Pertemuan musuh

398 14 0
                                    

Sedar tak sedar dah sebulan weyh aku kat sini.Kat mana??

Kat Malaysia lah.Bekerja untuk Firefly plak.Aku dok kat rumah mama jer memandangkan tempat kerja pun dekat and most important is..

Aku nak teman mama.Mama kesayangan yang makin tua tapi masih cantik.Mak aii..mama ni dah dok membebel kat telinga aku suruh kawen.

Aduh ma.Memang Hana ni gian sangat nak kawen ker??Huh.

"Hana..bila Hana nak kawen.Mama ni teringin nak timang cucu."bebel mama.

"Mama..Hana muda lagi kay?? Memang tak lah Hana nak kawen!!" Marahku.

Aku tak tahan senanyer kena bebel.Dia tau tak aku baru je balik??

"Hana,kat sana tuh takde lelaki hensem ke,yang Hana boleh buat laki." Mama ni kan??

"Takde la ma.Hana tak berkenan pun dengan laki mat salleh.Nanti Hana suruh makan petai tak reti."

"Hahaha..aduh Hana.Sekarang mana ada lagi budak melayu boleh nak tahan makan petai nak oii.."mama dah mula dah bebel-bebel.

Wah hari ni memang hari bebel sedunia agaknya.Sebab mama takdenya nak bebel macam nih selalu.

Agaknya dia rindu aku kot.Tu yang bercakap je mulutnya tuh.Macam popcorn.Hahaha..

Alahai..mama.

"Hana esok mama nak gi kenduri kawen dekat kampung.Sepupu Hana kawen.Nisa dengan Nasrin.Hana ikut tau.Hana dah lama tak balik kampung jenguk diorang."

"Hmm..yelah ma.Akhirnya kawen jugak diorang tuh.Patutlah mama dok sibuk cakap pasal kawen."

"Haih..yelah!! Kalo tak,kamu taknak kawen.Hana kan anti sangat dengan lelaki."

Mula lagi dah.

"Okay ma.Hana nak siap keluar dengan member.Okay ma?? Mama nak kirim apa-apa tak??"

"Hmm takde apa nak kirim.Kuar dengan Shofiana ke??"

"Aah ma.Kuar jap.Hang out.Dah lama la tak lepak dengan Top!!" Kataku lalu berlalu ke atas.Bersiap apa yang patut.Tak larat nak siap over-over.

***

"Danny,esok ikut ibu pergi kenduri anak kawan ibu ye??"

"Ala..nak wat apa??"

"Takdelah nanti cepatlah ibu dapat menantu.Danny tu bila nak kawen??"

"Alah ibu nih.Danny bukan taknak kawen.Nantilah ibu.Danny tak jumpa lagilah calon."aku merungut.

Malas lah citer pasal kawen.Huh.

"Ikut ibu dengan ayah esok.Ibu paksa Danny nanti."

"Haihh..yelah bu.Paksalah Danny nih.Danny memang selalu kena paksa pun." Kataku sambil buat muka jerk face.

Rimas.

***

Di hari perkahwinan sepupu Hana.

Hana PoV

"Weyh Hana!! Bila ko balik??"
Bersorak sakan sepupu aku yang kembar.Almaklumlah. dah lama aku tak balik.

Tup tup dia kawen aku balik.Hahaha.Aku memang sepupu yang baik.

"Hahah..ko nak kawen kan?? Aku baliklah.Apa cer weyh??"

"Aku okay beb.Kakak aku pun okay.Weyh kiranya ko balik sekejap pastu balik sana balik ker??"

"Hahaha..takdelah.Aku kerja kat sini terus.Kat Malaysia.Transfer ke sini till forever maybe?? Ahhahah." Jawabku selamba.

"Serius la weyh?? Wohoo..bestnya.Boleh raya dengan ko tahun nih.Yeah!!"

Dan aku senyum jer dengan sepupu yang dua orang nih.Tak sedar diri tu dah jadi isteri orang.Still lagi gian nak jalan raya dengan aku.

"Alang-alang ko dah balik Malaysia nih,carilah calon weyh.Nak makan nasi minyak ko."kata Nisa.

"Ko..sekarang ni ko tak makan nasi minyak ker??" Tanya aku.

"Hahahha..nasi minyak sendiri watper?? Nak nasi minyak orang lain."jawab Nasrin plak.

Nama pun kembar.Fikiran pun nak sama.

"Lek la dulu aku baru balik kot.Lama dah tak balik."

"Tu lah pasal.Dah lama ko tak balik.Apa ntah ko buat kat sana.Keja banyak ker??"

"Banyak lah jugak.Hahahah.." jawabku selamba.

"Eh okay lah.Encik abang panggil la Hana.Ko makan lah dulu.Bye." pamit mereka lalu pergi kepada suami terchenta.

Time aku nak pergi ke arah mama dan papa.Oh ye..mama dan papa dah rujuk balik tau.Maksud aku kawen semula.

Dan aku masih tak percayakan papa.Susah weyh nak lupa apa yang dia buat kat mama dulu.

Nak tau??

Nantilah aku citer.Tapi aku maafkan papa.Dan aku cuma harapkan mama dan papa kekal hingga akhirnya.Coz I love my papa so much.

Ha..masa aku nak pergi kat diorang untuk makan,aku terlanggar seseorang.Lelaki.

Aku pandang muka dia dan....

Mataku terbuntang.Terkejut!!

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now