"Canım benim bazı şeyleri bilmesen daha iyi "
"Ben kızıyım hala, bilmeye hakkım var "
"Bak bitanem bilmeye hakkın tabi ki var ama bilmesen daha iy- "
"Dur Gülsüm " diye araya girdi annem ve devam etti
" oku kızım günlüğü "
" ama seni o günlere götürüyor kendin söyledin inat etme Hatice "
" Sorun yok kardeşim benim. Güven bana " halamda kabul etti sonunda iyice merakım arttı. Anneme ve halama sarılıp evden çıktım kızlar beni bekliyordu. Bahçede biraz oyalandım. Kafamı masanın üstüne gömdüm olanları düşünmeye başladım. Omzumda hissettiğim elle hızlıca kalktım.
Yine o çocuktu Allah'ım sokağa doğru koşmaya başladım. Niye eve doğru koşmadım ki? O kadar hızlı koşuyordum ki ayağım bir birine dolandı yere düşmem sıçramam bir oldu o sıra
"sakin ol Aişe'm" dedi Ömer ona döndüğümde masada yanımda oturuyordu. O zaman anladım kafamı masaya indirdiğim zaman uyumuştum ve rüya görmüştüm. Ama Ömer bana niye Aişem dedi ki.
"Aişem ne ya doğru konuş "
" canım sen iyi misin? " dedi bir yandan da bana sarılmaya çalışırken. Kendimi geri çekip
" Ömer haddini aşma" diye azarladım.
Parmağını gösterip "Aişe farkındaysan biz evliyiz" dedi parmağında yüzük vardı. Parmağıma baktım bende de yüzük vardı ne oluyordu ya ben niye hatırlamıyorum. Tam o sıra Ömer'in arkasından o çocuk gelip Ömer'e bıçağı saplayacaktı ki çığlık attım.
Bu defa tekrar masada omuzuma dokunulmuştu bir kaç dakika boş boş bakındım. Neydi bu rüya içinde rüya mıydı? Ya bu da rüyaysa?Omzuma dokunan kişiye baktığımda Hira'yı görünce rahatladım. Gördüğüm rüya içindeki rüyayı anlattım biraz açık havada oturalım kendine gel demişti .O sıra bahçe kapısından içeri giren kişiyle büyük bir şok yaşadım, yaşadık.
Ömer elinde bir kaç kağıtla bize doğru geldi. Yerimden doğruldum her yerim tutulmuştu zaten. Elindekileri masanın üstüne indirdi. "bakın " dedi . Birçok fotoğraf vardı. Hirayla gezdiğimde evden çıktığımda eve girdiğimde her anı fotoğraflamışlardı. Bir taneyi incelemeye başladı Hira ."ya Aişe bu fotoğraf çok güzel" cidden güzel fotoğraftı lunaparktayken birbirimize gülümserken yakalanmıştı.
"Hira ondan önce bunları kim çekti dememiz gerekmez mi ? " dedim
"Evet Ömer Abi açıklama bekliyoruz" dedi Hira.
"Rabia şarj aletini istedi onu getiriyordum, sonra bir baktım bir çocuk elinde kamera sizi çekiyor arkasından gittiğim için beni görmedi ensesinden tutup köşeye çektim biraz boğuştuktan sonra ceketinin cebinden bu fotoğraflar düştü .Dönüp baktığımda bunun o gece ki çocuk olduğunu fark ettim. Ben bunlara bakarken fırsattan istifade kaçtı."
Olanı biteni anlattım Ömer sonunda anlamıştı gerçeği... Pişman olduğu her halinden belliydi zaten.
**
Kahvaltıyı Gülten Teyze hazırlamıştı. Bol muhabbetlerle kahvaltımızı yaptık. Evi topladıktan sonra dağıldık evlerimize. Rukiye de bize gelecekti onlarda bu gün evlerine yerleşeceklerdi. Bizim evin yakınında yer bulamamışlar Ravza teyzenin evinin biraz aşağısında bir eve taşınmışlardı. Burayı çok beğenmiştim tıpkı şu kitaplarda bahsedilen müstakil kocaman bahçeli tatlı mı tatlı sıra sıra dizilmiş evler gibiydi. Bizim bahçenin iyi bir tadilata ihtiyacı vardı. Muhafazakar olduğumuz için evin etrafını çevirmemiz lazımdı. Babam cumartesi günü yaptıracağım demişti. Sonra bahçeye kitap okumak ve ders çalışmak için güzel bir yer yapılmasını istedim. Kocaman bir ağaç vardı tam onun altına tahtadan yapılmış yerden bir metre kadar yükseklikte köy evlerine ki balkonlar gibi . Ve oraya da renkli renkli minderler almayı düşünüyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Karanlığın İçimde
EspiritualKaranlık... Önceleri karanlığın içinde olduğumu sanıyordum. Zamanla anladım ki karanlık benim içimde, onun karanlığı. Hangi sokağa koşsam sonu çıkmaz sokak. Hangi ışığa koşsam sonu karanlık. Labirent gibi , başladığım yerden biteceği yere kadar kar...