Bölüm 25: Usta (3)

10 3 0
                                    

Onlarca yıl sonra Sierra için sohbetin suyu açıldı... Çok konuşkandı.

Arabaya binerken bile çok konuştuk. Sierra arabanın bulunduğu geniş yola doğru ilerledi, böylece geri dönmek için bağladığım beyaz örtüleri takip etmeme gerek kalmadı.

Neyse ki beklediğim gibi Sierra ortaya çıkmadı veya kimseye dokunmadı. Faytonun olduğu yere geldiğimizde bizi karşılayan fayton şoförü, alt kısmı şeffaf olan Sierra'yı fark etmemişti bile.

Akademiye bu şekilde geri döndük. Arabanın içinde Sierra benimle neşeli bir şekilde konuşuyordu, dışarıda ise arabanın sürücüsü sürekli gevezelik ediyordu. Bu beni deli etmeye yetti.

[...Bu yüzden buna 'Ters Cennet' deniyor. Kılıcı ters tutmakla başlar.]

Sierra omzumu tuttu ve bana neşeyle şöyle dedi:

Araba gibi hareket eden şeyler bile vücudunun içinden geçebilirdi ve eğer bana tutunmazsa hareket etmeye devam etmek zorunda kalırdı ki bu da bir güçlüktü.

"Öğretmeninle tanışırken iyi vakit geçirdin mi?"

Arabanın şoförü bana sordu.

"Evet... iyi gidiyordu, haha..."

Bu konuyu önceden Sierra ile konuşmuştum ama ona herkesin önünde yanıt veremedim.

[Hmm...? Öğrencimin arsızlığı sınır tanımıyor. İzinsiz gidip öğretmenini görmek için...]

Konuşmamızı dinlerken bana sıkıca sarıldı ve göğsünü sırtıma bastırdı.

Bana cevap vermeden sadece sözlerini dinlememi söylemişti ama konuşmayı bırakamadı.

Uzun süre fayton şoförünün ve Sierra'nın seslerini dinlerken kuru bir şekilde karşılık verdim.

Reina'nın bileziği zihinsel yorgunluğu bile gidermedi.

"Haa..."

Arabada sallanırken derin bir iç çektim.

***

[Akademide öğrenci miydiniz...?]

Arabadan inip Akademi alanına girdiğimizde Sierra şaşkınlıkla soruyor.

[Daha yaşlı göründüğünü sanıyordum... ama sandığımdan daha gençtin...]

Sierra beni takip ediyor ve artık öldüğüne göre onun için hiçbir anlam ifade etmeyen yaş farkını hesaplıyor.

"Peki... Kolyeye ne zaman gireceksin...?"

Etrafımda kimsenin olmadığından emin olmak için başımı bile çevirmeden Sierra'ya ağzımdan kaçırdım. Belki de vantrilokluk falan öğrenmeliyim ki gelecekte daha rahat konuşabilelim...

[Sorun değil, hala rahatlıyorum. Havasız bambu ormanından çıkmak güzel.]

Sierra ellerini kalçalarına koyuyor, göğsünü dikleştiriyor ve derin bir nefes alıyor. Bir ruh olarak nefes alması gerekip gerekmediğinden emin değil ama...

[Her zaman bir ara Masumiyet Akademisini ziyaret etmek istemiştim... mürit, neden bana bir tur vermiyorsun?]

Yakına eğilip beni çağırırken Sierra'nın gözleri kısıldı.

"O zamanlar bir akademi vardı herhalde, neden katılmadınız?"

[Ben küçükken akademiye gitmemek modaydı....]

"Aha..."

Aniden Sierra ile aramdaki nesil farkını fark ettim.

Kuşak farkı, ister fantezi dünyasında ister başka bir dünyada olsun, bir dünya görüşüdür.

Akademinin Kör Kılıç Ustası OldumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin