Aku tak pernah sedar tentang hati

365 16 0
                                    

Satu whatsapp aku terima. Coach??
Aku bukak mesej tuh dan membacanya.

"Esok pagi takde latihan. Ganti waktu petang. Ko ada bola keranjang kan?? Bawa esok. Kita lawan."

Berulang kali aku baca supaya aku paham amende dia nak sampaikan. Otak?? Apsal lembap sangat ko hari nih??

Skrin aku tekan-tekan untuk membalas pesanan.

"Ok.Jumpa coach esok." Dah.Kepala otak aku mula pikir macam-macam. Coach ni bukan boleh percaya. Nanti jadi macam hari tuh,makan cili sampai lebam.

"Ro..awak okay ker?? Termenung je saya tengok awak hari nih."

"Takde apalah Zuzu. Aku okay.Penat jer.Exam nak dekat."kataku.

******

"Kita bet!! Kalau ko kalah,ko kena dating dengan aku Sabtu nih." Kata coach selamba.

"Hah???!!! Jangan mengada-ngada lah coach!!"kataku.

"Ahh takde!!ko nak ke taknak,aku kisah apa??"

"Fine!! Kalau saya menang,coach kena cakap coach suka sape?? Eh, wait..no..no.."

"DEAL!!" terlopong aku sekejap.

"Eh coach!! Saya tak abis cakap lagi lah. Bagi saya sambung kejap!!"

"Ahh takde. Aku dah deal dah. Kalo aku menang,aku akan cakap sape aku suka."

"Coach tak adillah. Coach bagi hukuman berat. Saya punya ringan jer.Mana aci!!"

"LALALALALALALAA..jom start!!"

Coach langsung tak pedulikan aku dan terus mulakan permainan.Aku kena menang.Aku taknak keluar dating.Kalau mama nampak macam mana.Confirm kena gelak 41 hari 44 malam nanti.

Eh??

"Ow yeah..3 pointer!!!"jerit sakan coach stelah berjaya buat 3 pointer.aku plak 2 pointer pun dah cukup bangga untuk budak tak berapa tinggi macam aku.

Bola diacah-acahkan ke arah coach. Seronok tengok muka dia yang fokus nak dapatkan bola.Hahaha.

Walaupun aku dan coach fokus nak menang,kitorang still main dalam gelak tawa.Semua yang main kat padang dan court lain waktu tuh,semua pandang semacam.

Kenapa??Tak okay ker aku main bola keranjang berdua dengan coach.Coach nampak aku resah masa dalam game.Dia datang dan senyum.

"Kalau orang tanya,kenapa kita main berdua jer,cakap ko kena latihan hukuman." Kata coach tenang.Ye..aku mula rasa tenang sikit.

"Dah start balik game.Jangan takut lagi okay??Aku ada." Katanya.

Aku senyum balik. Dan ketawa macam dunia di court bola keranjang tu kami yang punya.Hanya kami.

Sedar tak sedar dah pukul 7 pun.Dah maghrib.Dunia dongeng berakhir di sini.Hahaha.Teringat aku dengan angan-angan sejati aku dulu.

Aku nak main bola keranjang berdua dengan putera idaman aku. Hanya dengan dia aku nak main berdua.Nanti!! Maksudnya apa nih?? Maksudnya angan-angan aku dah tercapai ker??

Tadi aku main bola keranjang dengan Fairytale tau??angan-angan aku masa kecik dulu tercapai?? Gosh..

Tapi..

"Ko kalah Hana!!! Hahahahahhah" gelak terbahak-bahak coach di bawah jaring pointer.

"Dan ko kena dating dengan aku Sabtu nih. Hahahaha.." sambungnya lagi.

"Huh?? Ingat saya kisah?? Dahlah coach. Dah maghrib.balik bilik,solat!!" Bengang betul bila digelakkan sebab kalah.

Tak gentle langsung dowh coach nih.Langsung tak kasi chance menang.Tahulah tinggi.Benci!!

Kasut sukan dihempas ke bawah katil.Baring menelentang dengan gaya penat macam nak mati.

"Ro!! Amacam game tadi??"

"Kalah!!"keluhku perlahan.Jari-jari kaki aku gerakkan menghilangkan lenguh di kaki.

"Lah..abis tuh kena denda tak??"

"Kena..denda paling bodoh sedunia."

"Denda apa." Malasnya nak jawab soalan tuh.

"Denda dating dengan dia Sabtu nih.Sial!!" Bentakku.Tapi lain pulak jadinya dengan Zuzu.

"Wahhh..dating?? Dengan coach awak?? Wooowwww..nanti saya make up kan awak cantik-cantik ea??" Eh eh excited plak budak nih.

"Woi!!ko excited lebih kenapa??"

"Ro,awak kan dah lama sukakan coach awak tuh. Dari sem 1 kot.Kalau saya jadi awak,saya dah lompat-lompat atas katil ni kasi roboh"

"Ko tak kenallah coach tuh.Aku tak caya dia lah. Dia macam ada something yang aku tatau amenda."

"Awak rasa sesuatu lagi Ro??!!!" Zuzu yang excited tadi terus bertukar muram.

"Ye..dan aku tatau apa dia.Memang happy jumpa dia.Tengok dia.Jatuh suka dekat dia.Tapi ada sesuatu buat aku resah bila dengan dia."

"Ro..kalau awak rasa dia yang terbaik,dia yang mampu buka hati awak,awak usahalah dapatkan dia.Awak terlalu memendam perasaan awak.Jangan simpan,nanti sakit."

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now