Epilog

963 22 4
                                    

Narator POV

"Awak..kenapa awak bencikan lelaki??"tanya Danny di taman tasik buatannya sendiri.

"Sebab dulu papa curang."jawab Hana perlahan.

"Owh patutlah..kesian awak.Sape perempuan yang jadi madu mama tu??" Danny tanya prihatin.

"Perempuan???!!!!" Hana buat muka tak percaya kepada Danny.Tak sangka Danny taktau langsung siapa skandal papa.

"Dah tuh?? Mestilah perempuan kan??" Danny mula pelik.

"Nama dia Omar.Lelaki dari Arab yang hensem kata papa." Jelas Hana selamba.Membuatkan Danny terlopong.

"G..ga..gay??" Danny tak mampu berkata apa lagi.Manakala Hana menjulingkan matanya.

"Ye..dulu.Awak jangan nak curang dengan saya plak.Lagi-lagi dengan lelaki.Saya tumbuk awak nanti." Hana mula mengugut.

"Haha..wuih memang tak ah.Bini saya ni pun dah cukup jantan dah.Takyah cari lelaki lain.Bini sendiri pun boleh jadi lelaki.Awak jelah jadi Gay Boy saya.Haahaah.." gelak Danny kuat membuatkan Hana mencubit Danny semahunya.

"Ahhhhh...sakit sayang.Sakit.Sayang Gay Boy tak camni tau?? Dia bila dengan lelaki.Dia jadi kekasih sejati.hahah" usik Danny lagi.

"Hishh..kotor!!" Dan Hana pun sama gelak.

Lalalalala.Happy family in the house.

"Hana..mesti awak tercari-cari sesuatukan??"

"Apa??"

"Something like diary??"

"Diary saya hilang so saya malas nak tulis lagi."

"Nah..your beloved diary." Hulur sebuah buku berwarna hitam kepada Hana.

"Awak ambik diari saya???!!!"

"Tak saya tak ambik..Saya CURIK!!" Danny tersenyum penuh makna.Hahah..

"A...awa..awak baca??" Tanya Hana dalam nada risau.

"Tak.."

"Huh..nasib baik.."

"Tapi saya menghayati setiap kata-kata dalam tuh.Cerita hati awak.Semuanya." kata Danny tersenyum.

"WHAT!!!"

"Yohooo..awak rasa cerita putera kayangan tu saya reka tanpa tau luahan hati awak ker?? Of course la saya baca.Awak panggil saya Fairytale dalam senyap-senyap.Kan?? Awak cakap saya putera kayangan yang paling hensem pernah awak kenal.I wonder if you have see other putera kayangan in your life.Hahah.."usik Danny lagi.Buatkan Hana menjadi tomato kerana malu.

"Hishh..sukati jer baca diary orang!!" Rungut Hana.

"Biarlah.Diary awak.Diary saya jugak.Hahahah.

Hana dan Danny sama-sama gelak bahagia.

"Hana..dulu saya kasi awak makan cili,sedap tak??" Tanya Danny mengingatkan mereka kembali dengan kisah dulu.Dimana Hana dibuli dengan teruk oleh suaminya.

"Sedap..sedap sangat!!!" Jawab Hana sambil menumbuk lengan Danny dengan kuat.

"Ahh..sakitlah Hana.Hahah..awak tau tak.Masa awak menangis sebab makan cili tu,saya risau jugak first-first.Ingatkan awak nangis sebab sedih dengan saya.Tapi bila dengar bunyi 'ss.ssss' awak tuh,baru saya tau awak tak tahan pedas.Hahahaa.."

"Ish..kejam!! Lelaki paling kejam kat dunia nih." Ujar Hana geram.

"Hahaha..awk patut tengok muka awak masa tahan pedas tuh.Merah gila woo..mata berair.Hahah paling best sekali..bibir awak." Danny mengukir senyuman nakal pada Hana.

"Kenapa dengan bibir saya???!!!"

"Seksi bhaii..merah gitu.hahahah." usik Danny lagi.

"Hishh..sakai!!"

"Awak nak tengok tak gambar awak??"

"Tak payah..semua gambar saya,saya dah tengok pun kat bilik awak tuh.Selekeh!!"

"Hahahah..comel lah awak nih."

"Hmm.."

I love you Hana."

"I love you Fairytale.Putera Fairytale."

Sebuah senyuman bahagia menghiasi bibir mereka.

Awan cerah menjadi saksi kebahagiaan cerita mereka.
Dongeng Fantasi yang hidup dalam dunia nyata.

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now