BÖLÜM 20: Erlik Han Yer Yüzünde

54 11 2
                                    

Helios'un gitmesinden bu yana 3 gün geçmişti ve Ursa savaş hazırlıklarının çoğunu tamamlamıştı. Artık Helios'tan Luxur'a haber gelmesini ve orduyla yola çıkmayı istiyordu. Arles ise Ursa'nın istediği gözlem şehirlerini Luxur'un biraz ilerisinde doğu ve batı olarak kurmuştu. Bunun üzerine Ursa'ya gözlem şehirlerinin bittiği haberini vermişti. Ursa'ya gelen bu iyi haberle Ursa'nın keyfi yerine gelmişti. Hemen gözlem şehirlerine ordu tayin ederek orada artık yaşamın başlaması emrini verdi. Diğer köylerin de bu durumdan haberdar edilmesini isteyen Ursa Luxur'a gelecek olan insanların kurulan yerlere de uğrayıp gelmesini istiyordu. Çünkü Ursa gözlem şehirlerinde ticareti de geliştirmeyi planlıyordu.

Kırkıçıkan Vadisinden zar zor kurtulan Helios bir köyün daha düşüşünü kendi gözleriyle görmüştü. Kendileri saldırıya geçecek iken bir anda agopların tekrar saldırıya geçmesi her şeyi değiştirecekti. Üstelik birçok şey öğrenen Helios bu kadar çok sorunun cevabını merak ediyordu. Luxur'a geri dönmek zorunda kalan Helios Tares köyüne geldiğinde insanları agopların tekrar toplandığını Versev köyünü ele geçirdiklerini buraya da gelebilecekleri konusunda uyarıyordu. Tares Köyünde bu haberden sonra huzur kalmamıştı. İnsanlar Helios ile beraber Luxur'a gitmek istedi. Helios ise insanların burada savunma yapmaları gerektiğini düşünüyordu. Korkmuş olan insanlar burada ölümü mü bekleyeceklerdi.

Tulpar ise Helios ile beraber yaşadığı her şeyi Kayra Han'a anlatmak için yanına gitmişti. Uzun bir süreden sonra beyaz incisini gören Kayra Han mutlu olmuştu. Bütün her şeyi öğrenen Kayra Han ilk defa ortaya çıkan Erlik Han'ı agoplarla görünce bu zamana kadar düşündüklerinin doğru olduğunu anlamıştı. Liderlerinin hasta ve güçsüz olması Erlik Han'ı agopların yeni lideri yapmıştı. Erlik Han'ın ortaya çıkması ile agoplara da güven gelmişti. Mezopotamya'yı karıştırmak insanları öldürmek için yola çıkan Erlik Han ve agop ordusu artık saklanmıyordu. Versev Köyünü yıkmamışlardı çünkü orada bir karargah oluşturmayı planlıyorlardı. Erlik Han kötü ve bir o kadarda zeki bir hükümdardı. Hayatı boyunca tüm amacı Kayra Han'ı yok etmek ve Mezopotamya'nın hakimi olmak olan Erlik Han amacına ulaşmak için agopları kullanıyordu. Agopların amacı ise Lorem Dağına ulaşıp yaşam suyunu liderlerine ulaştırabilmekti. Bu nedenle güçlerini birleştirip Mezopotamya'ya savaşı getirmişlerdi. Her şeyin farkında olan Kayra Han Luxur'a ulaşmadan bir önceki köy olan Tares Köyüne agopların saldıracaklarını biliyordu. Bu yüzden insanların Tares Köyünü savunması gerekiyordu. Tulpar'a düşündüklerini Helios'a aktarması için görev veren Kayra Han büyük bir savaşın yaşanacağını ön görüyordu.

Tares Köyünde ki düşünceli insan sayısı git gide artıyordu. Bu durumdan rahatsız olan Helios insanları savaşmaları için bir türlü ikna edemiyordu. Herkesi meydana toplayan Helios;

- Bana güvenmekten başka bir çareniz yok. Luxur'a gidip Ursa'nın önderliğinde olan bir orduyla Tares Köyüne geri döneceğime söz veriyorum.

Ursa'nın Tares Köyünü savunacak olması düşüncesi insanların göğsünü kabartmış mutlu etmişti. Helios'a güvenen insanlar Tares Köyünde kalacaklarını söylüyordu.

İnsanları Tares Köyünde tutan Helios hemen atına atlayıp Luxur'a yol alıyordu. Yolda giderken Tulpar'ın geldiğini hisseden Helios atını durdurup etrafa baktı. Helios'a Kayra Han'dan haber getiren Tulpar Helios'un yanına yaklaştı. Tulpar'ın bir şeyler anlatmak istediğini anlayan Helios Tulpar'a dokundu ve Kayra Han'ı gördü. Kayra Han Helios'a sesleniyor Tares Köyünü insanların savunması gerektiğinden bahsediyordu. Kırkıçıkan Vadisindeki duydukları demek ki gerçekti. Tulpar Kayra Han'ın atıydı. Sadece efsanelerde var olan Tulpar'ı gördüğüne insanları inandıramayan Helios Kayra Han'ın kendisine seslendiğini söyleseydi neler olurdu düşünemiyordu. Efsanelerde adı geçen göklerin hakimi Kayra Han demek ki gerçekti. Kayra Han'ın kendisiyle irtibata neden geçtiğini anlayamayan Helios bir an önce Luxur'a gitmek için yol alıyordu.

Luxur'a 4 gün sonra varan Helios meydana atıyla birlikte hızlı bir giriş yaptı ve elindeki çuvalı ortaya attı. Çuvalın içinden kesik agop başları düşmüştü. İnsanlar toplanmış Helios'un diyeceği şeyleri merak ediyorlardı.

- Buraya çok zor şartlar altında geldim. Herkes benden haber bekliyordu biliyorum. Ama emin olun hiçbir şey yolunda gitmedi. Agoplar başlarında bir liderle Versev Köyünü aldığı ve sıra Tares Köyüne geldi. Acele etmezsek Tares Köyünü de alacaklar. Bu yüzden bir an önce köyde savunma yapmalıyız.

Oğlunu gören Arles hemen ilgilendiği işleri bırakıp oğluna sarıldı ve hayatta olduğu için şükretti. Helios'u gören Ursa'da şehrin meydanına gelmişti. Haberi alan Ursa Helios'un hala hayatta olduğu için çok mutlu olduğunu hazırlıklarını bitiren ordusuyla beraber Tares Köyünü korumaya gideceğini söylemişti.

TULPAR'IN KANATLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin