"Arghhhhhhhhhhhh !!!!!!!" jerit Khlaeef sekuat hati , hatinya sekarang rasa sangat sakit hati kerana kejadian petang tadi . (banyak betul hatinya tu 😂)
"Oi kau kenapa ni gila ?!" soal Khai , dari petang tadi keadaan Khaleef agak kurang bermaya tapi bila ditanya Khaleef tidak mahu membuka mulut .
"Aku okay je lah jangan risau !" ujar Khaleef , dia berasa serabut dengan Tengku Firdaus yang memaksanya untuk praktikal di syarikatnya kalau dia berkeras untuk menolak pasti diancam .
"Okay lah sangat ! dari petang tadi aku nampak kau macam serabut nak fikirkan sesuatu , aku yang tengok ni pun dah naik serabut !" ujar Khai . "Ataupun boss ada buat apa ii kat kau ?" soal Khai .
"Arghh kau jangan sebut pasal dia ! buat aku sakit hati je !" marah Khaleef .
"See ! aku dah agak dah mesti pasal boss kan . Asal , dia buat apa kat kau ?" soal Khai .
"Erghh kau nak tau sesuka hati dia je nak hina aku ! pegang ii aku ! sesuka hati je dia nk buat benda tak senonoh dekat aku !" terang Khaleef kejadian petang tadi .
"Ha ? abang aku tu ada buat apa ii kat kau ke ? dia rogol kau ke ?" ujar Khai , terbuntang mata Khaleef apabila Khai memberi kenyataan begitu lagi terkejut apabila mendengar yang Khai memanggil Tengku Firdaus itu abangnya .
"What ? dia abang kau ?" soal Khaleef dengan muka tidak puas hatinya itu .
"Alamak ! hehehe dah terlepas cakap , ye dia abang aku ! sebab tu aku boleh praktikal dengan dia senang ii je !" terang Khai , terpaksa dia jujur dengan Khaleef siapa kah Tengku Firdaus dalam hidupnya .
"Ouh patut lah kau suruh aku praktikal dengan dia lepastu kau bagi alamat rumah di dekat dia ! kau tau tak aku benci gila dekat dia ! start aku kenal dia 2 tahun lepas hura hara hidup aku bila berdepan dengan dia .
"Ha ? kau kenal dia dari 2 tahun lepas ?" soal Khai berasa pelik , sejak bila pulak Khaleef bertemu dengan abangnya itu .
"Iye aku start kenal dia dekat Airport KLIA 1 , aku tak sengaja pecahkan barang dia lepastu dia hina ii aku macam ii kau tau ! lepastu dia cakap aku miskin tak mampu duduk sit First Class tu ! dia cakap aku curi tempat orang lain ! lepas pramugari tu cakap yang memang tempat tu aku punya terus terdiam dia ! terus duduk tak berkutik ! lepastu kat surau Airport Seoul Korea time aku nak masuk surau dia jeling ii je aku ! nasib lah kawan dia tu helok dan baik" terang Khaleef panjang lebar .
"Hahahahaha !!!! tak sangka perangai abang aku macam tu ! setahu aku kalau barang dia pecah dia akan habiskan je orang tu tak cakap banyak tapi pelik dia lepaskan kau ! but memang lawak lah kesah kau ni macam dalam drama je !!" ujar Khai sambil ketawa terbahak ii .
"Ish kau ni gelak pulak ! aku tengah sakit hati kau boleh ketawa pulak kan !!" ujar Khaleef , geram dia tengok kawan baiknya itu ketawa macam nak tercekik sudah .
"Aduh sakit perut aku ! aku rasa dia dah suka dekat kau kot ! habis lah kau lepasni , abang aku tu kalau dah suka seseorng memang dia tak akan lepaskan langsung !" terang Khai membuatkan Khaleef berasa takut dengan kenyataan itu harap lah Tengku Firdaus tidak suka padanya melainkan hanya berdendam kerana dia pecahkan barang kesayangannya itu .
KEESOKKAN HARINYA bermula lah praktikal Khaleef di syarikat Tengku Firdaus , dia terpaksa lakukan semua itu demi masa depannya .
"Kalau abang aku ada buat apa ii dekat kau bagitau aku FAHAM !" ujar Khai memberi arahan .
"Okay" ujar Khaleef tanpa semangat .
"Okay lah aku kena pergi kat deparment aku ! lunch nanti aku jemput kau okay !" ujar Khai . Khaleef hanya mengiyakan sahaja .
YOU ARE READING
MY FRIENDS BROTHER
RomanceSeorang jejaka tampan yang berasal dari MALAYSIA bekerja sebagai seorang CEO syarikat besar di KOREA telah bertemu dengan seorang pelajar practical dari MALAYSIA juga yang disarankan oleh adiknya telah mengubah jejaka itu dari seorang yang bengis...