BÖLÜM 7: Ursa'nın Kanı

101 22 1
                                    

Kayra Han Tulpar'dan gelen haber ile irkilmişti. Tulpar'ın gözünden gördükleri Mezopotamya'nın tekrardan kaosa sürükleneceğinin habercisiydi. Yıllar önce Luxur'da yeraltına sürgün edilen Erlik Han tekrar geri mi gelmişti. İnsanları öldürmekten zevk alan Erlik Han'ın ortaya çıktığını düşünen Kayra Han onu durduracak çözümler aramaya başlamıştı ve konseyi toplayıp durumu diğer hakimlere bildirmek istemiştir. En son konseyin asırlar önce toplandığı yer Midas Dağlarıydı. Kayra Han asırlar sonra Midas Dağlarına giderek ateşi yakıp çağrıda bulunmuştur.

Ateşin yakıldığını duyan alt katman hakimleri büyük bir tedirginlik ile Midas Dağlarına gitmiştir. Bay Ülgen, Gök Sakallı Hızır, Tengri Han ve Asena'dan oluşan bir konsey toplanmıştı. Kayra Han'ın herkesi çağırma sebebini kimse anlayamamıştı. Herkes sessizce Kayra Han'ın ağzından dökülecek olan sözlere kitlenmişti.

- Uzun süren aradan sonra tekrar beraberiz. Hepiniz buraya neden yıllar sonra çağrıldığınızı düşünüyorsunuz biliyorum. Mezopotamya'da olan son olaylar kötü günlerin geleceğinin habercisidir. Benim korkum ise yıllar önce yeraltına hapsettiğim Erlik Han.

Durumun ne kadar ciddi olduğunu ise Kayra Han'ın sadece bir kelimesinden anlamışlardı. Erlik Han demesi konseyde bulunan herkesin içinde bir korku uyandırmıştı. Bu yapılanların onun belirtisinden başka bir şey olamayacağını söyleyen Kayra Han bir an önce bir şeyler yapılması gerektiğini belirtmişti. Eski halinden daha güçlü olduğu kabul edilen Erlik Han'ı durduracak bir şey düşünen konsey bireyleri zamanın nasıl geçtiğini anlayamamıştı. Zaman geçiyordu fakat bir türlü çözüm bulamıyorlardı. Sonuca ulaşamayan konsey dağılınca Kayra Han Tulpar'ı çağırarak Erlik Han'ı durduracak şeyi aramasını istedi ve insanların bu durumdan korunması için liderlere ihtiyacı olduğunu onunda doğumuyla doğayı alt üst eden Helios olabileceğini belirtti. Helios'un doğumunda olan olaylar anlamsız olamazdı. Kayra Han daha lider olacak yaşta olmayan Helios'un gerçek bir savaşçı olana kadar korunmasını istiyordu.

Luxur'da insanlar hala o köylerde neler olduğunu bilmiyordu. Gönderdikleri orduda hala geri dönmemiş şehrin yaşlıları huzursuzlanmaya başlamıştı. Ursa ordusunun yanına gittiğinden beri 2 gün geçmişti geri dönmeleri gerekiyordu. Luxur'da sessizliğin getirdiği o anlamsız rüzgarın çıkardığı sesten başka bir şey yoktu. Helios ise babasının yanından hiç ayrılmıyordu. Yaşanılan son olaylardan sonra babasına çok üzülmüştü ve her dediğini yapmaya hazırdı. Arles huzurluydu çünkü oğluna kavuşmuştu.

Ordusunu kaybeden Ursa anlamsızca atıyla birlikte yolalıyordu. Artık hiçbir şey önemli değildi. Luxur'a dönüp herkesin öldüğününasıl söyleyebilirdi. İçini bir hüzün kaplamıştı. Bunu yapanları bulmalıhesabını sormalıydı. Durmaksızın yıkılan diğer köye giden Ursa köyün girişinevarmadan bir şeylerin ters gittiğini fark etti. Hislerine güvenen Ursaizlendiğini düşünüyordu. Biraz ilerledikten sonra atı da huzursuz olmayabaşlamıştı. Ursa öleceğini düşünüyor bile bile durmuyor anlamsızca gidiyordu.Bir anda etraf pis bir kokuyla kaplanmıştı. Neredeyse nefes alamayacaktı. Atındanindi ve kılıcını çekip beklemeye başladı. Etrafını değişik daha önce görmediğiyaratıklar sarmıştı. Kambur, derileri parçalanmış ve pis kokan bu yaratıklarUrsa'yı öldürmek için sabırsızca bekliyorlardı. Bir anda Ursa ordusununintikamını almak için yaratıklara saldırdı. Kılıcına sımsıkı sarılan Ursahaykırarak saldırıyordu. İçini öfkeyle dolduran Ursa sanki bambaşka bir şeklebürünmüştü. Savaşçı kimliği ön plana çıkmıştı ve yaratıklar Ursa'dançekiniyordu. Ursa öfkeyle 3 yaratığı öldürmüştü bile fakat sırtından yaraalmıştı ve kan kaybediyordu. Geriye kalan 4 yaratık karşılarında intikamınıalmak için bekleyen Ursa'ya doğru saldırıya geçmişti. Ursa öldürdüğüyaratıkların baltalarını alıp savaşmaya devam ediyordu. Yaratıklar Ursa'yı altedemeyeceklerini anlayınca geri çekilmişlerdi. Ursa geri çekilen yaratıklardanbir tanesini daha baltasını fırlatarak öldürmüştü. Öldürdüğü yaratığın da gidipbaltayla kafasını kesmişti. Ursa birkaç yaratığa karşı galip gelmişti fakat budurumu insanların bilmesi gerekiyordu. Kestiği kafayı da yanına alan Ursa atınabindi. Ölen ordusunu geri getiremezdi fakat kalanları kurtarabilirdi. Bu yüzdenLuxur'a geri dönüp herkesi uyarmalıydı.

TULPAR'IN KANATLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin