Danny PoV
'Ro,esok latihan macam biasa tau.Waktu pagi.esok kita joging sama ek?? Rindu nak joging dengan ko.'
Dia kasi bluetick jer???
Hishh ko tau tak aku memang serius rindu ko???Ni bukan ayat playboy!! Tapi..dia tau ke aku nak gamekan dia nih??Aku rasa tak kot.Sebab dia okay je kat dm tadi nampak aku.
Okay la tuh maksudnya.Tapi betul ke aku rindu dia nih???
Harapnya esok tak hujan..Bantal aku tarik.Meletakkan kepala yang penat.Aku mula khayal dalam fantasi aku sendiri sebelum aku lelap.
Hana Rose..aku minta maaf.Dan aku terlelap.
Bunyi pintu terbuka dan suara Loy aku endahkan.Malas nak layan orang.Aku penat nih.
"Danny..Danny..bangun weyh.Awek hang dok tepon dari tadi."kata Loy.
Aku buka mata seketika.Loy menghulur telefon.Nama Afiqah tertera di skrin.Nada dering old scar/future hearts oleh All time Low masih berdering. Hana lah nih.Buat aku terpengaruh dengan lagu punk macam tuh.
Nak angkat ke taknak.Aku dah bosan dengan dia nih.
"Ko cakaplah aku dah tido.Aku malas lah nak jawab.Layan dia punya gedik tuh."
"Siotlah ko.Ko yang nak kat dia dulu kan.Layan lah dia."
"Sapa cakap aku nak kat dia.Dia yang nak kat aku. Dahlah aku malas nak layan. Ko nak,ko layan lah."kataku selamba.Loy tak kata apa dah. Dia pun silent phone.
****
"Hana..jom cepat joging sama weyh.Penat aku tunggu ko." Kata coach.Coach macam biasa dengan muka hensem dia.Walaupun aku sedih,aku tetap cair.Aduhai..sudah-sudahla tuh hati.
"Baik coach hari nih?? Bukan biasanya coach kejam ke??"
"Hahah..saje je.Sekali-sekala buat baik dengan ko apa salahnya."
"Hahaha..silalah buat baik selalu coach.Jangan garang-garang sangat.Nanti hilang muka hen..err takpelah."
"Weyh ko tak abis cakap dowh.Hen..apa weyh??" Coach mengejar aku yang dah pun mulakan larian keliling padang.
"Huh..huh..huh..Hana..huh..ko dok kat mana hah??" Kata coach yang cuba berbual sambil joging..aduh tak penat ke buat macam tuh.
"Huh..saya tinggal dekat Damansara lah.Coach..tak penat ker cakap sambil lari??" Jawabku.
"Hahaha..bina stamina lah weyh.."
"Teori mana coach??tak pernah dengar pun???"
"Teori dari hutan yang lebat sangat........macam bulu hidung kau..hahahahah.." saje je nak bergurau benda tak senonoh tuh..
Kami gelak sepanjang berlari.Sedar-sedar dah pukul 7.30 pagi.Okay kene cepat ni weyh.Siap lagi.
****
"Ro,hari Sabtu ni ko keluar berdua ke dengan dia??" Tanya Wana.
"Tak..korang kena ikut sama." Kataku tegas.
"Ko serius lah.Coach ko tuh kasi ker???" Wana ni..macam tak percayakan aku plak.
"Iye..dia mesti kasi punya.Dia kena kasi." Kataku lagi.Memang patut pun Wana tak caya aku sangat.Aku ni suka main redah jer.
"Hahah..ni mesti ko kerja main redah je kan??"tanya Diya pula.Dah tahu sangat dengan perangai aku.
"Hehe..yup.So nak ikut tak??"
"Aku takde hal.Ikut jer." Kata Diya.Wana juga mengangguk sama.
Dan aku tersengih dengan agenda menarik kat kepala aku.
Dan coach..ko mesti kena punya.Mungkin jarang aku cakap benda nih tapi jangan cari pasal dengan Hana.Makan diri beb.Makan diri.
Henfonku berbunyi.Its coach yo!!
"Helo!" Sapa ku.
"Helo sayang,lusa jadi ek??" Tanya dia.
"Yeah..jadi.Pakai baju hitam ek coach?? Saya suka tengok coach pakai baju hitam." Kataku.Ada part aku jujur.Ada part aku tipu.hahah..
"ok sayang.Untuk sayang apa je aku boleh buat."katanya lembut.Cair jap. Tak..tak..aku tak cair. Gila..!!
"Ok jumpa lusa coach.Eh jap.Nanti lusa ada latihan jugak ker??"
"Haha..tak sayang.Lusa takde latihan.Ko siap cantik-cantik nanti okay??" Jawabnya.
"Ok coach.Saya ada kelas.Chow!!"
Kataku lalu memutuskan talian.Hmm..apa nak buat dengan dia nih.
Sori Danny.Aku kena bagi ajaran sikit sama kau.Biar ko serik.Ko tau tak betapa sakitnya bermain dengan hati??
Aku tahu ko taktau pun.Jadi biar aku kasi ko tau nanti.
YOU ARE READING
Putera Fairytale
Fantasy"Coach..boleh berhenti sakitkan hati saya??" "Tak!!" "Huh..Coach Pedas!!!..." Danial Rayyan...Putera Fairytale yang dipuja,yang disangka baik macam putera kayangan,rupanya coach kejam serupa iblis!! Setiap hari didenda,dibuli...dikerjakan macam samp...