Bölüm 35: Kızgınlık

263 44 1
                                    

Ardıç, danışman hocası Türkan'ın kapısının önünde beklerken derin bir nefes alıp karnını yavaşça okşadı.

"Bana şans dileyin." diye bebeklere doğru fısıldadıktan sonra kapıyı tıklattı. "Gel!" sesi duyulurken kapıyı açıp bedeninin yarısını kapıdan uzattı Ardıç.

"Müsait misiniz hocam?"
"Gel Ardıç müsaitim." dedikten sonra yavaşça içeri girip kapıyı kapattı Ardıç.

Türkan Ardıç'ın okulun ilk yılından beri danışman hocasıydı. Onun sayesinde yarışmalara katılmış çeşitli atölyelerde ve kurumlarda deneyim kazanmıştı. Şimdi ondan her ne kadar böyle bir şeyi istemeye utansa da yapacak bir şey yoktu.

"Bitirme projenle ilgili bir sıkıntı mı var?"
"Yok hocam aslında ben projemi bitirmiştim." dedi Ardıç.
"Süper diğer iki hocandan aldığın feedbackleri düzelttin mi?"
"Düzelttim hocam. Sene sonunda sergilenmek üzerek tuvale çerçeve geçecek sadece."

"Tebrik ederim Ardıç. Seçmelileri de verdin sanırım. Final notunu aldıktan sonra şaka maka mezun oluyorsun."

"Evet hocam. Aslında ben tam olarak bunun için gelmiştim. Nasıl söyleyeceğimi bilmiyorum çok utanıyorum." dedi Ardıç çekingen bir sesle.

Türkan anlayışlı bir şekilde Ardıç'a bakarken "Lütfen Ardıç." dedi. "Birinci sınıfta ilk derste yaptığım konuşmayı hatırlarsın. Ben öğrencilerimle aile gibi olmayı bir şeyler paylaşmayı seviyorum. Özellikle de danışmanı olduğum öğrencilerle."

Ardıç derin bir nefes alırken utangaçlığını bir yana bırakıp konuşmaya başladı "Ben hamileyim. Hem de ikizlere hamileyim. Ve sağlığım açısından riskli bir hamilelik ani baş dönmeleri ve tansiyon değişiklikleri yaşıyorum. Bu yüzden okula devam etmem zorlaşacak. Siz diğer iki hocamla da konuşsanız benim projemi erken değerlendirip mezun olma şansım var mı?"

"Devamsızlık hakkın kalmadı mı?
"Vardı hocam aslında ama sene sonuna kadar yeterli olmayacak. Çünkü ameliyat falan olduğumda da rapor kullansam bile yeterli gelmedi." diye açıklama yaptı Ardıç.

İçerisi iyice sıcak olurken gömleğini hafifçe çekiştirerek ferahlamaya çalıştı.

"Öncelikle tebrik ederim Ardıç senin adına çok sevindim. Bende diyorum bu çocuk bu kadar kısa zamanda böyle kilo alamaz. Her ne kadar biraz çocuk doğurmak için erken yaşta olduğunu düşünsem de mesleğini hiç bırakmayacağını ve severek yapacağını biliyorum. Bu mezuniyet işine gelirsek, projeni erken değerlendirsek bile mezuniyet durumuna düşmen için not sisteminin kapanması gerek. Ama senin sorunun mezuniyet durumundan çok devamsızlıkla ilgili sanırım. Ben hocalarınla konuşacağım en azından bu ders için devamsızlığı senin için halledeceğiz oldu mu?"

"Olur hocam çok teşekkür ederim."

"Projene de gelirsek sunum için gelmene gerek yok biz hocalarınla değerlendirir sisteme gireriz."

Ardıç Türkan hocasına minnetle bakarken "Çok teşekkür ederim hocam." dedi tekrardan.
"Doğum ne zaman?"
"Allah kısmet ederse ederse ağustos sonu eylül başı gibi."

"Umarım sağlıkla alırsın bebeklerini kucağına Ardıç. Okul olsun herhangi bir şey olsun sorunun olursa her zaman benimle paylaşabileceğini biliyorsun."

Ardıç başını sallarken hocasıyla vedalaştıktan sonra kapıyı kapatıp derin nefes aldı. Ortam iyice sıcaklaşırken koridordaki banka oturarak nefeslenmeye çalıştı.

Klübü devrettiği alt sınıflarından Leman ona doğru koşarken gömleğinin üst düğmesini hafifçe açtı. Vücudu aşırı şekilde terlerken "Ardıç feromonlarını aşırı yayıyorsun. Bant var mı yanında çok tehlikeli." dedi Leman endişeli bir sesle.

ARDIÇ (BxB)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin