Bölüm 35

589 25 6
                                    


Samira delici bakışlarını muhafızlara savururken onların arkasından gelen annesini görünce bir çırpıda muhafızların onu tutan kollarından kurtulup annesine doğru koştu. ''Andy'i öldürmeyeceksin anne, değil mi?! Bunu yapamazsın. O buraya sadece beni sevdiği için geldi. Ayrıca amacı da casusluk yapmak falan değildi.'' Kötü bakışlarını yeniden muhafızlara yöneltti. Muhafızlar onu duymamış gibi bir hale büründüler. Samira, bakışlarını annesine yöneltti tekrardan. ''Onu oradan çıkarmalısın anne!'' Annesinin kolundan tutup sarsmaya başladığı sırada durumun hoşnutsuzluğundan sıkılan Kraliçe, muhafızlara gitmelerini işaret etti. Muhafızlar saygıyla eğildi, geri geri çıkarak gözden kayboldular. Kraliçe, karşısında perişan olmuş kızının halini görünce yüreğinde bir kıpırdanma hissetti. Hislerini içinde saklamayı tercih ediyordu tabii.

Annesinden bir tepki alamayan genç kız kendini savunmaya geçti. ''Hiçbir zaman benim dediklerime aldırış etmedin. Annem misin değil misin bilemiyorum artık!'' Kraliçe, kızının ağzından son derece sert çıkan sözlerinden sonra kızgınlığına yenik düşerek elini kaldırdı. Genç kız da onu vurması için iyice körükledi. ''Hadi vursana! Haklı olduğumda her zaman yaptığın gibi. Evet, bekliyorum.'' Samira gözlerini kapattı. Kraliçe'nin eli havada öylece kala kalmıştı. Genç kızın haklılık payı olduğunu düşünüp onu bir kere de olsa dinleme kararı aldı. Çünkü durum ciddiydi. ''Seni dinleyeceğim ama en başından her şeyi anlatacaksın.'' Kraliçe 'nin ses tonu hala otoriter bir şekilde çıkıyordu. Genç kız gözlerini açtı, inanmamış gibi annesine bakıyordu. Vurmadığı için hala şaşkındı. Gözleri annesinin gözleriyle buluştu.

''Andy ile başlayalım. Sana onu sarayda görürsem öldüreceğimi kesin bir dille ifade ettiğimi hatırlıyorum, öyle değil mi?'' Genç kız bakışlarıyla onayladı annesini, bir yandan da dudaklarını kemiriyordu. İtiraz edecekmiş gibi bir hali vardı. ''Bunu bile bile onun sarayda gizlice yaşamasına izin verdin. Burada kötülüğü yapan asıl kişi kim? Onu uyarabilirdin, gitmesini söyleyebilirdin. Onu seviyorsun, bu yüzden sarayda kalmasını istedin ama yaptıkların çok dikkatsizceydi. Üniformayı Henry'nin odasına saklamak mı? Temizliği çok sık yapılan bir odayı kullanmak yapılan ilk hatalardan biriydi. Her neyse, üniformayı bana bir hizmetçi getirdi, böylece sonunda yalanınız da ortaya çıkmış oldu. Biliyorsun ondan hoşlanmıyorum, bu nedenle onu suçüstü yakalayıp zindana kapattım. Ama şimdi içim huzurlu değil. Nedenini bilmek ister misin?''

Samira alayla, ''Neden?'' diye sordu.

''Nedeni anne yüreği.'' Diye cevapladı Kraliçe tekdüze bir sesle.

Genç kız ona hala inanmıyor ve alaycı tonda konuşmaya devam ediyordu. ''Anne yüreği? Bu zamana kadar isteklerime karşı çıkıp durdun. Onu isteyerek zindana mahkum ettin peki o zaman bahsettiğin anne yüreğin neredeydi? Birileri yüreğini mi söküp çıkarmıştı yoksa?!''

Kraliçe yeniden sabretti yoksa kızı gerçekten tokadı hak ediyordu. ''Eğer beni dinlemeyecek ve bu şekilde karşı çıkmaya devam edeceksen konuşmamız burada bir daha tekrarlanmamak üzere bitecek. Neden bana düşmanca davranıyorsun?'' Yüzündeki çizgiler sinirlendikçe belirginleşiyordu. Ama sabredecekti, en azından bugünlük.

Samira öfkeyle patladı. ''Neden mi? Suçsuz birini öldürmek istiyorsun. Tamam belki buraya gelerek bir hata yaptı ama bu göz ardı edilebilir. Bırak ülkesine geri dönsün. Ondan vazgeçtim. Hala onu sevdiğimi düşünüyorsan yanılıyorsun. Onu kurtarmak istiyorum çünkü buraya benim yüzümden geldi ve suçu yok. ''

Kraliçe kaşlarını kaldırarak sordu. ''Ondan vaz mı geçtin? Yani bu demek oluyor ki Henry'i sevdiğin doğruymuş. '' Kızının söylediklerinden işine gelen kısmı çekip çıkarmıştı.

TutsakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin