Tom o privi uluit pe Donna. Arăta senzațional în rochița aceea și-ar fi făcut și dintr-un sfânt un păcătos cu acte-n regulă... Își drese vocea, apoi o complimentă:
-Ești prea sexy ca să scapi când ne întoarcem!, iar ea chicoti.
Privind-o, nu-i venea să creadă că avusese așa un noroc. Donna era o tipă clasa-ntâi, frumoasă, muncitoare și serioasă. Nu lipsea de-acasă și-l accepta așa cum era. Iar acum, se duceau la festivitatea de premiere care o omagia. Bine, într-adevăr, ajutase o grămadă de lume prin meseria ce-o avea. Da, era dedicată meseriei, prea dedicată, ar fi zis alții. Dar nu el...El o înțelegea, o susținea, era mândru de ea! În plus, ea-i povestea uneori crâmpeie din cazurile întâlnite, iar el rămânea de fiecare dată cu gura căscată. Cu ce lucruri se puteau unii confrunta...!
Bine, ea pleca deseori de-acasă, la cabinet. Apoi, primea și apeluri noaptea târziu, de la câte un client disperat. O auzea cum răspundea somnoroasă, însă întotdeauna cu profesionalism. Uneori treceau ore bune până ce se întorcea înapoi în pat, lângă el. Dar se obișnuise că trăia lângă o profesionistă, iar momentul de acum o dovedea.
Se învârti pe lângă ea, ajutând-o să-și pună pardesiul, apoi se sărutară fără să-și atingă buzele, doar așa, în aer, ca ea să nu-și strice machiajul. Într-un final, porniră. Limuzina luxoasă îi aștepta dincolo de poartă. El nu putu decât să fie impresionat și chiar puțin umil că era soțul unei...celebrități. O să aibă ce bârfi mâine cu Bri, își zise el zâmbind. Iar el chiar aștepta discuțiile lor, ca pe o gură de aer proaspăt. Nu-i spusese niciodată, de-abia-și putea recunoaște lui însuși, însă Donna se răcise față de el. Da, locuiau împreună, făceau și dragoste, petreceau timp împreună, însă nimic nu mai era la fel de o vreme.
Bine, își zise el, privind prin geam, probabil că așa se întâmplă cu toate cuplurile după o vreme. Apoi mai era ciudat și faptul că Donna nu mai accepta să iasă împreună, ca pe vremuri, nu numai în doi, ci nici în trei, ca odinioară. „E prea mult stres pe capul meu", îi spusese ea odată, iar el o luase de bună și nu mai insistase. O fi fost, nu zicea nu. Mai ales că, mai nou, dormea și puțin, iar asta-i dădea Donnei o permanentă stare de iritare, încât el prefera să se retragă din calea ei, decât să-i dea prilej să se ia la harță...
Ajunseră la Centrul Cultural, unde se ținea gala. Tom sări din mașină, ca să-i deschidă ușa, galant. Însă un tip mai în vârstă, pus la patru ace și cu o alură de fost sportiv de performanță, fu mai rapid decât el. Îi deschise ușa și o prinse de mână, ca s-o ajute să coboare. Tom privi prostit cum Donna îl privește lung, apoi îi zâmbește seducător. Rămase cu gura căscată acolo, pe marginea drumului, privindu-i. Apoi se trezi la realitate când un fotograf zbieră la el:
-Domnule, aveți grijă, vine-o mașină...
Nu se mai simțise atât de aiurea din copilărie. De când mama lui și iubitul ei de-atunci urcau la etaj ținându-se de mână..
Abținându-se să nu facă o scenă, Tom păși, cu Donna la braț, spre masa care le era rezervată, în apropierea podiumului. Îl studie pe „bătrânul" acela ca pe un inamic, printre gene, de la masă, cum se mișca cu eleganță, cum strălucea printre oameni...Îl ura. Bine, recunoștea că era destul de chipeș pentru cineva de vârsta lui... Dar Donna era soția lui. Din ce vedea, ar fi putut avea orice altă femeie de la gala aceea... De ce Donna? Care-o fi treaba cu ăștia doi?, își zise, apoi atenția îi fu atrasă de...Bri.
Nu renunțase la nuanțele de gri caracteristice ei, dar măcar avea și câteva paiete pe rochie... Îi făcu semn cu mâna, bucuros. Ea veni, cum venea de obicei, cu mersul ei nesigur pe tocuri și strâmbându-se din cauza rujului. Nu suporta nici rujul, nici tocurile și de-abia aștepta s-ajungă acasă să se descotorosească de ele.
Se îmbrățișară, iar Tom o ajută să se așeze. Apoi îi șopti ceva la ureche, iar ea îl privi serios:
-Ok, rămâne stabilit, vorbim... Apoi își plimbă privirea prin sala înțesată de lume la patru ace și încremeni:
Străinul stilat din autobuz era acolo, conversând entuziasmat cu un grup de oameni!
CITEȘTI
Legături nebănuite
Storie d'amoreO căsnicie e distrusă, aparent fără niciun motiv. O tânără ambițioasă preia afacerea falimentară a familiei sale și o repune pe picioare. O organizație din umbră ia decizii controversate. Și toate astea au ceva în comun. Sau pe cineva...