tengok muka kau tapi tak sangka pulak aku masih boleh tengok muka tembok kau tu !" jerkah Khaleef , air matanya sudah mengalir deras dipipi .

"Khaleef saya nak min..." tidak sempat Adam mahu meminta maaf , Khaleef terus memintas .

"Aku dah taknak dengar apa ii ! kau pergi dengan kehidupan baru kau ! kita buat hal masing ii ! dah 2 tahun aku bersabar ! patut lah susah nak hubungi rupa ii nya ada jantan lain kat hati tu ! aku bersyukur kerana aku dah keluar dari hati busuk kau tu !" marah Khaleef lagi lalu terus menarik tangan Khai untuk pulang , hilang moodnya mahu shopping lagi lepas melihat wajah yang paling dia benci .

SESAMPAI DI RUMAH KHALEEF

"Kau okay ?" soal Khai , dia agak risau melihat Khaleef yang tidak henti ii menangis .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now