SUDAH hampir 2 minggu Khaleef di dalam bilik bawah tanah rumah Tengku Firdaus bermacam ii seksaan Khaleef rasakan sewaktu di sana , bukan sahaja di pukul malah dirogol berkali oleh anak ii buah Tengku Firdaus .
BERMACAM II cara Khai membuat untuk mengeluarkan Khaleef dari situ tetapi langsung tidak berjaya , abangnya kalini sangat ii keras kepala .
"Sampai bila kamu nak lepaskan Khaleef ni Aus ?" soal Puan Mariam lembut , pilu hatinya apabila mendengar cerita dari Khai .
"Mama jangan masuk campur" ujar Tengku Firdaus lembut tetapi tetap ada tegasnya .
"Dia tu menantu mama tau tak ! kalau kamu taknak dia lepaskan dia jangan kamu seksa dia , dia tu anak orang yang datang negara sini nak belajar bukan nak kena bunuh !!" Puan Mariam menaikkan suaranya , sudah penat untuk bercakap baik ii dengan Tengku Firdaus ini .
"Kenapa mama tak habis ii nak backup budak yang curang eh ??" Tengku Firdaus merasa sangat tertekan apabila mama , papa dan adiknya selalu nak backup Khaleef .
"Sebab dia baik ! kamu tak tau apa ii cuma pandai je buat kesimpulan sendiri !! dengar sini Tengku Firdaus kalau ada apa ii jadi pada Khaleef mama takkan maafkan kamu !" ugut Puan Mariam .
TENGKU FIRDAUS hanya diam sahaja , sejak kantoi keberadaan Khaleef semua orang di rumah mamanya seperti membenci perbuatannya sedangkan Tengku Firdaus hanya mahu membalas dendam sahaja .
TENGKU FIRDAUS baru sahaja pulang ke rumahnya sendiri selepas dibasuh oleh mamanya , tetapi bila dah sampai di rumah ada satu jeritan di pagar rumah .
TENGKU FIRDAUS memandang ke arah pagar rumah dan melihat Khai sedang berdiri di depan pintu tersebut .
"Kau nak apa datang rumah abang ni ?!" soal Tengku Firdaus walaupun dia sudah tahu alasan kewujudan Khai di hadapan rumahnya ini .
"Kau tau sebab dia apa kan !" ujar Khai .
"dah 2 minggu Khai kau buat macam ni tapi sama je masih takde apa ii berita baik ! better kau balik dan jangan masuk campur" ujar Tengku Firdaus lembut supaya adiknya kalini akan mendengar kata ii nya .
"Jangan harap aku akan balik dan menyerah ! yang tengah bertarung dengan nyawa kat dalam rumah puaka kau ni kawan aku tau tak !! kalau kau taknak ada pertumpahan darah kau lepaskan Khaleef sekarang !!" ugut Khai .
"Heh apa kau mampu buat ?!" soal Tengku Firdaus seakan mencabar kemampuan Khaleef .
KHAI mengeluarkan sepucuk pistol dan dihalakan ke arah abangnya lalu semua anak ii buah abangnya menghalakan senjata mereka ke arah Khai .
"Mana kau dapat senjata tu Khai ?!" soal Tengku Firdaus yang terkejut dengan senjata yang di pegang Khai itu .
"Aku dah penat nak tunduk pada kau Tengku Firdaus ! kalau kau taknak lepaskan kawan baik aku tu , kau takkan pernah jumpa aku lagi dan kau akan tengok mama dan papa sedih buat selamanya !" ujar Khai lalu menghalakan hujung pistol itu ke kepalanya sendiri .
TENGKU FIRDAUS tergamam dengan tindakkan Khai tersebut membuatkan kepalanya buntu .
"Fine ii !!! Aish kau pergi lepaskan budak tu sekarang !" arah Tengku Firdaus kepada Aish , Aish dengan segera masuk ke dalam kawasan rumah untuk melepaskan Khaleef .
APABILA Khai melihat Khaleef di tarik oleh dua orang lelaki , hatinya sangat sayu melihat baju putih Khaleef sebelum ini bertukar jadi merah menyala akibat bermandikan darah yang begitu banyak .
KHAI mahu sahaja menangis apabila melihat keadaan Khaleef yang sangat teruk tak bermaya itu tetapi dia harus kuat melawan abangnya kalini demi mempertahankan Khaleef .
YOU ARE READING
MY FRIENDS BROTHER
RomanceSeorang jejaka tampan yang berasal dari MALAYSIA bekerja sebagai seorang CEO syarikat besar di KOREA telah bertemu dengan seorang pelajar practical dari MALAYSIA juga yang disarankan oleh adiknya telah mengubah jejaka itu dari seorang yang bengis...