chap 12

801 17 0
                                    

"Aduhhhh sakit ma !! please lepaskan telinga Aus !!" jerit Tengku Firdaus apabila Puan Mariam tiba ii sahaja menarik telinganya memecahkan kehenengin pagi itu .

"Kamu ini kenapa ha ! kalau jiran ii dengar kamu nak suruh mama cakap apa !" marah Puan Mariam .

"Aik apa Aus buat ?" soal Tengku Firdaus kehairanan .

"Malam tadi bunyi apa tu ?! kalau ye pun nak berasmara dana slow ii lah sikit" tegur Puan Mariam .

TERSEDAK Khaleef apabila Puan Mariam berkata begitu , ingatkan marah kerana Tengku Firdaus buat salah rupa ii nya kerana desahan mereka malam tadi .

"Hehehe mama dengar eh ?" soal Tengku Firdaus tersengih malu .

"Memang lah rumah ni besar and jauh dari kejiranan , tapi kalau dah macam tu bunyinya dari sini sampai ke Malaysia boleh dengar" ujar Puan Mariam lalu menggeleng sahaja dengan tingkah tidak tahu malu anaknya itu .

"Hehehe sorry ma ! Aus janji tak buat lagi" ujar Tengku Firdaus lalu menerukan makan yang tertunggak akibat bebelan mamanya itu . Khaleef pula hanya terdiam sepi sahaja .

'Serius lah mak dia ni tak kesah kalau anak dia buat macam ni ? kalau mak aku confirm dah kena buang keluarga sudah' bisik hati Khaleef yang pelik dengan sikap Puan Mariam yang lebih terbuka tentang anaknya couple dengan sejenis . Puan Mariam melihat riak wajah Khaleef berubah membuatkan dia rasa serba salah pula .

"Maafkan mama ye Khaleef , mama bukan marah kamu tapi Aus ni yang macam budak ii" ujar Puan Mariam sambil tersenyum manis .

"Erghh , it's okay mom , this is not a big problem and you don't even need to apologize to me ! sepatutnya Khaleef yang mintak maaf" ujar Khaleef serba salah membuatkan Puan Mariam rasa lebih serba salah kerana menyebut tentang itu . Dia tahu bukan semua ibu bapa boleh terima anaknya berpasangan , sejenis pulak tu .

"Bukan salah Khaleef lah hehe okay lah mama nak keluar ni ada meeting dengan klien , Aus jaga menantu mama baik ii FAHAM !" ujar Puan Mariam memberi amaran tegas , terbuntang mata Khaleef apabila Puan Mariam menggelarkan dirinya menantu .

"Jom sayang naik atas ! kita bagi mama cucu ramai ii" usik Tengku Firdaus membuatkan terbuntang mata Khaleef sekali lagi .

"Awak jangan nak mengada ehh ! saya tumbuk awak tak sia ii je balik Malaysia takyah pakai kapal terbang !" marah Khaleef , walaupun dia tahu dia tidak boleh mengandung kerana dia lelaki tetapi dia faham maksud Tengku Firdaus yang mahukan dia memuaskan nafsu lelaki itu .

"Amboi garangnya ayang saya ni !" usik Tengku Firdaus membuatkan Khaleef tersipu malu .

KEESOKKAN harinya seperti biasa Khaleef dan Tengku Firdaus akan pergi ke office untuk menjalankan kehidupan seperti biasa .

"Turun kan sayang kat tempat biasa" ujar Khaleef . 

"Ehh takpe lah kita turun lah sama ii" balas Tengku Firdaus .

"Mana boleh lah bang ! nanti orang nampak pening sayang nak menjawab nanti" ujar Khaleef .

"Ala abaikan je kata ii orang ! please sayang , sayang tak sayangkan abang ke ?" ujar Tengku Firdaus sengaja main trick untuk pujuk Khaleef .

"Aih ye lah ii jom !" balas Khaleef yang kasihan dengan Tengku Firdaus yang sanggup merayu padanya itu .

SESAMPAI di depan department itu semua mata tertumpu pada Khaleef dan Tengku Firdaus membuatkan Khaleef kurang selesa , banyak gosip tentangnya apabila semua orang melihat dia dan pemilik syarikat itu berjalan bersama ii .

"Oit !" sergah Khai membuatkan Khaleef terperanjat .

"Kau ni kenapa Khai !" marah Khaleef dengan nada kesal .

MY FRIENDS BROTHER Where stories live. Discover now