"Peh macam bosan je tempat nih??" Aku berkata sendiri.Dia memandang sekeliling.
'Tempat engineering memang camni ea??'
Dilihatnya bangku-bangku yang ramai pelajar.Takdelah banyak mana.Cuma untuk tempat terhad seperti ini,itu da dikira banyak la tuh.
Baru saja mama kesayanganku menghantarku untuk pendaftaran.
Lama gila nak beratur.Ni bukan last station tahu??Ni baru satu station sebelum gerak ke station pendaftaran seterusnya.Sistematik taik kucing la tempat nih.
Dilihatnya ramai lelaki di tempat itu.Lelaki melayu semuanya.Ada dari Kedah lah,Melaka lah,Kelantanlah..banyaklah dari negeri-negeri lain.
Aku sorang je ke dari Jepun tetiba??
Masa mendaftar pun berlalu dengan kebosanan gila nak mati.
"Err weyh..ko course ape??"tanya seorang mamat nih
"Aviation!" Yakin jer aku jawab..puih..hahaha.Kalau tak bangga sehari tak sah.
"Apsal pompuan ramai kat aviation pulak nih??" Eh mamat ni tetiba plak nak merungut.Sukati aku lah pompuan-pompuan nak masuk aviation.Ko sibuk aphal?
Aku diam jer.Tak pandang pun muka dia.Tak berminat!!
Lagu The last sleepless city-bigger heart bigger idea kedengaran.Aku diam jap.Lama sebelum aku sedar itu maksudnya ada orang call.
Hehe patutlah tetiba lagu kegemaran aku berbunyi tetiba.
"Hello ma"aku menjawab
"Hah..lama lagi..sori ma!!mama jalan-jalan dululah.."
Setelah panggilan ditamatkan.Aku kembali fokus pada pendaftaran.
****************
Arghhhh habis pun pendaftaran yang macam neraka tadi!!
"Hana kenapa menggeliat macam tuh.Tak sopan tahu??"
"Sekejap jer ma"
"Hishh degil!!"
"Owh baru mama teringat kawan mama punya anak ada belajar kat sini.Senior lah""Owh"
"Hensem tau kak!!" Mama cuba memancing perhatianku.
"Owh..citer pasal lain lah ma"itu juga yang aku jawab
"Hana??kenapa Hana selalu tak minat cerita pasal lelaki??" Aku mula rasa mendidih..aku memang jenis orang yang baran.
"Dan kenapa masih berminat cerita pasal lelaki kalau mama pernah ditinggalkan dulu??" Pertanyaan itu cukup buat mama terdiam.
Aku tahu aku dah guriskan hati mama.Tapi aku perlu hentikan mama dari bercakap soal hati.
Bukan mama jer yang pernah terluka.Malah aku pun!! Kau rasa kenapa aku boleh keraskan hati aku sampai macam ni sekali kalau bukan sebab kecewa??
"Im sorry ma." Kata maaf aku ucapkan lepas aku dengar mama macam mengeluh.
Mama terus saja membawa aku pulang.Nak ambik barang untuk asrama.Aku dibenarkan duk asrama memandangkan mama sentiasa busy.Takot aku terabai lah katanya.
Kisah pulak aku.
Hari bosan akan bermula esok.Iaitu masa orientasi.Perlukah buat benda jadah nih???
Tiba-tiba budak course aku yang memang aku pasti sangat dia course tegur aku.Aku jumpa dia dulu masa interview.Wana nama dia.
Cantik orangnya.Mukanya ala-ala cina sikit.Tapi tak sesepet cina.Cukup melayu untuk dikategorikan cina.At least muka dia ada juga orang nak kategorikan
Aku nih??bercampur baur dah muka aku.
Mama keturunan Irish dan Melayu.Papa pulak Arab dan German.
Ntah apa jenis kacukan lah tuh.
"Beb,pe kaba??"wana tegur aku seperti gaya-gaya budak zaman sekolah tegur member..haha..
"Okey jer..ko??"
"Heheh..ok!!" Wana memang suka senyum.Senang je orang nak rapat dengan dia.Aku pulak sombong sangat.Susah orang nak dekat ngan aku.
Kisah pulak aku.
Aku ngan Wana satu group kat orientasi.Takde hallah benda tuh,sebab Wana aku dah kenal dulu dah.
Seminggu berlalu dengan pantas.Segala aktiviti orientasi berjalan dengan selancar-lancar dan licin.
YOU ARE READING
Putera Fairytale
Fantasy"Coach..boleh berhenti sakitkan hati saya??" "Tak!!" "Huh..Coach Pedas!!!..." Danial Rayyan...Putera Fairytale yang dipuja,yang disangka baik macam putera kayangan,rupanya coach kejam serupa iblis!! Setiap hari didenda,dibuli...dikerjakan macam samp...