Epilóg

235 12 2
                                    

O tri roky neskôr

Katie

„Mark, pozri sa, v akom si stave. Hrozno treba zbierať, nie jesť." Zdvihne moje veľmi lepkavé dvojročné dieťa a zachichotá sa, keď ho pošteklím na brušku.

„Leo, nemal by si mu dovoliť zjesť príliš veľa; bude ho bolieť bruško."

„Nezmysel. Vyrastal som v ich jedení; neublížia mu." Sledovať, ako si obaja užívajú spoločnosť toho druhého, ma naozaj teší. Žijeme tu slobodný život. Som tak hrdá na to, čo Leo vytvoril pre našu malú rodinu. Natieram si nafúknuté bruško a usmievam sa, nadšená, že do nášho tímu pribudne ďalší drobec. Je smiešne, ako sa veci menia. V ten deň som dostal zoznam toho, čo sa očakáva od manželky pána Guerru, bola som ponížená. Nikdy by som si nedokázala predstaviť, že by som dodržala tie požiadavky, a predsa som tu a ochotne sa riadim každou z nich.

1. Ako manželka Leonardo Guerra nemusíte pracovať. Všetky vaše potreby budú zabezpečené.

- S radosťou nechávam Lea pracovať vo vinohrade, zatiaľ čo ja sa starám o náš dom a dieťa. 

2. Ako súčasť rodiny Guerra sa od vás bude očakávať, že budete držať zdravú stravu a cvičiť. Tréning zorganizuje vo vhodnom čase pán Guerra.

- Udržiavanie kondície a zdravia je niečo, čo chcem urobiť pre nás všetkých. Keď Leo nepracuje, idem si zabehať po pláži a cvičíme spolu v našej telocvični, keď malý Mark spí.

3. Guerra má reputáciu, ktorú je potrebné udržiavať; musíte vždy vyzerať čo najlepšie.

- Som hrdá na svoj vzhľad. Chcenie vyzerať dobre pre svojho manžela je cieľom každej ženy, však?

4. Očakáva sa, že budete pánovi Guerrovi neustále k dispozícii.

- Oh, určite som k dispozícii vždy, keď ma môj manžel potrebuje.

5. Budete sa zúčastňovať podujatí a musíte vždy zostať po boku pána Guerru.

- Nie je miesto, kde by som bol radšej.

6. Ako manželka budete poslúchať a rešpektovať každé jeho rozhodnutie.

-Možno nie, nie vždy má pravdu, ale nesmierne si ho vážim.

7. Rodina Guerra musí pokračovať vo svojich generáciách; preto sa očakáva, že za prvých 6 rokov manželstva sa narodia minimálne 4 deti. 2 z týchto detí musia byť muži.

- Čím viac, tým lepšie. Najviac sa teším, keď nosím manželovo dieťa. A pozrite sa na malého Marka, kto by nechcel viac tej drzej tváre.

Nemôžem povedať, kde teraz žijeme; Nemôžem riskovať, že nás niekto nájde. Ale môžem povedať, že tento ostrov je tým najuvoľnenejším miestom, aké si dokážete predstaviť. Komunita je priateľská, ale necháva si to pre seba. Sú tu ľudia z celého sveta. Som si istá, že každý na ostrove je tu z podobných dôvodov ako my. Žijeme jednoduchý život, nechápte ma zle; náš dom je krásny, je na pláži, je priestranný a má všetko, čo potrebujeme. Naše dni trávime na našom vlastnom pozemku, užívame si vonku, more a čerstvý vzduch. Pestujeme si vlastné ovocie a zeleninu; máme sliepky na vajcia a kozy na mlieko. Dokonca si vyrábame vlastný syr. Raz za mesiac ideme na trh a vymeníme naše produkty za iné potreby. Život je dobrý.

Keď si sadneme na večeru, ozve sa zvuk, ktorý som už dlho nepočula. Telefón zvoní. Telefón, ktorý nikdy nezvoní. Telefón, ktorý je len pre prípad núdze. Leo stojí; prejde ku skrini, kde je uložený. Sledujem ho sústredene, keď odpovedá. Keď čítam výraz na jeho tvári, presne viem, čo to znamená.

He found me - Našiel ma 🇸🇰Where stories live. Discover now