chap 15

729 16 0
                                    

SUDAH hampir 1 bulan Khai sudah hilang entah kemana , Khaleef dan Tengku Firdaus kadang ii ada juga cuba untuk menghubungi Khai tetapi sama seperti 1 bulan yang lalu tiada satu pun yang di jawab panggilannya .

"Sayang okay ?" soal Tengku Firdaus tetapi tiada apa ii yang di jawab oleh Khaleef malah Khaleef masih termenung .

SEJAK Khai pergi tinggalkan Khaleef , Khaleef seperti mayat hidup sahaja . Terlampau sedih dengan keadaan yang menimpa sekarang ini .

"Sayang jangan lah macam ni ! abang risau lah" pujuk Tengku Firdaus , dia merasa risau dengan keadaan Khaleef yang kurang makan membuatkan badannya semakin susut dan kuat termenung juga membuatkan Tengku Firdaus semakin risau dengan buah hatinya .

"Bila rasanya kita dapat jumpa Khai ye bang ?" soal Khaleef dengan nada sayu membuatkan Tengku Firdaus mahu menitiskan air matanya juga tetapi ditahan dia tidak mahu dilihat lemah di depan Khaleef , dia mahu tunjukkan kekuatan supaya Khaleef juga akan menjadi kuat .

"Insyaallah satu hari nanti pasti akan bertemu jugak ! dia kan adik abang" pujuk Tengku Firdaus lagi cuba untuk memberi semangat walaupun tidak banyak sekurang ii nya mengurangkan stress Khaleef itu .

"Erm ! i hope so" balas Khaleef .

'Aih balik lah dik ! kau tak kesian ke dekat Khaleef ni yang sentiasa rindukan kau' bisik hati Tengku Firdaus mendoakan supaya Khai segera pulang dan membuatkan Khaleef cepat ceria seperti dulu .

POV KHAI —

"You haven't come to work for 1 month ! later you have to waste your practical marks" ujar Kyungsoo , dia risau dengan keadaan Khai yang semakin susut badannya dari berbadan sado tiba ii boleh menjadi kurus kerana kurang makan dan terlalu stress .

"I'm not in the mood to go to work ! meet again with a person who hurts my heart" ujar Khai dengan nada kecewa + kesal .

BERDECIT Kyungsoo mendengar alasan kawannya itu dari 1 bulan yang lepas itu sahaja alasan yang diberikan oleh Khai .

"it's up to you ! I'm tired of your advice" ujar Kyungsoo dengan tanpa banyak bicara di terus berlalu meninggalkan Khai seorang diri di ruang tamu itu , dia sudah malas mahu berdebat dengan Khai yang memang keras kepala itu .

KHAI yang melihat sosok tubuh Kyungsoo berlalu ke atas dia terus tidur semula , kalau ikutkan hati dia mahu sahaja pulang dan peluk Khaleef sepuas hatinya tetapi dia sedar hati Khaleef bukan miliknya .

POV KHALEEF —

SELAMA 1 bulan Khai menghilangkan diri sekarang di sudah boleh terima kenyataan lagi ii mendapat motivasi dari Puan Mariam mama Tengku Firdaus dan Khai untuk menyuruhnya kuat seperti sekarang .

KHALEEF datang ke tempat kerja dengan senyuman . Sejak Tengku Firdaus memarahi pekerja ii yang berani macam ii dengan dirinya , tiada sesiapa yang berani untuk macam ii dengan Khaleef .

"Hye Khaleef" sapa seorang pekerja disitu .

"Hye" balas Khaleef sepatah lalu tersenyum pada wanita yang lebih tua daripadanya itu .

"How are you today ?" ujar perempuan itu ramah .

"Im fine thank you" balas Khaleef dengan ramah juga .

MEMANG semua pekerja mulai rapat dengannya tetapi Kim Su Hyun masih lagi benci dan dendam padanya , dia tahu sebenarnya Kim Su Hyun suka pada Tengku Firdaus tetapi dia tidak peduli kerana Tengku Firdaus miliknya .

"Hye morning dear" ujar Tengku Firdaus lalu mencium pipi Khaleef membuatkan Khaleef tersipu malu .

"Ish apa abang ni ! agak ii lah nak cium pun , dekat public jugak dia nak cium" marah Khaleef lalu memukul dada bidang milik Tengku Firdaus lembut , semua yang melihat tersenyum ii malu apabila melihat Khaleef dan Tengku Firdaus bersweet sebegitu walaupun mereka tidak faham apa yang dituturkan oleh Khaleef dan Tengku Firdaus .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now