•Pohled Julie•
,,Láďo, Julie," oslovil nás na snídani jeden z asistentů trenéra. ,,Můžete na chvilku?" otázal se. Oba jsme tedy místo vybírání snídaně naklusali hned z první na kobereček. Když jsem klukům říkala, že bude problém z toho, že budu s Láďou na pokoji, měla jsem zřejmě pravdu. Šťouchla jsem loktem do Ládi a rty naznačila ,,Já to říkala! Skončím tu dřív, než jsem začala!"
,,Tak o co jde?" zeptala jsem se. Nechtěla jsem, aby to vypadalo, že jsme si něčeho vědomí. Třeba jde o něco jiného.
Asistent, jehož mého jsem si ještě nezapamatovala, spustil. ,,Doslechl jsem se, že jste se spolu sestěhovali na pokoj," začal jako učitel na škole v přírodě, kterej přišel sjednat pořádek mezi pubertální děcka.
,,Nech mě to vysvětlit," vložil se do toho Láďa.
Rukou pokynul, ať mlčí. ,,Hele já s tím osobně nemám problém," překvapil. ,,Jen jsme to chtěli i kvůli ostatním klukům, kteří tu nikoho nemají," vysvětlil. ,,Stejně jste si to obešli a já to nehodlám řešit. Každopádně buďte rozumní a ať to nenaruší ničí pracovní morálku. To pravidlo, že rodinní příslušníci nemohou pracovat ve Spartě je tu z nějakého důvodu. Už tak jste výjimka," dokončil svůj monolog. ,,Sleduju vás," dodal se smíchem.
Trochu zaraženě jsme zpracovávali monolog, který nám byl doteď přednesen. ,,Takže mě nevyhodíte?" otázala jsem se překvapeně.
Tím jsem rozesmála asistenta i Láďu. ,,Ne, ty vzorňačko," cvrnkl mi Láďa prstem do nosu. ,,Pořád máš práci."
,,I kluka v posteli," dodal asistent rozchechtaně. Opravdu bych si měla zopakovat jména všech lidí z realizáku.
Odebrali jsme se pro snídani a sedli si ke Karovi ke stolu. ,,Dobré ráno," pozdravila jsem ho s úsměvem. Pořád jsem ohledně něj neměla úplně jasno, ale snažila jsem se být přátelská. Zdá se, že on taky.
,,Dobré ráno," usmál se nazpět. ,,Jak ses vyspala po boku svého milého?"
,,Jak doma," odpověděla jsem. ,,Možná jsem na tu výměnu neměla přistoupit," zasmála jsem se. ,,Nikdo by mi nekradl peřinu a nerozvaloval se na mojí půlce," zhodnotila jsem.
To Adama rozesmálo. ,,U nás je na kradení peřiny expert Sabča. Navíc mě i kope, chápeš to?"
Přikývla jsem. ,,Taky jsem ti párkrát chtěla nakopat," zazubila jsem se.
,,Hele Juli," začal. ,,Vím, že jsem se nechoval jako kámoš ideálně a se Sabčou jsme to asi trochu přehnali," mluvil. ,,Mrzí mě to. S Láďou vypadáte šťastně a jsem za vás rád," řekl nakonec.
,,Díky," usmála jsem se upřímně. ,,To dusno mezi náma mi nebylo příjemný, tak budu ráda, když budem v pohodě," souhlasila jsem.
,,Tak jsme v pohodě?" ujistil se a natáhl ke mně ruku na zpečetění dohody.
Ruku jsem přijala. ,,Jsme," přikývla jsem.
,,Co se to tady děje?" vložil se do našeho rozhovoru Ladislav s talířem plným vajec a zeleniny. ,,Zakopali jsme válečnou sekeru?" zapojil se. S Adamem jsme souhlasně zakývali hlavou. ,,Vysvětli to ještě aj staré doma," neodpustil si Láďa rýpnout.
Adam se ošil, ale nic neříkal. Vlastně změnil téma na konverzaci o tréninku, který je čeká a dál jsme se o tom nebavili.
,,Hello guys!" vešel do jídelny trenér se střapatým černochem po boku. ,,This is Angelo. He is joining us in our spring season camp and probably in the team also," představil nám ho. ,,We are finishing the conditions about transfer." Slyšela jsem, že má přijít posila. Nečekala jsem ale, že se k týmu přidá tak brzo. Papíry, které mi dal Rosa, tomu nenapovídaly. Uvítací rozhovor s ním je naplánovaný až na pátek.
Angelo se se všema seznámil, až se jeho oči zastavily na mě. ,,Hi," natáhl ke mně ruku. ,,You probably not footballer," zasmál se lámanou angličtinou a ukázal mi tak jeho dokonale bílé zuby.
Zasmála jsem se. ,,I'm english speaking reporter," upřesnila jsem mu.
,,And she is also my girlfriend," vložil se do rozhovoru Láďa a majetnicky si mě objal kolem ramen po tom, co napřímeně sledoval sebevědomého Angela, jak nemá problém na sebe upoutat pozornost. Najednou mu anglicky mluvit problém nedělá. Cítím dva kohouty na jednom smetišti.
,,Oh, I understand," přikývl Angelo. ,,Don't stress," dodal ještě a odešel.
,,Jaký stres?" zamračil se na mě. ,,Jako že bych se bál, že mi s ním utečeš?"
Protočila jsem nad ním očima a sundala si jeho ruku z mých ramen. ,,Najdi si někoho, kdo ti pofouká ego," zachichotala jsem se. ,,Já jdu pracovat," oznámila jsem mu. Natáhla jsem se pro pusu, kterou mi okamžitě vlepil. ,,Ať se ti daří," popřála jsem mu ještě.
,,Tobě taky," odvětil mi.
Vydala jsem se do svého pokoje pro pracovní složky, když mě v tu chvíli někdo překvapil. ,,Hey!" uslyšela jsem za sebou. Leknutím jsem cukla. ,,I'm sorry that I scared you."
,,No, you didn't," zazubila jsem se. ,,Can I help you?"
,,Uhm...I think we will do some interview together," začal. ,,So I want to ask where and when," poškrábal se na zátylku.
,,Interviews are filmed during after lunch break. But not today," upřesnila jsem. ,,I'll let you know," mrkla jsem na něj a chtěla odejít.
On ale chytl moji ruku a znemožnil mi tak odejít. ,,We can meet someday not because interview," nadhodil. ,,If you know what I mean."
Vysmekla jsem se mu a ustoupila o kousek dozadu. ,,No, thank you," odpověděla jsem zmateně. Vážně mi právě nabídl sex, i když je ve Spartě asi deset minut a právě potkal mého přítele? Do seznamu týpků, na které si tady musím dát pozor, si po Kuchtovi a analytikovi píšu i tohodle.
Naprosto konsternovaná touto situací jsem pokračovala v cestě na pokoj, když do mě vrazil chvátající Kuchtič - můj další místní oblíbenec . Čím jsem si dnes zasloužila narazit na všechny blbečky v horizontu pěti minut? ,,Promiň Krejdová, neviděl jsem tě," zazubil se na mě.
,,V pohodě," zamrmlala jsem.
,,Děje se něco?" přeměřil si mě pohledem.
,,Ne," zakroutila jsem hlavou. ,,Jen jsem si možná vzala velké sousto tady být."
,,Jak to myslíš?"
Mávla jsem rukou. ,,Kašli na to."
,,Ne, ne," zakroutil hlavou. ,,Věř mi, že jako bývalý Slávista ve Spartě moc dobře chápu, jaké je to vzít si velké sousto," přitakal mi. ,,Musím běžet na trénink, zaspal jsem," objasnil mi. ,,Ale pak to proberem, jo?"
,,Jo, jo," přikývla jsem neutrálně. Moc se mi do toho nechtělo, ale možná by bylo fajn si promluvit s někým nezaujatým. Kdykoliv před Ladislavem zmíním jiného kluka, zatne pěsti a vyjede mu žila na čele.
Já: Můžeš mluvit?