"Weyh dok sini." Arah seseorang yang memang suka mengarah. Tau kan sapa??
Aku pun ikutlah arahan veto dia. Pasal apa?? Pasal dia,kalau dah mengarah tuh,ko pikir ko boleh langgar ker?? Konfirm mengamuk putera kayangan nih.
"Wey Azam!! Blahlah budak ni nak duduk!!" Coach menghalau kawan dia yang berkulit gelap itu.
Dia pun mengangkat punggungnya memberi laluan aku untuk duduk.
Coach duduk di sebelah aku. Wohoo..terasa bahang kepanasannya beb.
"Minum." Katanya sepatah llu menghulurkan sebotol air mineral. Mana dia dapat nih??
Aku cuba bukak penutup botol tuh. Haishh apsal ketat nih. Aku dahlah tengah tak larat nih. Tiba-tiba botol tuh dirampas.
Plakk!!
"Nah sayang. Lain kali cuba minta tolong." Katanya. Sayang???How sweet you are.
"Thnks." Air minuman aku teguk perlahan. Dan aku tutup semula air itu.
"Nah chewing gum. Kunyah tau" Arahnya lagi. Apsal caring semacam nih. Mana dia dapat chewing gum nih.
"Tadi Danny gelabah belikan ko benda tuh untuk hilangkan mabuk ko." Kata Azam.
Aku pandang dia sekilas sebelum aku pandang yang lain. Semuanya risau pasal aku. Yelah dari pagi tadi aku asik kena dera jer.
"Ko larat tak nak main ni??" Tanya Wana.
"Err..aku ingat,aku nak keluar lah jalan-jalan. Hee." Aku berkata perlahan. Sengih aku cuba tayangkan.
"Ko taknak main??" Tanya Loy.
"Aku tengok benda-benda ni dah rasa macam nak melayang dowh. Takpelah korang main lah. Aku jalan sensorang. Jangan risau pasal aku okay??" Kataku lalu bangun untuk blah dari situ.
Tiba-tiba lengan ku digenggam. Haishh panas hati aku. Aku pantang betul orang sentuh aku. Tak kisah la lelaki ke perempuan ke. Aku tak suka.
Aku pandang pemilik tangan dengan muka bengang!!
"Lepas boleh tak!!" Kataku.
"Ko nak jalan kan?? Jom..aku teman." Kata coach.
"Eh takyahlah. Saya boleh jalan sorang lah. Coach gi la main benda tu lagi." Sebenarnya aku taknak jalan dengan coach. Rasa kekok sebab dia dah tolong aku tadi.
Tolong hilangkan mabuk aku sikit. Tak sepenuhnya hilang mabuk aku nih. Sebab setiap kali aku tengok muka dia pun aku dah rasa mabuk semacam. Tak payah arak-arak bagai. Tengok dia dah cukup.
"Jom!!" Katanya.
Dan kami keluar dari theme park tuh. Nak gaduh pun aku tak larat dah.
Kitorang usya kedai-kedai yang ada. Bak kata orang perempuan window shopping. Walaupun aku tak nampak pun mana-mana tingkap kat kedai-kedai nih.
Jalan punya jalan,si coach ni tiba-tiba kata nak pergi surau. Aku tilik jam. Owh dah pukul 3.30 petang.
Kitorang jalan cari surau. Ha jumpa pun. Ada surau laki dan surau pompuan. Dia nak masuk dah surau tuh tiba-tiba pandang belakang.
Ah sudah jangan tanya soalan keramat tu please???..aku merayu sangat.
"Ko tak nak masuk surau ker??" Tanyanya. Ye. Itulah soalan keramat. Dan dia pun sambung lagi.
"Tak baik tau tinggal solat."
"Err...coach solat lah dulu. Saya tunggu sini." Jawabku ringkas. Dan aku menuju ke kerusi yang ada.
"Weyh solatlah. Dosa tau tinggal-tinggal solat." Halamak aku nak jawab apa nih wei.
Takkan aku nak jawab. Maaf coach saya tengah tuuuttt..
Gila!! Memang tak lah.
Dia plak masih tunggu jawapan. Gelisah aku dibuatnya.
Lalu aku jawab."Abc!!" Selamba boleh aku buat muka aku.
"Amenda ko abc tetiba. Aku suruh solat!! Abc-abc kat kedai abc tadilah. Kalau ko nak makan abc lagi,nanti aku bawak."
Muka pelik dia tayangkan. Aduh dia tak paham ker?? Takkan awek dia tak pernah cakap perkataan itu.
"Coach, awek coach penah cakap tak perkataan tuh bila dia tengah tttuuuuttt!!" Kataku.
"Weyh sayang.Ko nak main-main kejap lagi boleh tak. Jomlah solat!!" Mangkuk ayun mana lah dia nih.Aku mula hilang sabar.
"HISHH COACH!! ABC TU MAKSUDNYA ALLAH BAGI CUTI!! SAYA PERIODDD!!" jeritku dengan suara yang boleh kira lantang jugaklah.
Dan aku tersedar yang aku baru jer memalukan diri sendiri. Haraammm!!
Coach kat depan dah bergetar bahu dia menahan tawa. Hishhh nak gelak,gelak je lah!!
Aku tengok sekeliling,semua pandang aku. Malu sial!!
"Hahaha..okay la cik abc, tlong jaga barang-barang abang. Abang nak gi solat jap.." dan dia terus pergi sambil ketawa. Menyampah!! Sukati je nak bahasakan diri abang. Jijik!!
YOU ARE READING
Putera Fairytale
Fantasy"Coach..boleh berhenti sakitkan hati saya??" "Tak!!" "Huh..Coach Pedas!!!..." Danial Rayyan...Putera Fairytale yang dipuja,yang disangka baik macam putera kayangan,rupanya coach kejam serupa iblis!! Setiap hari didenda,dibuli...dikerjakan macam samp...