Kimse duyarsa?
Kimse duyamaz...Öğlen yemeği saati geldiğinde Ali'yi dürtükledim. Nisanın yaptığı piçlikten sonra benim yanıma oturmuştu. Ali bana baktığında "çekil de geçeyim" dedim.
"Ha! Pardon" ayağa kalkıp bana yol verdi. Ben önden o arkamdan yemekhaneye indik. Allahtan çok sıra yoktu da hemen yemeklerimize aldık.
Ben masaya oturduğumda Ali'de karşıma oturdu. Ali'ye tip tip baktım. "Ne oldu?" Dedi.
"Bir işin olduğunu söyledin ama Ayazlarla kantinde oturuyordun"
"Ne?" Dedi. "Çok hızlı yaptın bir daha yap"
"Seni kantine çağırdım" yaptım.
"Evet" dediğinde devam ettim.
"Bana bir işin olduğunu söyledin ama sen de kantinde oturuyordun..."
"Haaa" dedi aklına gelmiş gibi. "Ya özür dilerim. Bana gel bir işimiz var dediler, meğersem kantinde oturacakmışız. Haberim yoktu"
Omuz silktim.
"Yaa Zeynep. Tamam affet ya. Özür dilerim"
"Tamam artık. Olan oldu, sus!"
"Affettin mi?"
"Evet sus!"
"Tamam"
...
Sınıfa girdiğimde Nisa ayağa kalktı. "Zeynep, özür dilerim"
Göz devirip yerime oturdum. "Lütfen Zeynep" dedi. "Affet beni. Amacım o değildi"
Napim?
"Zeynep"
ya havle!
"Hep böyle küsmü kalacağız?"
Sınıfa Ali girdi. "Noldu Nisa?" Nisa Ali'ye baktı. "Bir sorun mu var?"
"Yoo" dedi Nisa. "Biz sadece konuşuyoruz"
"Ne konuşuyorsunuz?"
Alye baktım ve "sus" dedim. Ali elini ağazına götürüp fermuarlıyormuş gibi davrandı. Gelip benim yanıma oturduğunda "sınavlar başlayacakmış" dedi. "Napıcaz"
"Ne demek ne yapacağız? Yapacak bir şey yok"
"Aynen" dedi. Önüme bir kahve koyduğunda kaşlarımı çattım. "Afiyet olsun"
"Ne zaman aldın bunu?"
"Demin aldım. "
"Teşekkürler"
"Lafı bile olmaz" diyip yanağımdan bir makas aldı. Bu yaptığına karşı gözlerimi kocaman açtım. O da bir anda yapmış olacak ki utandı.
...
"Bence gelmesin teyzenler, sen bizde kal"
"Yuh Ali! Ben niye sizde kalıyorum"
"Y-yani" diye geveledi. "A-arkadaşız. Evet. Arkadaşız ya, ondan"
"Olsun, hem Defneyi de çok özledim"
"İyi" dedi. "Pşşt!"
Ali'ye baktı. "Defneyle Emreyi tanıştıralım mı?"
"Olur"
Sırıttı. Ne oluyor be?
Asansörden indiğimde Ali'ye el salladım. Anahtarımı yuvaya yerleştirip çevirdim. Yarın Teyzemler geliyordu. En iyisi temizlik yapmalıydım. Ama önce bir dinleneyim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
kimse duyamaz...
Adventurebabasının ateşler içinde bedenini gören zeynep. artık hiç konuşamaz olmuştur. bakalım zeynep hayatının geri kalanını sessiz bir sekilde nasıl devam ettirecek?