Welcome back!!

382 14 0
                                    

Keesokan harinya,dimana aku kena mengadap boss botak tengah.Mr Hunt.

Aku bukak pintu office dengan aku berpakaian mekanik.Alah..lantak la dowh.Kotor pun kotor lah.

Sapa suruh dia nak jumpa aku.
Hah..sape salah??

"Rose.Come in please." Sapa Mr Hunt.

"Yes sir??"

"Ermm..I thought about Malaysia's airlines offer for the past few weeks."

"Huh..what offer??"

"Their offer of wanting you work for them."

"That means??"

"Yeah.You will going home within these several days,Hana Rose." Jawabnya ceria.

"Oh Gosh!!" Aku kena balik Malaysia???!!!

Weyh gentle lah.

Tak..tak.Aku bukan taknak balik.Nak..rindu sangat dengan Malaysia.Dengan mama.

Tapi..huh.Aku taknak ambik risiko.Aku just tak berani okay??

"Do I have to accept the offer??"

"Of course,Hana.You're Malaysian.Aren't you miss your home???" Tanyanya pelik.

Aduh ko nak jawab apa beb.

"You have to go back to Malaysia.Its final decision.Meet your mom and send my regards."
Katanya tegas.

Yeah dia memang bos yang baik.Dia tau aku taknak balik Malaysia sebab ada masalah cuma dia tatau masalah apa yang buatkan aku benci jejakkan kaki ke Malaysia.

Obvious kot.Bila raya dia kasi cuti tapi aku pilih nak kerja gak.Kan ke pelik namanya tuh??

Takpelah Hana.Baliklah.Doa-doalah supaya hanya yang terbaik menanti ko di Malaysia nanti.

Aku cuba kuatkan hati dan semangat aku.Bukan apa..cuma pembakar semangat.Agar hati aku tak sedih lagi.

"Ok boss.I'll go home day after tomorrow.Was it okay with you??"

"Good.Tomorrow we will celebrate you okay??"

"Yeah thankz."kataku lalu pergi dari situ.Aku perlu selesaikan beberapa perkara sebelum aku blah dari sini.

Sebab lusa aku akan balik ke Malaysia.Ke rumah..

***

Danny POV

Aku pegang dadaku.Merasai denyutan jantung aku.Apsal ntah..aku rasa berdebar sangat.

Apa kena nih??
Aku pandang Loy yang sibuk bekerja di meja sebelah.

"Loy..ko ada rasa apa-apa tak??"
Loy pandang aku.Terdapat kerutan pada dahinya.

"Takde apa..kenapa??"

"Aku rasa macam ada something nak jadi lah."

"Ko ni kenapa?? Sejak Hana takde nih,ko dapat instinct-instint kuat macam dia jugak ker??"

Pangg!!

Buku setebal 2 inci aku hempas kat kepala dia.Bengang!!

"Ko jangan nak sakitkan hati aku boleh tak??" Marah aku pada Loy.

"Ok..okay sori.Aduh sakitlah bapok!! Gurau sikit marah!!" Rajuk Loy.Dah tua pun nak merajuk.Sewel lah!!

"Sorilah.Sakit ker??"

"Sakitlah.Belanja Magnum!!" Rajuknya lagi.

"Tampar nak?? Haih..nantilah aku belanja.Weyh aku betul ni rasa tak sedap hati." Aduku minta perhatian.

"Yelah..yelah.Nanti ko buatlah solat sunat ke apa ker.Istikharah sekali lah.Mana tau jodoh nak sampai ker??"

"Choi la ko!! Aku taknak kawen dengan perempuan yang aku tak cinta."

"Haihh..apa salahnya.Bercinta lepas kawen boleh kan.Ko jugak cakap dulu kalo bercinta macam tuh lagi best."

"Tu dulu.Sebelum aku cintakan dia."

Aku diam.Suasana macam cliche terus senyap jer.Malaikat lalu mungkin??

Huh..aku mengeluh paling berat yang aku boleh buat.Melepaskan segala nerves yang ada.

Siotlah!! Apahal tak tenang ni mat!!Aduh!!

Nak nangis pun ada!!
Sukati ko la nak cakap aku bapom ke apa ker?? Aku nak nangis jugak.

Sebab tiba-tiba jer aku rindu kat Hana.Ahh..lantaklah.

Kisah lama,kisah lama lah!! Aku still rindu dia beb.

Aku tatau la aku ni cukup sejati ke tak bila rasa rindu kat pompuan.Tapi aku rasa aku cukup kesejatian aku.

Memandangkan aku menagih cinta pada seorang gadis.Bukan pada lelaki.

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now