chap 23

522 9 0
                                    

SATU BULAN sudah sejak kejadian Khaleef hampir diculik .

"Wey Khaleef !!" Khai memeluk Khaleef seerat-eratnya , sudah hampir 1 bulan Khai tidak berjumpa dengan Khlaeef .

"Apa masalah kau ni !!" ujar Khaleef menolak tubuh sasa Khai menjauh darinya , tak semenggah betul perangai kawannya ini .

"Erm mentang ii lah taken , kau dah lupa aku dah sekarang" Khai pura ii merajuk .

"Dah lah tak payah nak merajuk ! dah tua ii pun nak merajuk" perli Khaleef , macam ii betul telatah Si Khai kawan baiknya satu ini .

"Wey lagi 1 bulan dah nak habis practikal , lepas habis kau sambung kerja ataupun kau balik Malaysia ?" soal Khai .

"Balik Malaysia lah kot ! abang kau kata dia pun nak uruskan kerja ii dia kat Malaysia bila aku dah habis practikal nanti" terang Khaleef panjang lebar .

"Ouh" balas Khai sepatah .

"Dah lah ! pergi balik department kau , aku ada banyak kerja nak buat" halau Khaleef .

"Ish kau ni ! tak habis ii bila aku datang , mesti kau nak halau aku" ujar Khai lantas berlalu pergi meninggalkan Khaleef yang sedang ralit dengan kerja ii nya yang agak bertimbun itu .

KHALEEF menggelengkan kepalanya , makin lama makin maja Khai dengan Khaleef sehingga membuatkan Khaleef kadang ii pening kepala .

'Memang dah lumrah kot family dia ni semuanya manja ii' bisik hati Khaleef apabila mengingatkan Tengku Firdaus pun kadang ii seperti budak ii bila dengannya .

POV KIM SU HYUN

"Have you found any weaknesses in Tengku Firdaus ?" soal Ketua Mafia Team Lion .

"Sorry ! I still can't find any weakness in him" balas Kim Su Hyun yang sebenarnya sudah lama bekerja bawah Team Mafia Lion tanpa pengetahuan Tengku Firdaus , dia ingin balas dendam pada Tengku Firdaus kerana telah menolak cintanya dan membunuh abangnya .

"I want you to finish this thing quickly UNDERSTAND !" jerkah lelaki tua itu .

TIBA II ada satu idea yang baru masuk ke dalam otak Kim Su Hyun .

"I know what I should do" ujar Kim Su Hyun dengan senyuman sinis membuatkan lelaki tua itu tertanya ii .

POV KHALEEF

"Abang plan nak bawak sayang pergi bercuti lah" ujar Tengku Firdaus yang ingin pergi bercuti sekali lagi dengan Khaleef .

"Tak payah nak mengada ! setiap minggu pulak nak bercuti , sayang ni masih practikal okay" ujar Khaleef , dia bukan tak tahu yang sebenarnya Tengku Firdaus ingin kerjakan Khaleef secukup ii nya di atas katil nanti apabila dia sudah sampai di hotel penginapan .

"Ala baru best setiap minggu ! takde lah busy dengan kerja je" rengek Tengku Firdaus .

"Tak boleh lah Tengku Firdaus !! sayang ni lagi 1 bulan je nak habis practikal , so i kena skor" kalau lagi sekali Tengku Firdaus mendesak , Khaleef akan pastikan mulut tu tak dapat bercakap sudah .

"Ish iye lah !! tapi lepas habis practikal kita bercuti ye" pinta Tengku Firdaus .

"Okay" balas Khaleef sepatah sambil tersenyum .

JAM telah menunjukkan tepat pukul 5:00 petang untuk semua pekerja balik ke kediaman masing ii .

KHALEEF menuju ke tempat perhentian bas kerana Tengku Firdaus sudah ada temu janji dengan klien jadi terpaksa dia naik taksi atau bas yang akan lalu disitu untuk pulang .

DENGAN keadaan yang sunyi sepi di stesen bas itu , tiba ii ada sebuah kereta besar yang seperti van berhenti di hadapan Khaleef .

KHALEEF hanya membiarkan sahaja mana lah tahu itu untuk menurunkan penumpang , tetapi tekaan Khaleef salah apabila ada dua lelaki turun dengan memegang pisau dan parang .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now