Harapan tak sakit,cuma realiti saja

384 15 0
                                    

Aku merenung bulan dari jendela. Takde hal sangat nak usya bulan dari bilik aku,sebab senang.

Fairytale..senang ko cakap.

Tak salah mencuba?? Aku yang sakit nanti. Bukan ko. Pompuan takkan sanggup nak sakitkan hati ko. Hensem kan???

Kalau pompuan tu sanggup, confirm pompuan tu buta. Confirm dia buta.

"Ro,awak usya bulan lagi??" Sapa Zuzu. Mula-mula dia hairan jugak kenapa aku si brutal ni,boleh suka nak tenung-tenung bulan.

"Aah..cantik dowh. Aku usya lah. Tenangkan hati aku yang dah tunggang terbalik nih."

"Hahaha..tunggang terbalik sebab coach awak tu??"

"Tak!! Tak mungkin sebab dia dowh. Takkan lah."

"Hmm maknanya dia tak cukup lagi buat awak cair ni Ro!!" Zuzu senyum melihat aku.

"Kalau dia berjaya pun,mesti dia wujud dalam dunia dongeng jer,Zuzu." Kataku selamba. Sebab tu aku panggil dia Fairytale.

Dan Zuzu hanya mmpu diam jer. Aku pun tak mampu nak dengar dia tanya pasal hati. Bosan..menyampah!!

"Weyh Ro!! Ko da study dah assesment esok???" Tiba-tiba jer si Wana datang.

"Belum. Baru nak bukak ni haa!!" Jawabku selamba.

"Jom study sama!! Aku tatau nak study apa dowh.." dan aku pun mengangguk.

"Okay!!" Dan kitorang ulangkaji benda alah tuh.

******

Alamak dah 6.40. Cepat..cepat.. nanti Hitler mengamuk!!

Kasut sukan aku sarungkan ke kaki. Cepat-cepat aku berjalan ke gym. Tempat feveret aku di pagi hari.

"LAMBAT!! LARI KELILING PADANG 70 KALI!!" petir...

Aku terus lari di sekeliling padang. Tak sanggup nak tambah pusingan. Kalau bertekak dengan coach takde guna. Buang karen jer.

"Hana,ko memang..." coach cuba nak cakap dengan aku. Lepas lari berpusing-pusingan.

"Memang apa coach??? Cuba abiskan ayat tuh. Ni tak selalu nak kasi ayat separuh jer." Aku da start da membebel tak tentu pasal.

"Eh bising lah ko. Ko memang suka membebel ea?? Adek ko kat umah mesti tak tahan gila kan??"
Katanya sambil tersengih.

'Coach janganlah sengih macam tuh..' rengek aku dalam hati.

"Apsal lak tak boleh??" Tanya coach. Ea apsal tetiba jer. Apa yang tak boleh.

"Apa yang tak bolehnya??" Aku tanya balik soalan tuh.

"Aku tanya apsal takleh sengih plak??" Mak aii aku pikir dalam hati je aku cakap tadi. Dengar sampai ke luar rupanya.

Mak malu...mak..

"Owh takde apalah..coach jangan perasan boleh tak. Saya cakap pasal crush saya. Sibuk jer." Aku cover balik amende yang patut.

"Haha..blahlah ko. Ko suka aku cakap je lah. Bukan benda besar pun." Coach ni selamba jer tau tak.

Dia tak pikir ke aku malu ke apa ker??

"Mak aii merah mat muka ko. Ko makan cili ke beb sampai rasa pedas berapi nih??" Sial lah dia nih. Setan betul. Dah tentu-tentulah aku terasa. Dah aku yang suka kat ko.

"Dahlah coach saya nak balik bilik. Melengas badan saya nih. Sedih betul dapat coach kejam serupa Hitler nih." Aku terus blah meninggalkan coach yang entah apa dia cakap ntah.

Malu beb..malu gila. Obvious sangat ke aku usya dia. Ciss..mata..lain kali cover lah sikit.

Balik je bilik.

"Zuzu!! Aku benci gila coach tak guna tuh. Benci!!" Luah ku.

Zuzu je paham aku. Dah dua sem kot aku sebilik dengan dia.

"Hahahaha..apa lagi coach hensem awak buat kat awak??? Dia ngorat awak ker??" Zuzu dah sengih-sengih.

"Mana ada.." malu gila.

"Abis tuh???"

"Dia tuduh aku suka dia. Wei memang taklah. Hish lahanat nih. Benci gilalah. Ko pikir ko hensem??" Zuzu gelak je dengar aku maki-maki coach tuh.

"Hahahaa..sabar Ro..sabar...saya tau awak marah sangat sebab dia curi hati awak kan???" Zuzu ni.. rasa nak smackdown je minah nih.

"Hmm??mana ada!!" Aku terus pergi mandi. Dahlah lambat nih. Adui..

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now