..

3.1K 125 0
                                    

" Heb je al een vriend of ga binnenkort trouwen en laat je ons dan ook in de steek zoals het met Laila ging. Met haar was het ook altijd leuk, maar daarna ging ze trouwen. En zo werd het contact steeds minder en nu ze een kindje heeft ze het al helemaal druk. Als ik alleen achter moet blijven met Amin ga ik echt mezelf vermoorden denk ik. Hij kan soms zo bazig doen. En ik kan altijd naar jou toe komen als ik verdrietig ben. Maar wat als jij ook gaat trouwen."

Ze keek er zo sip bij, dat ik echt met haar te doen had. Het liefst wilde ik die gedachtes en gevoel van haar weg nemen. Maar ik weet dat ze altijd bang zal zijn dat ze alleen achter blijft. Laila haar oudere zus beloofde haar hetzelfde als ik. Maar zo zie je maar het leven brengt altijd weer wat nieuws met zich mee. Niks blijft hetzelfde. Dingen veranderen. Het is voor haar nog moeilijk te begrijpen.

"Oke nou ga je eens goed luisteren. 1. Ik ga nog laaaang langg niet trouwen. Denk maar niet dat je zo snel van me af bent. 2 al ga ik trouwen, jij gaat heeeel vaak bij mij langs komen en we blijven dingen doen samen, beloofd. Alleen moet je daar nog niet aan denken. Het is nog lang niet zover. Anders had ik jou allang als eerste gewaarschuwd haha"

Gelukkig kalmeerde mijn woorden haar een beetje. Er verscheen een zwakke glimlach op haar gezicht. Ze was prachtig ze had bruin golvend haar, een mooie glanzende huid en groene ogen like me. Al zeg ik het zelf..
De volgende dag liep ik alleen naar buiten. Het was zondag en ik had behoefte aan een wandeling. Even aan alles en nog wat denken. Ik kwam aan bij een meer waar ik altijd mn gedachtes en gevoelens de vrije loop kan geven. Ik ging zitten op een bankje.. ik dacht na over wat mn zusje me zei. Ik heb er nooit echt bij stil gestaan. Ik-trouwen. Hmm.. ik was altijd bezig met mn moeder en zusje verwennen. Met school. Thats it.

Stiekem had ik wel de behoefte nu om eens een nieuwe wending te geven aan mn leven. Even wat nieuws. Even iets om naar uit te kijken. Het begint eentonig te worden. Ik heb behoefte aan nieuw geluk. Iets wat me nog gelukkiger zal maken. Echt gelukkig.

Maar waarom moet op dat moment ineens juist iets gebeuren wat mn leven op de kop zet. Waarom ik.. wat heb ik gedaan.

Mn telefoon ging af. Onbekend nummer. Ik nam de telefoon op en kon mn oren niet geloven.

Tranen en vreugde..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu