chap 6

1K 33 0
                                    

KEESOKKAN HARINYA Khaleef pergi ke tempat kerja dengan hati yang lesu . Sejak dia dan Tengku Firdaus makan bersama minggu lepas menjadikan semuanya berubah . Tengku Firdaus yang selama ni tidak habis ii hina , caci maki dia tetapi sekarang Tengku Firdaus layan dia dengan lebih lembut , sweet dan ramah walaupun ada garang ii di depan pekerja ii lain . Khaleef tidak suka dilayan sebegitu oleh Tengku Firdaus kerana dia yakin Tengku Firdaus pasti ada rancangkan sesuatu .

"Hye morning dear" sapa Khai .

"Banyak lah kau morning ! sampai hati kau tak tunggu aku kan !" balas Khaleef , dia terasa hati kerana Khai pergi ke office tanpa tunggu dia . Jadi terpaksa dia pergi menaiki bas .

"Alololo ! aku nak jumpa abang aku awal pagi tadi lah !" pujuk Khai .

"Erm iye lah !" balas Khaleef , dia pun malas mahu merajuk lama ii bukan ada faedah pun .

"Erm btw Khaleef , jom tengah hari ni kita pergi lunch !" pinta Khai .

"Oops sorry ! about that I can't today because your brother has given an early warning that I have to have lunch with him , no one else can !" terang Khaleef .

"Ala kau ni ! tak habis ii dengan abang aku tu , bila pulak nak dating dengan aku !" ujar Khai pura ii merajuk , walaupun dia tahu ini semua kerja abangnya yang suka memaksa orang itu .

"You know your brother right ?!" perli Khaleef . 

"HAHA ! yes i know" balas Khai .

"Amboi sedap mengumpat ?" tiba ii Tengku Firdaus menyampuk , entah dari mana datang pun mereka tidak tahu .

"Ish boss ni terkejut kami !" ujar Khai , pura ii tidak memanggil abang di depan pekerja ii lain .

"Don't you have any work to do ? can't stop cursing !" marah Tengku Firdaus .

"Ada nak pergi lah ni ! okay lah bye dear !" ujar Khai seperti biasa dia akan mencium dahi Khaleef dulu sebelum pergi .

"Aih ! I'm sorry boss , it's not my fault ! go mad at your little brother" ujar Khaleef perlahan , Tengku Firdaus hanya menjeling sahaja lalu masuk ke pejabatnya dengan perasaan cemburu .

WAKTU LUNCH sudah tiba

"Are you ready ?" soal Tengku Firdaus menyentakkan Khaleef yang sedang kusyuk buat kerja itu .

"Ready for what MR BOSS !" balas Khaleef . 

"Kau lupa ?" provok Tengku Firdaus . 

"Ya Allah !! boleh tak awak terus terang !" marah Khaleef . 

"Kau janji nak lunch dengan aku !" ujar Tengku Firdaus lembut . 

"Ohh yahh ! sorry saya lupa !" ujar Khaleef sambil tersengih lalu Khaleef bersih ii kan mejanya lalu bergerak pergi ke restoran bersama ii dengan Tengku Firdaus .

SESAMPAI sahaja mereka di sebuah restoran halal itu , mereka memesan makanan masing ii . TIBA II sahaja ada satu panggilan dari telefon bimbit Khaleef .

"Wait a minute !" ujar Khaleef sambil berlalu menjauh sedikit dari Tengku Firdaus yang pandang dia dengan pandangan tertanya ii , dia terpaksa kena angkat kerana ini video call dari buah hatinya Adam .

"Hello sayang ! saya rindu lah !" ujar Adam . 

"Hello ! saya pun , tapi awak buat apa sekarang ?" soal Khaleef . 

"Ouh saya tengah rehat sebab tu saya call awak ni !" terang Adam . 

"Ouhh ! awa...." tidak habis kata ii Khaleef tiba ii dia mendengar suara seseorang lelaki . 

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now