chap 17

577 14 0
                                    

"Are you crazy bro ! Why did you tell Khaleef everything ?" jerkah Khai dari hujung talian , Tengku Firdaus yang mendengar jerkahan itu terus menjauhkan telefonnya dari telinga .

"Kau tak payah lah terjerit ii !" marah Tengku Firdaus .

"Kau tahu tak sejak kau bagitau dia semua pasal kerja kotor kau tu , dia langsung taknak keluar bilik ! makan pun taknak !!" ujar Khai , dia memang berasa sakit hati kerana Tengku Firdaus langsung tidak mempedulikan hati Khaleef .

"Aku dah tak boleh nak buat apa ! tiba ii je budak ii Lion serang aku" terang Tengku Firdaus , dia bukan sengaja .

"Macam mana boleh kantoi dengan budak ii Lion pulak yang kau keluar ! sebelum ni okay je takde pape pun" ujar Khai inginkan kepastian dari Tengku Firdaus .

"I don't know ! don't ask me questions I can't answer !" tempik Tengku Firdaus pada adiknya itu .

"Whatever ! lepasni kau jangan dekat dengan dia , settlekan dulu kerja ii kotor kau tu !" ujar Khai memberi amaran .

TANPA sempat Tengku Firdaus mahu bersuara Khai terus mematikan panggilannya .

"Aik ! macam tu je matikan call aku ?! biadap punya budak !" bebel Tengku Firdaus seorang diri .

KEESOKKAN paginya Khaleef bangun dari tidur sambil menghadap siling , perasaannya sekarang sedang kosong atau lebih tepat bercampur baur .

'Kenapa setiap kali aku buka hati pada seseorang , mesti seseorang tu buat aku kecewa ?' bisik hati Khaleef .

TOK .... TOK .... TOKKK , tiba ii sahaja ada bunyi ketukan dari pintu biliknya itu .

"Kau dah bangun ke Khaleef ?" soal Khai sambil masih lagi mengetuk pintu .

"Dah" balas Khaleef perlahan .

APABILA Khai kurang mendengar suara sambutan Khaleef itu , Khai terus memulas tombol pintu dan tersembul lah wajah Khaleef yang sembap mungkin angkara menangis sepanjang malam .

"Kau okay ?" soal Khai lembut .

"Okay" balas Khaleef sepatah .

"Please jangan macam ni ! aku nak Khaleef yang dulu , berani dan tak takut apa ii pun" pujuk Khai .

"Itu dulu ! waktu tu bukan berkaitan dengan nyawa tetapi mental sahaja ! tapi sekarang ni semua ibarat mental , fizikal dan nyawa aku bila ii masa sahaja akan hancur kalau aku ada buat benda yang kurang cekap" bebel Khaleef panjang lebar dengan nada perlahan , air matanya tidak henti ii keluar dari tubir mata .

KHAI yang melihat Khaleef menangis terus mendakap tubuh kecil milik Khaleef itu lalu Khai mengusap kepala Khaleef lembut dan penuh kasih sayang .

"Kau ada aku ! percaya lah , aku takkan bagi sesiapa untuk hancurkan perasaan kau atau apa ii kan kau" ujar Khai cuba memberi semangat pada Khaleef lantas cuba juga untuk meyakinkan bahawa kata ii Khai itu jujur dan ikhlas .

"Kenapa kau baik dengan aku Khai ?" soal Khaleef ingin kepastian sedangkan Khaleef tahu sudah berapa kali dirinya menyakiti perasaan Khai .

"Kau kan kawan baik aku" balas Khai dengan nada resah , mulutnya berkata lain sedangkan hatinya berkata lain .

"Aku nak kau jujur dengan aku" ujar Khaleef lalu memandang tepat ke arah anak mata milik Khai yang cukup cantik itu .

KHAI yang mendapat pandangan oleh Khaleef itu membuatkan hati Khai berdegup kencang .

'Sabar Khai !' bisik hati Khai .

"Kenapa diam ? aku tanya ni" ujar Khaleef membuatkan Khai tersedar dari lamunan .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now