chap 24

504 10 1
                                    

KHALEEF sudah selamat pulang dihantar oleh Tengku Azrul .

APABILA melihat kereta Tengku Firdaus sudah ada di hadapan rumah , dengan segera Khaleef masuk ke rumah untuk menyapa buah hatinya itu .

"Abang !!" sergah Khaleef dan memeluk tubuh sasa milik Tengku Firdaus .

TENGKU FIRDAUS bangun dan terus menampar wajah Khaleef sekuatnya sehingga bergema bunyi tamparan yang maha kuat itu .

KHALEEF tergamam apabila ditampar oleh Tengku Firdaus , Khaleef memandang ke arah Tengku Firdaus dengan riak marah dan kecewa .

"Apa masalah abang nak tampar sayang ni !!" Khaleef menjerkah Tengku Firdaus dengan nada yang sangat tinggi .

"Kau tanya aku sebab apa aku tampar muka kau ?!" ujar Tengku Firdaus sambil menarik rambut Khaleef sekuat hatinya .

"Sakit lepas lahhh !!!" Erangan Khaleef itu tidak diendahkan oleh Tengku Firdaus malah Tengku Firdaus melepaskan sebuah tumbukkan ke muka Khaleef sehingga Khaleef pingsan tidak sedarkan diri .

POV KHAI

KHAI sudah berkali ii mencuba untuk menghubungi Khaleef tetapi satu panggilan pun tidak di angkat , manakala apabila dia menelefon Tengku Firdaus , Tengku Firdaus hanya menjawab tidak tahu .

"Kamu masih tak dapat berita dari Khaleef ?" soal Puan Mariam yang juga turut risau dengan kehilangan Khaleef itu .

"Belum ma ! bila Khai tanya abang , jawapan dia cuma satu 'TAK TAHU' itu je jawapan yang dia bagi" bebel Khai sambil menekankan perkataan tak tahu itu , geram sungguh hatinya apabila abangnya itu seperti tidak ambil tahu tentang Khaleef .

"Aih abang kamu ni pun satu !" Puan Mariam sudah berang apabila mengetahui anak sulungnya mengendahkan tentang menantunya itu .

"Khai rasa tak sedap hati lah , apakata kita pergi rumah abang" Khai memberi cadangan kepada mamanya manakala Puan Mariam hanya mengangguk bersetuju dengan cadangan anaknya itu .

KHALEEF mencelikkan matanya tetapi penglihatannya terbantas , yang dia lihat sekarang hanya lah suasana yang gelap , bau yang busuk dan mendengar bunyi ii haiwan .

'Aku kat mana ni' bisik hati Khaleef yang sedang gelisah , matanya yang terikat mengurangkan penglihatannya untuk melihat apa yang ada dihadapan matanya ketika ini .

KHALEEF menggigil ketakutan apabila teringat kejadian yang dia di pukul oleh Tengku Firdaus .

"Dah sedar ?" soal Tengku Firdaus sambil membuka pelitup mata Khaleef itu .

KHALEEF melihat di hadapannya ada sosok tubuh Tengku Firdaus dan anak ii buahnya manakala di sekeliling bilik itu ada tikus dan beberapa haiwan yang Khaleef sangat takut ( walaupun kenyataannya semua haiwan Khaleef takut )

"Firdaus apa semua ni ?!!!" jerkahan Khaleef itu membuatkan Tengku Firdaus tersenyum .

"Semua ni balasan untuk kau lah sayang" ujar Tengku Firdaus dengan nada sinis , dia langsung tidak kesah apabila melihat air mata Khaleef jatuh dipipi mulus yang sudah merah ditampar dan ditumbuk oleh dia sebentar tadi .

"Balasan atas apa ?! apa aku buat pada kau !!!" Khaleef menangis teresak ii .

"Sebab kau tu jenis jantan murah ! batang aku pun kau tak boleh handle lepastu sedap ii kau je nak cari batang lain ye !!" tengking Tengku Firdaus .

KHALEEF tidak faham dengan kata ii Tengku Firdaus itu , tetapi dia sangat takut dengan pendirian Tengku Firdaus yang dia tidak pernah lihat sebelum ini .

"Kenapa ni ? takut ke sayang abang ni ?" ujar Tengku Firdaus dengan nada sakarstik membuatkan Khaleef lagi ketakutan .

"Lepaskan aku please lah Daus" pinta Khaleef yang sudah lemah apabila diperlakukan sebegitu .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now