"Wohoo,ramai gila dowh sem 1 nih." Aku terkejut melihat betapa ramainya kitorang.
"Siyes lah nak belajar satu kelas camni??" Aku usya ada dalam lebih 40 orang gak lah.Mati sesak nafas la aku nanti.
"Ok kelas..kita akan pecahkan kamu kepada beberapa kelas." Dengar je benda tuh aku dah tarik nafas lega.Taknak aku dok dalam keadaan sesak-sesak camni.Dengan lelaki yang ramai..
Nama-nama pelajar disebut satu persatu...dan akhir sekali nama aku dengan Wana.
"Hana Rose binti Hairi dan akhir sekali NurSyazwana binti Azman.Ok itu saja kelas P4." Kata puan itu lalu terus blah dari situ.
"Whoa..nasib baik kita sekelas doh."kata Wana.
"Ko tau takpe.Ko takde aku tatau nak survive camne." Aku betul-betuk bersyukur sekarang nih.
"Hek eleh,survive je lah ko nih."
"Hmm..ko tau kan aku camne.Takleh nak rapat sangat ngan orang lain."
"Yeah..aku paham."
Bukan aku taknak rapat.Tapi aku pernah cuba dulu.Setiap kali aku cuba mesti aku gagal sebab darah gemuruh aku nih.So,cuma beberapa orang je yang aku boleh rapat.
Dan lepas tuh aku berkenalan gak dengan member-member lain yang sekelas dengan aku.
Diya dan Fira.Tu lagi 2 orang perempuan yang sekelas dengan aku.Best lepak ngan diorang nih..bila lepak berempat..kitorang gelak dah macam orang gila.
Kecuali Fira,dia memang pendiam kot.Sentiasa dengan phone dia tuh.Bukan Iphone pun.
Lantak dia lah.Kisah pulak aku.
***************
Hari ni ada kelas general fitting.Subjek yang bosan sebab dia masuk topik safety yang mesti kitorang belajar dulu sebelum buat kerja-kerja lain.
Entah apa functionnya pun aku tatau.
Suara Encik kat depan yang memang boleh buat lagu tidur di kala sepi betul-betul buat aku mengantuk.Aku tahan je dulu..tahan punya tahan pun tak menjadi gak.
Lama-lama suara dia dah jadi bed time story untuk aku.Dan mataku terpejam.
1 minit
5 minit
10 minit30 minit
Tiba-tiba satu kelas bangun.Bunyi kerusi-kerusi yang tadinya senyap tak bergerak kini bising terseret-seret.
"Hana,jom kita gi hangar." Kejut si Wana.
"Owh apakah??" Aku terus bangun.Barang aku takde yang aku keluarkan.So angkat je beg nih.
"Jom beb". Wana dah tunggu depan pintu.
"Hai..nama korang sapa??"tanya seorang lelaki yang aku tahu tu budak kelas aku.
Aku kenal dia pun melalui potongan rambut dia.Okey benda pelik pasal aku ialah aku susah nak cam muka orang sebab muka orang selalunya nampak sama bagi aku.
Bukan lah aku ni seorang yang buta wajah tapi aku memang macam tuh.Cara aku nak kenal orang ialah potongan rambut seseorang.Kalau perempuan maybe gaya dia jalan ker??kalau kat asrama memang rambut jugak lah yang aku usya.
Wana pun jawab lah pertanyaan lelaki tuh.India dia nih.Tapi fasih bahasa melayu.Whoa bukan senang nak jumpa India pandai cakap melayu.
Bila aku sebut nama aku Hana.Dia cakap
"Ala..ramai sangat lah nama Hana-hana nih..nama lain boleh tak??" Eh dia nih.Nak suruh aku tukar nama pulak.Salahkan orang lain lah sape suruh nama sama dengan aku."Dah tu ko nak panggil aku apa??" Aku tanya dia
"Rose la..nama ko Hana Rose kan??" Sukati nenek dia jer
"Aah la Hana.Ramai sangat dowh nama ko.Aku keliru gila sekarang nih." Kata si Diya yang kat depan kitorang tadi.
"Rose pun ok jugak kan??"si Wana menyampuk.
"ROSE????!!!!" Muka terkejut aku keluar dah. Nama tu cukup perempuan dan lembut dan kampung bagi aku.
"Ko pikir ni zaman era 80-an ko nak panggil-panggil aku Rose.Kampung gila lah dowh."
Aku mencebik.Sejujur nya aku tak suka nama belakang aku."Ok lah camni..korang panggil aku Ro!!"
"Wow!! Rock gilalah.Cun!!" Kata diorang serentak.
YOU ARE READING
Putera Fairytale
Fantasy"Coach..boleh berhenti sakitkan hati saya??" "Tak!!" "Huh..Coach Pedas!!!..." Danial Rayyan...Putera Fairytale yang dipuja,yang disangka baik macam putera kayangan,rupanya coach kejam serupa iblis!! Setiap hari didenda,dibuli...dikerjakan macam samp...