"Ro,Sabtu ni kita pergi makan abc nak tak???" Kak Pika ajak aku. Wohoo.macam best jer.
"Hah??? Whoa macam best jer??"
"Haah..sedap. jomlah dah lama tak lepak. Akak dah ajak Wana dah."
"Cun,kita naik apa kak??" Tanya aku.
"Kita naik kereta dengan Megat."
"Ok cantik!!" Kataku.
"Ok hari Sabtu tau pukul 10 pagi. Kita jalan-jalan sekali kat mall."
"Ok kak." Lalu aku pun balik ke bilik pada petang tuh. Penat whoa mengerjakan besi. Sapa cakap pompuan tak larat nak main besi.
Lu memang salah!!!
Perempuan-perempuan kat sini semua hardcore tahu?? Kenal Kak Mira?? Aku tau korang tak kenal punyer.
Dia tuh paling cantik kat sini. Haha..bidadari syurga tu beb. Tinggi,cantik, body macam model. Peh..aku yang pompuan pun cakap dia cantik apatah lagi korang yang lelaki kan??
Aku respect dia..sebab walaupun dia cantik. Dia tak sombong bro. Pandai pun pandai. Mengadap besi plak tuh.
Oklah masuk balik citer aku. Tadi tu selingan jer.
Aku baring di katil. Katil ku yang manis,engkau wangi macam sakura. Wohoo..
Disebabkan katil ku yang menawan dan kegelapan bilik yang menggoda,aku tertidur akhirnya.
Aku mudah tergoda dengan kegelapan. Rasa nak lelap je mata nih.
*********
Hari yang dinantikan pun tiba.
"Ro,Wana cepat Megat dengan Kak Ifa dah tunggu tuh." Laung Kak Pika dari tingkat atas.
Laung pun laung jugak. Dia still kat tingkas atas lagi tuh. Ahah aduh Kak Pika nih.
Aku dengan Wana pun cepat-cepat siap. Dan kitorang pun berjalan laju menuju ke arah Kak Pika. Taknak la nanti diorang cakap kitorang ni lembap kan??
"Hah dah siap dah???" Tanya Kak Pika. Kak Pika pakai blaus. Wohoo. Gaya cam nak dating la akak nih.
"Dah kak.Jom!!!" Sambut Wana.
"Jom kak. Kat mana tu kak. Bendanya." Tanyaku.
"Hahaha..tataulah Megat tuh. Kata dia tempat tu best. Sedap dia punya ABC." Dan aku pun mengangguk tanda paham.
'Hana,aku rasa macam nak pengsan la Hana..' kata hati. Hish dia nih. Jangan macam-macam.
'Ko dah kenapa plak??'
'Aku tatau Hana.hmm..' kata hatiku sayu.merajuk dengan aku mungkin.
"Ok korang. Naik cepat keta kesayangan aku nih. Aku dah janji sekali dengan member kelas aku. Dan diorang dah pergi dulu tadi. Aku harap korang tak kekok la nanti." Kata Megat.
"Alah ko ni,aku pikir kita-kita jer." Kata Kak Pika. Dah keluar dah muncung sikit.Haha.
"Ala relax lah Pika. Member aku bukan style poyo-poyo semua." Kata Megat. Cuba tidak menghancurkan suasana.
"Okay. Kalau diorang poyo,ko belanja aku paham??" Ugutnya.
Aku dengan Wana dari tadi dok jadi pemerhati. Hati aku still berdebar ni beb.
Aku ada buat salah ke hah?? Hmm..
Aku rasa takde pon. Aku tidak buat dosa rasanya.
Ahh lantak lah. Malas nak layan.
Dalam kereta pun Kak Pika,Megat dan Kak Ifa yang banyak bercakap. Wana kadang-kadang gelak juga. Dan aku diam jer sebab takde benda nak cakap.
Eh taklah..aku tipu jer. Aku bercakap jugak bila ditanya.
Contoh soalan.
"Ro,dah lama tak nampak ko turun main bola tampar..kenapa??" Megat,ko dah kenapa tanya soalan taik tuh.
"Hehe..saje jer. Busy la bro." Jawab ku selamba. Penat la dowh kena dera dengan coach hari-hari.
"Ok kita dah sampai."jerit Kak Pika. Excited Kak Pika nih. Aku pun rasa macam excited gak bila pikir ABC yang sodap kaw kaw tuh..wohoo..
Aku pandang ke warung tempat ABC tuh. Ramai jugak orang. Confirm sedap ni wei.
Semakin mendekat dengan kedai tuh. Semakin berdebar hati aku. Dowh..makan Abc je kot. Takkan berdebar dia macam nak mati..
Kedudukan kitorang masa tuh tak jauh jauh dari kereta. Sebab kitorang baru nak jalan ke kedai tuh.
YOU ARE READING
Putera Fairytale
Fantasy"Coach..boleh berhenti sakitkan hati saya??" "Tak!!" "Huh..Coach Pedas!!!..." Danial Rayyan...Putera Fairytale yang dipuja,yang disangka baik macam putera kayangan,rupanya coach kejam serupa iblis!! Setiap hari didenda,dibuli...dikerjakan macam samp...