chap 27

553 12 1
                                    

"Ada apa awak suruh saya datang sini ?" soal Tengku Azrul .

"Ikut aku" arah Khai membawa Tengku Azrul menuju ke sebuah bilik di tingkat atas .

APABILA pintu itu dibukak serta merta Tengku Azrul menjadi kaku apabila melihat Khaleef sedang terbaring dan perlbagai wayar ada di badannya .

"Ya Allah !! apa dah jadi pada Khaleef ni Khai ?!" soal Tengku Azrul kepada Khai yang hanya diam di hadapan pintu .

"Dia kena seksa dengan Tengku Firdaus" balas Khai membuatkan Tengku Azrul berang .

"What !! bukan diaorng couple ke , macam mana pulak si bangsat tu berani seksa partner sendiri !" ujar Tengku Azrul yang sangat marah pada Tengku Firdaus ketika ini .

"Dia salah faham , dia nampak kau keluar dari bilik hotel berdua dengan Khaleef jadi dia fikir Khaleef tu curang ! sebab tu dia diseksa selama 2 minggu , dah macam ii cara aku cuba untuk selamatkan dia waktu tu tapi tak berjaya ! akhirnya 1 minggu yang lepas aku berjaya bebaskan dia , sekarang dia sedang dirawat tetapi trauma dia sangat ii teruk" terang Khai membuatkan Tengku Azrul terkesima , tak sangka Tengku Firdaus sanggup membuat andaian sendiri dan menyeksa Khaleef sebegitu sekali .

"Sekarang kau fahamkan kenapa aku suruh kau datang sini ! tolong ungkapkan kebenaran , aku nak manusia keji tu menyesal !" pinta Khai seperti separuh merayu .

TENGKU AZRUL buntu dengan permintaan Khai itu , dia rela je sebenarnya untuk mengungkapkan semuanya tetapi lepasni pasti Tengku Firdaus akan cuba mendapatkan hati Khaleef semula .

"Susah lah Khai" ujar Tengku Azrul lembut .

"Aku tau yang kau tu suka kat Khaleef ! tapi ini demi kebaikkan Khaleef , dia hampir mati waktu dalam tahanan Tengku Firdaus ! jadi aku nak balas dendam , please bantu aku Azrul" pinta Khai sekali lagi , dia berharap sangat ii yang kali ini Tengku Azrul akan menolongnya untuk membalas dendam pada abangnya itu .

"Okay ii fine !" akhirnya Tengku Azrul mengalah , dia juga merasa dendam pada Tengku Firdaus kerana telah membuat insan yang baik sebegini rupa .

POV TENGKU FIRDAUS

"Buat masa sekarang ni macam mana ?" soal Tengku Firdaus tentang serbuan Team Lion keatas kubu ii mereka .

"Semuanya berjalan lancar ! tiada apa ii serangan sejak kita dah sedar dengan serangan mereka" terang Tengku Hariz .

"Bagus ! Btw any proceed ?" soal Tengku Firdaus lagi selepas lega mendengar jawapan dari Tengku Hariz sebentar tadi .

"Hasilnya boleh tahan ! kita dapat kembali dalam 15% semula selepas sudah di tawan oleh team musuh boss ! cuma kita kena kerja keras lebih sedikit jika kita nak dapatkan keseluruhan yang di curi itu" jelas Aish yang memang agak peka tentang ii kerja sebegini .

"Bagus ! aku taknak gagal lagi kalini , aku nak korang semua pastikan musuh kita lenyap terus !" ujar Tengku Firdaus dengan nada tegas .

WALAUPUN Tengku Firdaus busy dengan kerja ii office dan juga dari segi dunia permafiaan tetapi otaknya ligat berfikir tentang Khaleef .

"Asal kau ni bro ?" soal Tengku Hariz apabila seluruh anak ii buah Tengku Firdaus telah keluar dari bilik meeting .

"Aku okay cuma pening sikit je !" bohong Tengku Firdaus .

"Aih ! aku bukan kenal kau sehari je Daus ! kita ni dah macam adik beradik dah , tak payah lah kau nak sorok apa ii dari aku ! kau jujur je yang kau rindukan Khaleef kan !" ujar Tengku Hariz yang sudah masak dengan perangai Tengku Firdaus itu .

"Ehh takde maknanya aku nak rindu budak murah macam dia tu !" balas Tengku Firdaus , dia sungguh meluat apabila mendengar nama itu tetapi tidak tahu lah kenapa otaknya ligat berfikir tentang Khaleef .

"Ish !! susah betul lah nak buat kau ni tak jadi degil , tak habis ii nak ikut kepala kau je ! aku harap sangat satu hari nanti kau akan tahu kebenaran yang sebenar bahawa Khaleef tu tak bersalah !" ujar Tengku Hariz , dia sangat geram dengan perangai Tengku Firdaus yang suka orang ikut dia sahaja .

TENGKU HARIZ keluar dari bilik meeting itu untuk pergi ke rumah Khai secara senyap ii , dia kerap menjenguk keadaan Khaleef tanpa pengetahuan Tengku Firdaus .

POV KHALEEF

"Abang Azrul ! apa abang buat kat sini ?" soal Khaleef lemah .

"Abang sengaja je nak lawat Khaleef , kenapa Khaleef tak bagitau abang pasal perkara sebenar ?" ujar Tengku Azrul .

"Adik okay lah ini kan cuma acci..." tidak sempat Khaleef menghabiskan kata ii nya Tengku Azrul sudah menyampuk .

"Tak payah nak berdalih lagi Khaleef ! abang dah tau semuanya , Khai dah cerita semuanya pada abang" ujar Tengku Azrul , tak sangka di dalam keadaan begini Khaleef masih mahu menyimpan rahsia padanya .

KHALEEF memandang ke arah Khai dengan perasaan geram kerana telah memberitahu pada Tengku Azrul perkara sebenar yang terjadi pada dirinya .

"Sorry Khaleef , aku bagitau sebab aku nak buat rancangan untuk jatuhkan dia" ujar Khai .

"Kau gila ke Khai ?! dia tu abang kau , kalau dia sakiti aku pun dia tu tetap abang yang perlu kau hormat !" ujar Khaleef , walaupun hatinya membenci Tengku Firdaus tetapi dia tidak sanggup untuk menghancurkan sebuah keluarga .

"Jangan kau risau , aku bukan nak bunuh atau pukul dia macam dia buat pada kau ! aku ada plan" ujar Khai .

"Plan apa ?!" tiba ii sahaja Tengku Hariz menyampuk .

"Ehh Abang Hariz" ujar Khaleef terkejut dengan kehadiran Tengku Hariz itu .

"Hye" ujar Tengku Hariz lalu Khaleef menyalam tangan Tengku Hariz .

"Adik abang ni dah sihat ?" soal Tengku Hariz .

"Boleh lah sikit ii" ujar Khaleef lalu tersenyum .

"Btw tadi abang dengar korang nak buat plan ? plan untuk apa , atau ada apa ii yang abang tak tau ke ?" soal Tengku Hariz kehairanan .

"Khai nak balas dendam pada abang" ujar Khai selamba membuatkan Tengku Hariz tergamam .

"Khai dah gi...." tidak sempat Tengku Hariz menghabiskan kata ii nya Khai sudah memintas .

"Ehh dengar dulu boleh tak korang ni ! plan Khai untuk buat Firdaus menyesal atas perbuatannya !" ujar Khai geram kerana dari tadi semua orang nak memintas cadangannya .

"Ouh ! jadi apa lah cadangan Khai tu , abang harap abang berminat lah" ujar Tengku Hariz .

"Dalam info yang Khai tahu , Daus tak tahu keadaan Khaleef sekarang macam mana ! jadi plan Khai untuk Abang Hariz beritahu pada Daus yang Khaleef sedang nazak , kalau Daus tak kisah kita akan tunggu dalam 1 minggu untuk Azrul pulak buat kerja ! Abang Hariz kena bawak Khai dengan Azrul berjumpa dengan Daus untuk memberi tahu semua perkara sebenar ! dan waktu tu pasti seorang Tengku Firdaus akan menyesali perbuatannya !" terang Khai panjang lebar .

KHALEEF hanya tersenyum sahaja mendengar cadangan bernas dari Khai itu .

"Wow agak menarik" ujar Tengku Hariz dengan penuh minat atas cadangan dari Khai itu .

"Kalau abang dah menyesal ! Khai akan bawa Khaleef pergi jauh , dan Khaleef boleh mulakan hidup baru" ujar Khai sambil mengusap kepala Khaleef lembut .

"So when do we want to start this plan ?" soal Tengku Hariz seperti tidak sabar .

"Esok" balas Khai sambil tersenyum sinis , dia akan pastikan abangnya menderita seperti apa yang Khaleef rasa seperti sebelum ini .

ADAKAH DENDAM AKAN TERBALAS ??

ADAKAH RANCANGAN SEMUA AKAN BERJALAN LANCAR ??

HYE GUYS !!

AMACAM DENGAN CHAP KALINI ??

JANGAN LUPA SHARE , VOTE AND COMMENT !!

JANGAN LUPA JUGA FOLLOW MY ACC ❤️‼️

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now