Vandaag was mijn bruiloft. Niet m'n eerste, maar de tweede keer. Het voelde gelukkig toch heel goed en fijn. We hielden het in een klein zaaltje.
Ik wilde simpel 1 takchita aan en dan meteen de bruidsjurk. Ik had een zalmkleurige takchita, bewerkt met steentjes aan. Mijn haar was mooi opgestoken en m'n make-up werd ook heel mooi naturel gedaan. Ik zag er elhamdolilah heel mooi uit voor m'n bruiloft. Het was tijd om richting de zaal te lopen samen met Ilias deze keer aan mijn zijde.Samen liepen we vanaf de opening tot onze zitplaats. Onderweg zwaaide ik af en toe naar mijn lieve dierbaren. Jamila en laila m'n zussen die waren continu bij me in de buurt. Wat hebben zij veel geholpen. Zonder hun was dit allemaal niet gelukt.
Het was super leuk verder. We hadden een paar fotos gemaakt en het was alweer tijd om mijn bruidsjurk aan te doen.Even later kwam ik de zaal binnen met Amin aan mijn zijde. Ilias volgde mij, met zijn 2broertjes aan zijn zijde. Hij zag er mooi uit. Wauw mashaallah. Mijn mannetje....
Na het taart snijden en ringen delen liepen Ilias en ik ieder naar onze dierbaren om afscheid te nemen. Natuurlijk woonde ik al op mijzelf en was het allemaal net even anders. Maar goed. Ik knuffelde mijn zusje en zus stevig en bedankte hun voor alle hulp.
Na de afscheid met de familie liepen Ilias en ik hand in hand weg. Geen getoeter en familie achter ons zoals gewoonlijk. Ilias pakte mijn hand vast en samen reden we in zijn auto naar ons huis toe.
Sabrina bleef vannacht bij Jamila logeren. Zo hebben Ilias en ik even het moment samen..
We kwamen thuis aan en Ilias opende de deur, hij tilde me op en nam me mee naar binnen. Ik begon nu pas een vreemd gevoel te krijgen, want ik kreeg flashbacks. Een paar jaar terug tilde Soufianne me ook naar binnen... toen was het mijn huwelijksnacht met hem. Ik schudde de gedachtes gauw weg. Ik kan nu niet daaraan denken. Dat is niet eerlijk tegenover Ilias. Voor hem is het de eerste keer dat hij trouwt. Ook alles nieuw voor hem, dus ik moet m'n best doen, ook voor hem. Ik liep naar de badkamer en nam gauw een douche. Ik pakte m'n lingerie en deed hem aan. Daaroverheen trok ik een doorzichtige jurkje tot net boven m'n knie. Na m'n makeup lichtjes gedaan te hebben liep ik stilletjes naar onze slaapkamer.
Ik deed de deur open en fluisterde zachtjes ilias... hij stond voor het raam en draaide zich om. Heh.. had hij nou tranen in zijn ogen?
Hij bekeek me van boven tot onder en er verscheen een glimlach op zijn gezicht. Ik liep naar hem toe en gaf hem een knuffel. 'Wat is er ilias?', vroeg ik hem voorzichtig.'Ik ben zo blij met jou Noura. Wollah zo blij. Geloof me. Ik weet dat het voor jou allemaal wennen is. Het is moeilijk schat, maar ik ben er voor je en je houd je zo sterk voor mij. ' antwoorde hij.
'Lieverd ik ben en blijf voor altijd bij je. Ik ben ook super blij met jou', zei ik zachtjes.
Hij gaf me een kus op m'n lippen. Wauw ik kreeg meteen een rilling over m'n hele lichaam.
'Lieverd ino, je ziet er prachtig uit. Je maakt me gekkkk', zei hij lief.
Ik glimlachte lief en knuffelde hem stevig vast. Hij nam me langzaam mee naar het bed en samen maakte we er een onvergetelijke nacht van.
De volgende morgen had ik een heerlijk ontbijtje gemaakt. Ik liep terug naar bed. Ilias lag nog vredig te slapen. Ik gaf hem zachtjes een kus op zijn wang en ging er naast liggen. Hij werd wakker en meteen verscheen er een glimlach op zijn gezicht. Het maakt me zo blij als ik hem zie glimlachen. Een gevoel van tevredenheid, verliefdheid en gelukkig zijn. Het gevoel dat ik echt gemist heb. Na alles wat ik heb meegemaakt.. dat ik dacht dat het nooit meer zou goedkomen.. elhamdolilah kijk nu. Het is pas het begin, maar ben blij met Ilias. Hij maakt me gelukkig.
'Lekker geslapen, slaapkoppie?' Vroeg ik hem.'
'Jawel, en jij atsayno',antwoorde hij met een schorre ochtendstem.
'Ik ook lieverd, kom je mee ontbijten?'
Hij knikte en stond meteen op.. we maakte het bed op. Hij nam gauw een douche en daarna aten we samen.
De rest van de dag zaten we knus thuis. Het was lekker romantisch. Die avond vroeg hij me om iets netjes aan te doen. Oke hij wil vast uiteten... ik stond op en liep naar mijn kast toe. Wat trekken we aan? Ik pakte een leuke zachtroze tuniek en deed daaronder mijn legging aan. Mijn hoofddoek deed ik leuk op en na wat makeup aangebracht te hebben liep ik terug naar beneden.
'Aahh, mooi noura ino. Kom laten we gaan.' zei hij.
Hij zag er ook niet verkeerd uit. Mooie zwarte nette broek met een witte moncler blouse erboven op. Echt een knapperd.
We pakten onze spullen en vertrokken. In de auto vroeg ik Ilias waar we naartoe reden. Maar dat wilde hij nog niet verklappen. Okee dan. Hij nam me mee naar de bioscoop. De hele zaal was voor ons alleen gereserveerd. Woow meent hij dat?! Ik vroeg hem van alles uit nieuwsgierigheid maar hij siste dat ik stil moest zijn, omdat we al te laat waren. We gingen zitten en het scherm ging aan. Het begon meteen al goed. Onze namen verschenen op het scherm. NOURA & ILIAS ♡
Aahh hoe heeft hij dit voor mekaar gekregen weer. Mooie foto's kwamen voorbij. Van sabrina met Ilias.. van Soufianne en mij.. van Ilias en mij.. van amin, jamila hun kinderen,van mijn ouders papa.. mama.. alah irahmo. Ik denk nog elke dag aan ze. Ik heb een schild om me heen voor de buitenwereld, maar van binnen ga ik nog elke dag kapot. Spijt.. spijt dat ik niet naar elke woord geluisterd heb. Dat ik mama niet elke keer haar zin heb gegeven, dat ik papa soms tegensprak.. een traan vloeide naar beneden. Als je je papa en mama nog hebt.. zorg dan goed voor ze. Luister naar ze. Geef hen liefde. Je Mama heeft je 9 maanden in haar buik gedragen, je opgevoed, grootgebracht.. je papa werkt voor thuis, steunt je, maakt zich altijd zorgen over je als zijn kleine meisje.Na de mooie foto's en herinneringeren werden er filmpjes afgespeeld van mijn liefste dierbaren. Alle hadden ze een leuke boodschap ingesproken. Zo lief. Ik veegde mijm tranen weg en zat met een grote glimlach te kijken. Ik was overdondert, verbijstert. Wat is liefde en familie toch mooi.
Aan het einde werd onze liedje afgespeeld. Een arabisch bekend liedje van tamer hosny. Ilias stond op en pakte mijn hand vast. Ik stond ook op en hij omhelsde mij. Hij hield me stevig vast en rustig bewogen we knuffelend op het liedje. Ik sloot mijn ogen en genoot van het moment. Deze man is mijn alles..
De voorstelling was klaar. We gingen wat eten en drinken en kletste bij over daarnet. Het was zo mooi! Ik zal het nooit vergeten. Na het eten, reden we samen terug naar huis.
Hij deed de deur open en ik volgde hem naar binnen. Hij liep naar boven en iets later riep hij me. Beneden aan de trap zag ik een pijl naar boven wijzen. Zo liep het door tot aan onze slaapkamer. Bij de deur hing een blaadje. Wil je je cadeau? Loop dan naar de eetkamer. Wil je jouw alles? Doe dan de deur open. Natuurlijk ga ik eerst voor m'n mannetje. Ik deed de deur open en daar lag hij... op bed. Hij hield zijn armen open en vroeg me naar hem toe te komen. Dat deed ik.. ik ging in zijn armen liggen en leunde op zijn borst.
'Je hebt eerst voor mij gekozen?' Vroeg hij toen met een glimlach.'Tuurlijk liefie!'
Hij knuffelde en gaf me tig kusjes. Hij vertelde me hoeve hij om me geeft en houd. Ook ik verklaarde mijn liefde en samen eindigde we in een lange kus. Na samen het bed gedeeld te hebben namen we een douche. Vervolgens liep hij met me mee naar de eetkamer. Wanneer heeft hij dit allemaal geregeld? Ik deed de deur open en liep naar binnen. Wauuuww.... de tafel was al gedekt. Het zag er mooi romantisch uit. Ilias serveerde allerlei heerlijke gerechten en het toetje was jammie jammie delicious. Na het eten kreeg ik een mooie ketting om. Hij was echt prachtig. Ik bedankte hem enorm voor alles en kuste hem teder op zijn lippen.
Daarna was ik zo moe. We zochten samen onze plekje op en vielen direct in slaap.
Elhamdolilah..Niet wetende wat er morgen aan zat te komen...
JE LEEST
Tranen en vreugde..
NezařaditelnéIk zal mijzelf even voorstellen...ik ben Noura 19 jaar.. ik heb een zusje genaamd Jamila van 14 (mijn wederhelft), een oudere broer Amin(21) en een getrouwde zus Laila (25). Amin, Jamila en ik wonen nog thuis bij onze ouders. Alles lijkt perfect t...