BAB 10

16.5K 380 35
                                    

"Seriously you tak tahu mana Harraz pergi?"

Syakira sandar tubuh pada dinding kerusi. Dia yakin Si Nufail ni menipu! Dia dan Harraz macam belangkas, tak mungkin dia tidak tahu mana Harraz menghilang.

Call tak angkat. Password rumah pun dia dah tukar. Selagi boleh, dia malas hendak melibatkan orang tua. Kecoh nanti.

Nufail gelengkan kepala tanpa mengangkat wajah. Semak kepala dia dengan soalan-soalan Syakira. Sudahlah nak baca fail kes lagi, nak semak buku perundangan lagi sebagai rujukan. Adoi! Sekarang dia menyesal membenarkan Syakira masuk ke pejabatnya.

Kalau dari awal dia halau, tak adalah sakit otaknya.

"Nufail... I tanya ni." Ujar Syakira dengan suara gediknya. Menyampah-nyampah Nufail dibuatnya.

Dia angkat kepala. Wajah bekunya memandang lurus pada Syakira.

'Bapak besar tetek dia ni. Sebelah tu sekilo agaknya.' Detiknya dalam hati. Haish! Menyempat lagi. Bukan sengaja dia nak tengok, tertengok. Siapa saja tak tengok kalau dah bajunya jelas menampakkan lurah dadanya. Sendat pula tu. Tak boleh bernafas agaknya kulit-kulit tubuh Syakira kerana dibaluti baju baby-t ketat. Naik merinding bulu romanya apabila terbayang bagaimana tetek besar itu menghempap wajahnya.

"Aku memang tak tahu. Aku sibuk minggu ni dan aku belum jumpa dia lagi. Kau tak nampak file aku berlambak atas meja ni?" Nadanya agak kasar tetapi apa dia kisah.

"I tak dapat contact dia. Rumah dia pun I tak dapat masuk. Please! Cuba you call dia. I rindu gila dekat dia."

"Ah! Aku sibuk. Kau fikir kau punya rindu, tak fikir ke aku punya sibuk?" Nufail dah naik berang. Menyemaklah betina ni!

Syakira memasang wajah cemberut. Ni lagi sorang si kepala api. Tanya pun dah marah. Si Harraz pun sama, dia cakap banyak sikit pasti dah marah. Eloklah berkawan dua ni. Sama-sama kepala batu!

"Erm... Tak apalah. I balik dulu."

"Haa baguslah. Dah naik pening aku dengan bau minyak attar kau tu. Shush! Shush!"

Terjegil mata Syakira dihalau sebegitu oleh Nufail. Dengan isyarat tangan lagi. Jantan ni! Ingat aku anjing ke apa?

"Excuse me. I pakai perfume Dior tau! D.I.O.R. Dior! I beli bukan main mahal lagi you cakap minyak attar." Kata Syakira. Siap di eja lagi nama jenama perfume yang dipakai itu.

"Hmm... Patutlah. Jenama pembunuh. Orang lain boikot kau je duk pakai. Berambuslah! Semak tau tak? Aku sibuk."

"Eeeiiii! Benci betul aku!" Syakira mendengus kasar. Bag tangannya dicapai dan dia terus berjalan keluar. Demi melepaskan geram, pintu pejabat Nufail dihempas sekuat hati.

"Fuh! Bergegar bangunan dibuatnya." Nufail urut dada. Dia ni memang, suka lebih-lebih.

"Betul ke kau nak kahwin dengan mamat poyo tu?" Soal Nadhira pada Elnara

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Betul ke kau nak kahwin dengan mamat poyo tu?" Soal Nadhira pada Elnara. Haritu mati-matian Elnara cakap tak nak, sekarang lain pula yang dia dengar. Oh mamat poyo tu merujuk kepada Tengku Harraz Zulfan. Walaupun dia baru sahaja kenal Harraz, namun dia tahu betapa kereknya lelaki itu.

HARRAZ ZULFAN ; OBSESSIVE LOVE (18+)Where stories live. Discover now