Kisah Penerbangan

892 39 0
                                    

Aku dengan 3 orang gegirl disertai seorang boboi berjalan ke hangar.

"Lah kat sini ke hangarnya???!!aku pikir kat belakang sana uh??" Aku tanya sendiri.

"Kat sana tu yang baru..diorang baru siap tahun nih.Barang kat sana takde lagi." Ada jugak nak tolong jawab kan.Sabas la tuh si india tadi.

Fuyoo,ada kapal terbang dowh.Helikopter pun ada.Tapi takdelah besar mana pun.Dan ia bukan simulator okey??

"Weyh Ro! Ambikkan gambar aku.Please..."rayu si Wana.

"Jom!!" Aku pun dok semangat jugak sebab aircraft kat sini.

Banyak nau gambar diambik.Share sane share sini.Peluang datang cuma sekali.Hoho.

Aku bukak whatsapp dan share gambar-gambar aku kat mama.hahahah...bangga jap!!

Mama pun balas dengan cepat.Mama nih walaupun dia sibuk,tapi dia tetap layan gak perangai aku yang kasar,ganas dan kadang-kadang budak-budak nih.

Tiba-tiba aku dok seronok whatsapp dengan mama,aku rasa macam ada sesuatu kat belakang aku.Walaupun tak bersentuh,aku sendiri boleh rasa.Kelebihan aku yang satu lagi.

Aku pandang belakang dan nampak Sabas kat belakang aku tengah cuba nak usya amende aku mesej.

Menjerit aku dibuatnya dan aku cepat-cepat lari ke tempat lain.Aku tak suka orang yang aku tak kenal rapat dengan aku.

Walaupun aku dah tahu nama,aku tetap anggap yang aku tak kenal dia.

Bagi aku,kenal buku bukan melalui kulit,tapi isinya.

hahaha..aku bukan sembarangan perempuan yang boleh didekati.

Dan setelah lama dekat situ,Encik bawa kitorang pergi tempat lain pulak tatau tempat apa tuh tapi dekat je dengan hangar dan melalui pintu belakang.

Kat situ ada machine apa ntah..pelik nau aku tengok mesin-mesin tu semua.

Encik bawa kitorang jalan-jalan sebenarnya sebab nak ajar pasal safety lah,alang-alang bawa kita meronda sekali.Dia cakap kitorang bosan sangat belajar dalam kelas,sampai ada yang tidur.

Aku tahu dia maksudkan aku,yang tak pernah kisah mana nak tidur pun.

Aku pernah jer tidur atas padang time karnival sukan sekolah aku dulu.Masa tuh form 3 tak silap aku.Sedap je tidur tak sedar apa.

Orang punyalah bersorak bagai nak gila sebab rumah sukan masing-masing menang.
Aku boleh lahirkan taik mata lagi.

Member aku cakap aku ni rare sangat.Tak pernah dia jumpa perempuan yang selamba macam aku.

Aku wat bodoh je.Benda tu bukan masalah bagi aku.

Encik tuh terangkan je apa mende yang dia nak terangkan dan masa tuh masa hampir pukul 5.30 something.Dah balik sepatutnya nih.

Aku mula buat muka bosan mengharap Encik ni akan perasan aku da bosan.Tapi encik ni tak makan saman.Bila dia tengok jam baru dia sedar tentang masa.

Maybe aku patut tanya pasal jam kat dia tadi??baru kitorang boleh balik kot.

Dan lepas dia usya jam dia pun berkata sebuah ayat keramat.

"Okey kamu semua boleh bersurai." YEs..aku dengar beberapa orang berkata..

Seronok mat..

Aku pun baliklah dengan Wana keluar dari bangunan itu melalui pintu depan.Nampak sangat bakal-bakal pencuri tersohor.Masuk pintu belakang,keluar pintu depan.

Apa nak buat.Itu je jalan terdekat ke asrama.Walaupun asrama tu jauh je lagi.Yang penting masih dalam kawasan institut ni jugak.

Aku jalan melenggang dengan muka mengantuk campur lepu nak mati.Sejuk pun sejuk walaupun udara petang kat situ takdelah sejuk sangat.Cuma angin biasa saja.

Bagi aku sejuklah sebab badan aku tak panas.Sentiasa sejuk 24/7.Terutamanya tangan dan kaki aku yang memang ketara sejuknya.

Nenek aku dulu cakap tangan aku ni pucat takde darah.Aku yang tak paham sangat amende nenek aku cakap.biarkan je lah.

Dan sekarang aku paham maksudnya.Keluarga aku semua berdarah panas.Badan diorang sentiasa panas dan tangan diorang tak pucat macam aku.

Menyebabkan aku sentiasa memerlukan sumber haba dari orang lain.Terutamanya waktu sejuk.

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now