26. ADIM

979 11 3
                                    

Yağsız Vücudun Sırrı Kaslarda

Vücutta oluşan yağı verebilmek için düzenli beslenme programının yanında, kas (ağırlık) ve cardiovasküler (yürüme, koşu, bisiklet, kürek) çalışmalarının da bir sistem içinde düzenli yapılması gerekmektedir.

Minimum 35 dakika

Yürüyüş, koşu bisiklet türündeki çalışmalar minimum 35 dakika yapılmalıdır. 35 dakikanın üzeri ise, metabolizmanın 6 saat boyunca yüzde 7 - 28 arasında hızlı çalışmasını sağlayacaktır. Amaç karındaki yağı eritmek değil, bütün vücuda birikmiş yağı vermek olmalıdır. Bunun için tartı üzerindeki bilgiler sizlere çok net bilgiler verememektedir. Çünkü kas çalışması yaptığınızda kas kitlesi ağırlaşacak cardiovasküler çalışmalar yapılarak yağ yanacaktır. Bu değişimler tartıda görülememektedir.

Önemli olan kilo vermek değil yağ vermek olmalıdır. Vücudunuzdaki yağları kliniklerde, sağlık merkezlerinde ve sağlık kulüplerinde ölçtürebilirsiniz.

Dengeli beslenmeyi ve egzersiz yapmayı hep ileri bir tarihe atmayı bırakıp zaman geçirmeden sağlığınızı kazanmalısınız.

BÜYÜK KAS GRUPLARINI ÇALIŞTIRIN

Çok yağ yaktıran kaslarınızı çalıştırın: Ne kadar çok kasınız çalışırsa, yaktığınız kalori miktarı o kadar çok demektir, sadece oturuyor olsanız bile. Eğer amacını yağlarınızdan kurtulmaksa, en çok yağ yakmanızı sağlayacak kaslarınızı çalıştırmanız gerekiyor ki; bunlar baldır, kalça ve göğüs kaslarınızdır.

Gücünüzü arttırın: Aerobik çalışmanızda daha fazla kalori yakmak için ya yaptığınız egzersizin şiddetini ya da hızınızı arttırın. Örneğin koşu bandında çalışıyorsanız, yokuş çıkmak 50 kalori daha fazla yakmanızı sağlayacaktır.

EĞER HEDEF FAZLA YAĞLARI ERİTMEKSE!!!

Fazla kiloların çok büyük bir kısmı vücutta depolanmış fazla yağlardır. Doğru bir kilo verme programının hedefi birikmiş yağları yakmak olmalıdır.

Vücut kilo seviyesini değiştirirken su atacağı için;

Başlangıçta verilen kilolar, yeme düzeninde yapılmış ani değişiklikler nedeniyle gerçekleşen su kaybından ve vücuttaki sindirilen besin miktarının azalmasından kaynaklanabilir. Bu tür kilo kayıpları gerçek kayıplar olarak görülmemeli, ne kadar yağ atıldığı temel ölçü olmalıdır.

Yağ atmak için yapılacak egzersiz kardiyovasküler egzersizdir.Yavaş ve sürekli olarak yapılan tempolu koşu, kürek, bisiklet, step, salon aerobiği, jogging, yürüyüş ya da yüzme bu tür egzersizlerdir.

DİKKAT !!!YAĞLARIN DEVREYE GİRİŞİ ÇEŞİTLİ KAYNAKLARDA FARKLI FARKLI OLSADA 12 DAKIKADAN SONRA SİSTEM DEVREYE GİRİYOR.ETKİ İÇİN YAĞLARIN DAHA KOLAY ERİMESİ İÇİN 20 DAKIKANIN ÜSTÜNE KESİNLİKLE ÇIKILMALI.....  

Kilo vermek ( yağ yakmak) için ne kadar egzersiz yapmalıyım?

Hiçbir sihirli sayı yok. Kilo vermek (yağ yakımı) bir çok şeye bağlıdır. Hangi besinlerden ne kadar yediğimize, vücudumuzu metabolizma hızına...

Fazla kilolarınızdan kurtulmak için düzenli egzersiz yapmanızın yanında mutlaka yediğiniz besinlere dikkat etmeniz lazım. İlk önce günlük almanız gereken optimum kalori miktarını belirlemek gerekir.

Diyet Yapmak İsteyenlerin Dikkat Etmesi Gereken Kurallar

3 büyük ana öğün yerine 5-6 ara öğün yiyin . Sık sık ama azar azar besin tüketin.Böylelikle yağ yakımın da anahtar rol oynayan insülin hormonunun sık salgılanmasını önlemiş oluyoruz.Kaslarımızdaki karbonhidrat depolarını koruyarak yediğimiz besinlerden elde ettiğimiz kan şekerini enerji kaynağı olarak kullanıyoruz.

Sabırlı olun . 1 haftada hemen 2-3 kilo vermek gibi hedeflerden uzak durun.Haftada 700 gr-1 kg ın üstünde verilen kilo kaybı çoğunlukla vücuttaki su ve kas dokusunun kaybıyla oluşur.

Mutlaka egzersiz yaparak diyet yapın. Diyet yaparken hedef kas dokusu kaybetmeden ve kazanarak kilo vermek olmalıdır.

Bunlara dikkat!

1- Yemeklerden önce 1 su bardağı su için

2- Günlük 8-10 bardak su tüketin.

3- Çay, nescafe (şekersiz), bitki çayları diyet cola ve serbest

4- Öğün atlamayın

5- Günde 30-60 dakika ritmik yürüyüş yapın.

Beslenme kuralları

Az ve sık beslenin

Mümkünse yediklerinizi 3 ana öğün, 3 de ara öğüne bölün

Bol su için, yiyecekleri iyice çiğneyin

Nişastalı ve posalı gıdalar tüketin

Total yağ, karbonhidrat ve protein yüzdelerini ayarlayın

Şeker ve tuz içeren gıdaların tüketimini azaltın

Alkollü içki tüketmeyin veya tüketimi sınırlandırın

Fiziksel aktivite düzeyini artırın 




Adım Adım Kilo Ver !Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin