Aku jugak yang kena!!

359 20 0
                                    

"Sial dowh Ro,asal ko campak makanan ko kat dia.." Wana sudah mencuakkan aku.

Dan ye..aku sangat cuak.Bukan sebab aku rasa macam dah sakitkan hati mamat Fairytale tuh. Tapi muka Fairytale yang selama ni aku puja-puja nampak macam ada aura pembunuh siot!!

"Abislah aku.." gulp. Aku menelan liur yang macam banyak pulak mengalir sebab cuak yang amat.

"KO!!" Belum sempat kata-katanya selesai.Datang pula satu lagi bala.

"SIAPA PUNYA KERJA PERGI BELASAH BUDAK NI!!!" matilah aku. Encik Khai sudah mengeluarkan belang sejatinya.

Seraut wajah itu aku pandang.Aku tahu dia tak percaya. Aku pun nak cover jugak cakap aku tak sengaja.

Tapi nak wat camne para balachi ini semua sepakat nak balas dendam atas kecederaan kawan diorang si lahanat tuh.

"MULAI SEKARANG, AWAK AKAN DIKENAKAN LATIHAN JASMANI SECARA TEGAS OLEH BIRO SUKAN BLOK B!!!" katanya dengan nada level yang maximum dowh.

Pecah jugaklah gegendang telinga aku ni karang. Sekarang ni pun rasa macam nak berdenyut jer.

'Weyh telinga ko jangan buat hal.' Kata ku kepada telinga kanan.

'Aku ok Hana,jangan risau.' Bisiknya. Gila tak risau,kang pekak kang nak citer apa??

"Err siapa biro sukan blok B tuh encik??"

"Carilah sendiri.!!!" Laah.kalau tak jerit tak leh ker??

Aku buat muka tempe Jawa. Sial betul. Baru berapa hari masuk sem 2 dah kena denda bagai. Tapi ..latihan jasmani je kan takde hallah..

Oh..tapi dia suruh cari biro sukan blok B..hmm sapa tuh.
Ahh lantaklah..biarlah dia yang cari. Buat apa nak cari masalah kalau taknak kan??

Huhu..maka aku pun buat bodoh jer pasal tuh. Tapi Encik Khai ni serba tahu jer. Dia tahu aku tak mula cari pun sapa biro sukan blok B tuh.

So dia buat keputusan supaya biro sukan blok B cari aku. Owh dan aku kena denda dengan ketua biro tu sebenarnya.

*********
Ketua Biro sukan Blok B POV

"Weyh budak.Ko budak aviation kan??" Tanya aku pada seorang budak sem 2 nih.

Aku tanya dia sebab anak latih aku sama sem dengan dia.Satu kelas kalau tak silap.

Cari budak nama Hana Rose. Muka dia aku tak cam sangat.

"Ye bang!! Kenapa ye??" Tanya balik budak nih. Sebuah kerusi aku tarik dan duduk. Ramai sangat orang lalu lalang kat laluan nak ke meja dm yang belakang sana.

Aku tengok dia dah terhenti makan.Haha sori dik aku sengaja kacau ko makan.

"Sapa Hana Rose??Yang mana satu budak tuh??"

"Owh jap ea?? Tadi saya ada nampak dia makan kat dm nih.Jap saya cari dia." Matanya melilau mencari pelatih aku.

"Hah..tu bang.Tulah Hana Rose!! Member kelas saya tu bang!!" Budak yang dipanggil Temok tuh menunjuk ke satu arah.

"Yang mana dowh..dia dengan kawan-kawan dia tu kan??" Tanya ku meminta detail lebih.

"Yang pakai tudung bawal hitam tuh bang..yang pakai baju jersi ungu dengan kuning highlight." Sungguh-sungguh dia menunjuk.

"Owhh yang tuh..yeah..Ada nombor dia??" Tanya ku lagi.

"Ada bang.Tapi kenapa ek bang??"

"Ko pernah dengar ada budak perempuan tumbuk seorang budak lelaki tak kat dm minggu lepas??"

"Owh ada..ada.Ro ke orangnya??"

"Ro?? Maksud ko Hana Rose?? Yelah dia lah tuh" kataku.

"Owh dia tuh memang ganas bang.Tapi dia cuma cari pasal dengan orang yang cari pasal dengan dia je bang.." kata-kata budak ni buat aku terhenti dari mengetuk meja dengan kuku.

"Owh yeke?? Tapi aku still tak puas hati ngan dia sebab campak makanan kat muka aku. Dan aku jugak akan jadi coach dia nanti"

Owh..itu je Temok mampu jawab.Dan mataku memandang lagi ke arah Hana Rose.

'Siap ko Hana!!' Bisik hatiku. Dendam tetap dendam.

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now