BAB 27

16.9K 344 20
                                    

"Amboi-amboi kau. Sejak kahwin call aku pun tidak." Nufail juih bibir pada Harraz yang sedang duduk bertentangan dengannya di sebuah restoran Itali. Lelaki itu mencicip hot americano yang dipesan tadi.

"Tak ada kepentingan, buat apa nak call kau. Aku sibuk mengulik bini. Kau bujang apa tahu." Balas Harraz dengan sinis. Cawan kopi tadi diletakkan kembali ke atas meja. Dia memandang Nufail dengan senyum semacam terukir di bibir.

Nufail berdecit.

"Apa jadi malam tu? Dapat ke?" Soal Harraz pula. Keningnya terjungkit-jungkit pada Nufail. Bibirnya tersenyum nakal.

"Kau memang sial kan. Celaka punya kawan."

Harraz ketawa terbahak-bahak setelah mendengar jawapan balas Nufail. Nufail tolak ikan mentah? Memang tidaklah.

"Anak dara ke?"

Nufail angguk kepala.

"Menang besar kau. Hahaha..." Harraz ketawa lagi. Geli hati dia melihat Nufail yang cemberut.

"Aku risau dia pregnant. Aku terrr lepas dalam malam tu." Ujar Nufail. Menyatakan kebimbanganya pada Harraz. Dia garu kepala yang tidak gatal. Serabut bila asyik teringat soal itu. Dia tidak hairan jika gadis lain yang pregnant, namun Nadhira... Nadhira berjaya runtuhkan temboknya. Tembok yang dia sudah bina tinggi untuk mana-mana perempuan. Jika Nadhira mengandung anaknya, pasti gadis itu akan ditimpa masalah. Apa yang membuatnya lebih serabut adalah tentang apa yang mulut celuparnya kata pada tempoh hari. Macam nak hempuk diri sendiri ke dinding!

"Kahwinlah. Apa susah." Jawab Harraz.

Nufail ketap gigi. "Buat sakit hati aku je cakap dengan kau."

Harraz ketawa lepas.

"Relaks lah bro. Gaya kau macam tak pernah tebuk anak dara orang. Lagi pun baru sekali kan? Anggaplah just one-night stand. Si Nad ada call kau ke minta ganti rugi ke or anything?"

Dia geleng kepala. "Tak. Aku call dia pun dia tak nak angkat."

Kali ini Harraz berkerut kening. Pelik!

"Kau call dia?" Riaknya terkejut. Mata Harraz terus membulat besar. Inikah Nufail yang dia kenal selama ini? Lelaki itu tidak pernah mencari gadis. Gadis yang datang menyerah diri padanya.

"Yelah! Muka kau dah kena macam terkejut biawak." Nufail mengerutu. Over lah si Harraz ni!

"Huh! Aku tak tahu pula kau dah pandai call perempuan sekarang."

Saat ini barulah Nufail bagaikan tersedar. Dia berdeham. "Aku concern je. Dia kan kawan bini kau. Dah lah. Aku gerak dulu. Ada kes."

Terus sahaja Nufail bangkit dan berlalu meninggalkan Harraz.

"Nufail... Nufail... Kalau dah gila bayang tu, mengaku jelah." Harraz tergelak sendirian.

Kepalanya tergeleng-geleng. Lucu dengan sikap Nufail. Ego tak bertempat.

 Ego tak bertempat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
HARRAZ ZULFAN ; OBSESSIVE LOVE (18+)Where stories live. Discover now