chap 11

1K 22 1
                                    

PADA malam harinya seperti yang di janjikan Khaleef akan menetap di rumah Tengku Firdaus buat pertama kalinya . Tengku Firdaus sudah ada dihadapan rumah Khai dan Khaleef menetap .

"Aik ? kau dah kenapa bang , buang tebiat ke datang rumah aku malam ii ni ?!" ujar Khai yang agak pelik kerana abangnya datang kerumah pada malam ini , padahal sebelum ni tak pernah pun abangnya nak datang .

"Aku nak ambik Khaleef" balas Tengku Firdaus .

"What ?! kau nak bawak kawan aku pergi mana malam ii macam ni ! kau jangan macam ii bang , aku tendang kau satgi !" ujar Khai .

"Kau tak payah sibuk lah ! aku ada kerja dan aku perlukan bantuan Khaleef !" tipu Tengku Firdaus .

"Kerja ke ataupun kau nak kerjakan si Khaleef tu !" ujar Khai , alangkah terkejutnya dia apabila dia melihat Khaleef sedang keluar rumah dengan membawa beg . "Ehh kau nak pergi mana ni Khaleef ?" soal Khai .

"Aku nak ikut abang kau lah ! dia kata ada kerja nak kena buat !" tipu Khaleef .

"Ehh korang ni memang dah plan ke apa ha ! kau nak ikut abang aku ? kau percayakan dia ke ?!" ujar Khai , sakit hatinya apabila mereka berbincang tanpa memberitahu dia dahulu .

"Ish kau ni Khai jangan lah risau aku pergi ni atas urusan kerja" pujuk Khaleef .

"Kalau macam tu aku ikut lah !" ujar Khai membuatkan Khaleef dan Tengku Firdaus buntu .

"Ehh mana boleh kau ikut ! ini kerja bahagian department kami !" ujar Tengku Firdaus , dia tidak mahu adiknya ikut takut kerana nanti rosak lah rancangannya bersama Khaleef mahu berhoneymoon .

"Arghh sudah lah pergi lah korang ! aku ni kan tak penting" ujar Khai yang pura ii merajuk , dia sudah malas mahu memaksa kalau orang sudah tidak izinkan .

"Jangan lah macam tu ! nanti aku belanja kau coklat ye" pujuk Khaleef sambil memegang tangan Khai dengan lembut .

"Aih ye lah elok ii jangan percaya sangat dekat abang aku tu ! abang aku bagi amaran ye ! kalau kau apa ii kan Khaleef , aku bunuh kau !" ujar Khai memberi amaran keras pada abangnya itu .

"Iye dah jom nanti lewat sampai !" ujar Tengku Firdaus lalu menarik tangan Khaleef masuk kereta , dia merasa cemburu apabila melihat Khaleef memegang tangan Khai walaupun Khai itu adiknya tetapi dia masih merasa cemburu .

SEWAKTU di dalam kereta

"Sayang masih taknak bagitau Khai ke ? kesian dia abang tengok , lagi satu abang dah penat nak menipu kalau nak keluar mesti kena bagi alasan macam ii" ujar Tengku Firdaus , dia memang agak penat untuk menyembunyikan hubungan mereka ini tetapi disebabkan Khaleef ingin private relationship dia terpaksa akur .

"Im not ready ! lagipun kita ni baru lagi tak sampai 1 bulan pun lagi" ujar Khaleef , dia pun merasa penat dengan private relationship ini tetapi dia tidak mahu jadi macam dia dan Khai macam ii dia terima dugaan yang menyakitkan .

"Sayang takut jadi macam sayang dengan Adam ke ?" ujar Tengku Firdaus cuba untuk meneka , apabila melihat wajah Khaleef yang nampak sedih itu jadi betul lah tekaannya yang Khaleef masih trauma dengan kisah lamanya . "Sayang jangan lah takut ! abang takkan buat apa yang Adam buat tu" ujar Tengku Firdaus meyakinkan Khaleef sambil tersenyum manis membuatkan Khaleef tersentuh .

HAMPIR 15 minit dari rumah Khai ke rumah Tengku Firdaus mereka hanya berborak kosong untuk lebih kenal antara satu sama lain .

"Dah sampai jom masuk" ujar Tengku Firdaus lalu membuka bonet untuk mengambil barang ii keperluan Khaleef .

"Besarnya rumah abang ! ni rumah ke istana" ujar Khaleef teruja dengan rumah yang memang sangat besar itu .

"Hehe takda lah biasa ii je ! sekarang dah jadi rumah kita berdua" ujar Tengku Firdaus lalu memimpin tangan Khaleef masuk ke rumah yang serupa istana itu .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now