Aku tak pernah kisah

493 19 0
                                    

"Ro!! Aku ada benda nak bagitahu ko nih" Wana ada benda nak citer? Citer apa tuh??

"Amende dowh ko nak citer.Ne??" Ne di sini adalah kenapa.Memandangkan Si Hana Rose sangat malas nak bercakap dalam ayat penuh.

"Aku nak cakap pasal ko punyer tulah." Kata si Wana.

"Aku punyerr..sapa???..owh!! Kenapa dengan dia?" Tanyaku sambil menggaru hidung yang memang gatal dari tadi.

"Ko rasa Faiz tu dah ade awek ke hah??" Tanya Wana tiba-tiba.

Hah otak jawab lah..

"Aku rasa macam tak tapi tipulah kalau dia langsung tak minat kat sesapa..asal ko tanya macam tuh?"

"Ari tuh aku ada jumpa insta dia.Status dia macam ada tulis ape entah.."

"Tunjuk la dowh." Aku cuba menggesa Wana memandangkan aku tak paham sangat apa yang Wana nak cakap.

"Nah cuba ko baca.Aku rasa dia cakap pasal seseorang tuh."

Aku baca kata-kata tuh

Tertulis,
Lam ya lam alif..cinta yang ikhlas...bla..bla..bla..

"Hahahah.."aku boleh bantai gelak lepas baca ayat tuh. Aku tak sedih pun sebab aku dah lama agak pasal benda nih.

Dan aku tahu aku takkan pernah layak untuk dia nih. Tak mungkin lah beb orang jahat mcam aku digandingkn dengan dia yang baik tuh.

Wana macam tak sangka pulak yang aku akan gelak.Sebab dia pikir aku akan sedih.

Tak..aku tak sedih pun Wana.Aku cuma main-main jer masa aku kata aku suka kat dia.Aku cuma bermain dengan hati sendiri saja.

Dan mulai saat itu,aku melupakan dia.Sampaikan dia ada kat situ pun aku tak perasan.

"Eh Ro,tu ko punya lah."

"Oh yeke??hahahah.." pastu aku buat tatau.Tak de masa pulak nak usya.

Ada satu hari tuh kat dm,

"Weh Ro..ko punya ada kat situ lah.Tengoklah dia..tengoklah."

"Ahh tu semua pegi mampus."

Diya dengan Wana dah pelik kenapa lah dengan aku ni tiba-tiba.

"Asal dengan ko Ro??"

"Ntah..aku bosan la tengok muka dia." Jawab ku selamba.Aku bukan patah hati tau.Aku cuma jadi bosan.

Diya dan Wana diam dengan perspektif masing-masing.

Biarlah..aku tak pernah kisah pun.

Sejak tuh pun kalau aku bertembung dengan dia ke..aku memang takde perasaan langsung nak usya dia.Cepat betul aku boleh lupakan seseorang tuh.Senang rupanya.

Tapi kenapa..ramai orang bercinta macam susah gila nak mati lupakan ex diorang.

Hmm..entahlah..aku tak pernah dapat jawapan tuh.

Dan aku teruskan hidup aku dengan gelak-gelak macam orang gila sebab dah takde benda nak kisah.Kadang-kadang stress jugak lah sebab study punya pasal.

"Weyh korang jom pergi koop jap!!" Ajak si Diya.

"Jom" aku jawab dan "hah good aku pun nak beli topup" kata si Wana pulak.

Kat koop.

'Kepala otak dia!! Hensem gila lah Fairytale!!'

Fairytale aku nampak dia tengah lepak ngan kawan dia.Fuh nasib baik bukan meja depan koop.

Kalau tak konferm kena heart attack sebab nak berdebar punya pasal.Tak sanggup la aku..tak sanggup.

Aku wat tatau je padahal mata aku dok pujuk-pujuk aku cakap nak tengok dia.

Hati aku pun sama jugak buat hal.Nasib baik otak aku baik sikit dengan aku.Kalau tak dengan dia-dia sekali nak usya Fairytale tuh.Memang kantoi la citernya nanti.Dahlah bertepuk sebelah tangan.Buat malu keturunan jer.

Dan segala anggota aku mengeluh tanpa henti.Otak je yang paham aku.

'Hati,janganlah macam nih.Aku taknak ko sakit kalo terlalu mengharap.' Otak ku cuba memujuk si hati.

'Takpelah..sekali sekala usya dia.Apa salahnya??' Jawab si hati yang bengang.

'Keindahan memang diciptakan untuk dinikmatilah otak.." si mata menyampuk.

'Mata,hati..aku cuma taknak korang sakit.Terutamanya ko hati.Ko yang akan menderita nanti.' Otak cuma buat muka pasrah + sedih dia.Dan hati hanya mengangguk.

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now