İşte sizlere daha fazla yağ yakmayı sağlayacak 15 öneri ;
1- Aç Kalmayın
Kilo vermek isteyen kişilerin yaptığı en büyük yanlış, aç kalarak kilo verilebileceğine inanmaktır. Vücut aç kaldığında, beyine açlık sinyali gönderir. Bu sinyali alan beyin metabolizma hızınızı düşürür ve açlığın sürmesi ihtimaline karşı yağ depolamaya başlar. Eğer açlık süresi uzar ve süreklilik kazanırsa, bu sefer vücut enerji elde etmek için kas hücrelerini kullanmaya başlar. Vücuttaki kas/yağ oranının daha fazla yağa kayması metabolizma hızını daha da düşürür. Açlık diyetinin sonunda kişi, belki kilo vermiş olur ama toplam kas miktarı düşmüş buna rağmen yağ oranı artmış sağlıksız bir birey haline gelir. Bu durumun önüne geçmek için gün içinde az miktarda ama kaliteli ve sağlıklı besinleri tüketmek gerekir.
2- Erken YatınFinlandiya'lı bilim insanlarının tek yumurta ikizlerinde yaptıkları araştırmada, ikizlerden daha az uyuyanın iç organlarında daha fazla yağlanma olduğu görülmüştür.
3- Daha Fazla Protein TüketinVücudunuz kas yapabilmek için proteine ihtiyaç duymaktadır. Yapılan çalışmalar yüksek protein ağırlıklı öğünlerin, öğün sonrası metabolizma hızını dolayısı ile de yağ yakım hızını %35 arttırdığını göstermiştir. Günlük olarak almanız gereken protein miktarını şu formülle hesaplayabilirsiniz:Günlük protein ihtiyacı= kilo x (0.8-1.8)Eğer masa başı işi yapıyorsanız veya genel olarak hareketsiz bir yaşantınız varsa 0.8 katsayısını, hareketli bir yaşam tarzınız varsa ya da düzenli olarak spor yapıyorsanız daha yüksek katsayıları kullanmalısınız.Örnek: 70 kg, hareketsiz 70×0.8= 56g 70 kg, sporcu 70×1.5= 105g proteine ihtiyaç duymaktadır.
4-Organik Besinler TüketinKanadalı araştırmacılar, organik ürünlerle beslenen kişilerin bazal metabolizma hızlarının daha yüksek olduğunu dolayısı ile de daha hızlı kilo verdiklerini göstermişlerdir. Bunun nedeninin ise çok fazla miktarda pestisit kullanılan ürünlerde bulunan toksinlerin yağ hücrelerinde birikmesi ve bu hücrelerin yağ yakım sürecinde kullanılmasını engellemesi olduğunu belirtmişlerdir. Portakal, greyfurt, muz, nar gibi kalın kabuklu meyvelerde bu risk daha düşükken, elma, çilek, üzüm gibi ince kabuklu ürünlerde daha yüksektir. Organik ürünlere erişimin o kadar da kolay olmadığı ve çeşitlerin de az olduğu düşünüldüğünde özellikle ince kabuklu meyve ve sebzelerde mutlaka organik ürün tercih edilmelidir.
5- Daha Hareketli OlunGünün büyük çoğunluğunu oturarak mı yoksa ayakta mı geçirdiğiniz, kilonuzun ve göbek çevresi yağlanmanın en önemli belirleyicisidir. Missouri Üniversitesi'nde yapılan çalışmaya göre dört veya daha uzun sürelik bir hareketsizliğin, yağ ve kolesterol mekanizmasında hayati öneme sahip bir enzimin tüm etkisini sıfırladığını göstermiştir. Bu enzimi aktif halde tutmak ve yağ yakım hızınızı arttırmak için uzun süre oturur pozisyonda kalmamak, ev veya ofis içerisinde belirli aralarla ayağa kalkıp hareket etmek gerekmektedir.
6- Soğuk Su İçinAlman araştırmacılara göre günde 1.5L soğuk su, metabolizma hızınızı 50 kalori arttırıyor. Vücut bu 50 kaloriyi içilen soğuk suyu vücut ısısına indirirken harcıyor. Bu da sadece su içerek yılda 2.5 kilo vermeniz demek.
7- Acı Biber TüketinAcı bibere acı tadını veren capsaicin, metabolizma hızınızı arttırır. Capsaicin, sempatik sinir sistemini uyarır ve sonucunda bazal metabolizma hızında %23'e kadar bir artış gözlenebiliyor.Acı biberi doğal yollardan tüketin, kesinlikle her ne ad altında olursa olsun kırmızı biber hapı kullanmayın.
8- Kahvaltı YapınGüne mutlaka sağlıklı bir kahvaltı ile başlayın. Erken yapılan bir kahvaltı, vücudunuzun güne başlamasını sağlar ve metabolizma hızını arttırır. Kahvaltıyı atlayarak güne başlayan kişilerin obez olma ihtimallerinin, atlamayanlara göre 4.5 kat daha fazla olmaları şaşırtıcı değildir. American Journal of Epidemiology'de yayınlanan bir çalışmaya göre, günlük kalori ihtiyaçlarının %22-55'ini kahvaltıda alanlar 4 yıl içerisinde 1 kilo alırken, %0-11'ini kahvaltıda alanlar toplamda 2 kilo almıştır. Kahvaltıda kırmızı renkli meyveler antioksidan etkilerinden dolayı iyi bir tercih olacaktır.
9- Çay ve Kahve İçinİyi bir santral sinir sistemi uyarıcısı olan kafein bazal metabolizma hızınızı %5-8 oranında arttırır. Her gün içeceğiniz bir bardak kahve, günde 100-175 kalori daha fazla harcamanızı sağlayacaktır.İyi demlenmiş bir çay ise yapısında bulunan kateşin sebebiyle bazal metabolizma hızını %12 oranında arttırır. Bu da günde 200-250 kalori demektir.Sabahları yapacağınız sağlıklı bir kahvaltının yanına bir bardak kahve veya çay eklemek için süper bir sebep.
10- Lifli Besinler Tercih EdinYapılan araştırmalar, daha lifli yiyecekler tüketerek yağ yakma hızınızı %30 arttırabileceğinizi göstermektedir. Lif yönünden zengin beslenen kişilerde yaşa bağlı olarak alınan kilolar da daha az olmaktadır. Daha sağlıklı bir yaşam için günde 25g lif tüketmeyi hedef alın. Bu miktar günde toplam 3 porsiyon meyve ve sebze yiyerek kolayca alabilirsiniz.
11- Demir Yönünden Zengin BesleninVücudunuzun yağları yakabilmesi için kaslara yeterli kan ve oksijen gitmesi gereklidir. Kanın oksijen taşıma kapasitesi de doğrudan vücudunuzdaki demir rezervleri ile ilgilidir. Yani demir yönünden ne kadar zengin beslenirseniz, yağları yakacak olan enerjiyi harcayan kaslara o kadar fazla oksijen gider. Kabuklu deniz ürünleri, et, baklagiller ve ıspanak mükemmel demir kaynaklarıdır.
12- Daha Fazla D Vitamini AlınKas hücrelerinin D vitaminine ihtiyacı vardır. 100g somon günlük D vitamini ihtiyacınızın (400 IU) büyük kısmını sağlarken aynı zamanda da iyi bir omega 3 kaynağıdır. Fakat omega 3'den faydalanabilmek için balığın yüksek ısıda pişirilmemesi gerekmektedir. Bu sebeple buğulama en iyi tercih olacaktır. Ton balığı, süt ve süt ürünleri ve yumurta diğer D vitamini kaynakları arasında sayılabilir.
13- Süt İçinÖzellikle kadınlarda, menapoz ile birlikte görülme sıklığı daha da artan kalsiyum eksikliğinin, metabolizma hızını düşürdüğü bilinmektedir. Yapılan araştırmalar, süt ve süt ürünlerinin daha fazla tüketilmesinin bu etkiyi azaltabileceği hatta tersine çevirebileceğini göstermiştir. Ayrıca düşük yağlı light süt ve yoğurt, hem daha az yağ almanızı sağlar hem de diğer besinlerin içeriğindeki yağın barsaklardan emilmesini azaltır.
14 – Karpuz TüketinKarpuzun içerdiği arginine adlı aminoasid, kilo vermeye yardımcı olur. Deniz ürünlerinde, fındık ve fıstık türlerinde bol miktarda bulunan arginine obeziteye karşı savaşta en büyük yardımcınız olabilir.
15- Bolca Su İçinVücudunuzda meydana gelen tüm kimyasal reaksiyonlar ancak yeterli suyun varlığında gerçekleşebilir. Eğer günde iki litreden daha az su içiyorsanız %2 daha az kalori tüketiyorsunuz demektir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Adım Adım Kilo Ver !
Teen FictionSeninle hayalin arasındaki tek şey, neden yapamayacağına dair uydurduğun saçmalıktır !