Bila aku pikir kau dah takde

381 23 0
                                    

"Ro!!!Wana!!!" Jeritan siapa pulak yang aku dengar pagi-pagi buta nih.

"Owh hai bro!!" Sapa ku pada Diya.

"Sis okay?? Aku pompuan!"

"Hahah..okay..okay.."

"Acano cuti ko!!" Tanya Wana kepada Diya.

"Main motor le" kata Diya yang semangat tiap kali pasal motor.

"Hahaahaha..."ketawa kami pecah berderai bagaikan kaca.Menarik perhatian beberapa orang senior dan junior yang masuk seminggu awal dari kami.

"Hahah..wei masuk kelasla jom..budak-budak kelas kita dah naik tuh." Kataku menunjuk ke arah mereka yang menaiki tangga.

"Huhuhu..sem 2 dah kita sekarang.yeah!!" Kata Wana.

"Haha..cun sangat!!"

Kami bergerak ke kelas kami yang terchenta!! Yeah lagi sekali Puan Zanora menjadi ibu kami.

Tak kisahlah..malas nak pikir.

Puan Zanora kat depan entah apa entah dia buat. Membebel entah apa pun aku tak tahu.

Satu hari tu kitorang tak belajar sangat pun.Hari first kot.Nak belajar apa dowh??

*****

"Ro,awak makan tak petang nih??" Tanya Zuzu.

Selalunya aku tak lapar mana pun kalau petang.Tak gemar pun nak makan petang kat dm.Sebabnya makan ikan. Bosan.

"Tak..tapi macam lapar jerrr.." aku mula mempbuat muka seposen aku. Dahlah seposen.

"Ala..jomlah..teman saya ambik makanan." Aku berfikir-fikir dulu. Nak makan ke tak??

'Makan lah Hana,aku lapar nih.' Kata si perut sayang.

'Malas la dowh perut.' Sampuk si otak.

'Diamlah..aku lapar sekarang nih.Dahlah semalam si Hana ni takde selera makan.Ni semua sebab ko hati!!' Marah pula perut nih.

'Eh aku pulak yang kena?? Ish di nih' kata hati membuat muka gedik ala princess itu.

"Ok beb,jap aku siap." Sahut Ro setelah berfikir agak lama.

Setelah siap,aku ngan Zuzu keluar mengambil makanan di dm. Peh ramai tak hengat dowh. Sardin sejati la dm nih.

"Woi tu budak tuh nama dia Hana Rose kan dari Jepun tuh. Tak sepet pun mata dia." Kata seseorang yang aku pasti memang lelaki orangnya.

Ko sibuk pehal.Memanglah mata aku tak sepet.Aku bukan orang jepun.Takde pun salasilah aku keturunan jepun. Tampar kang!!

"Weyh cik adik,cepat sikitlah ambik makanan tuh." Aishh mamat nih. Kecik-kecik taknak mati dah besar menyusahkan orang.

Tiba-tiba terasa orang cuit bahu. Aku pandang ke belakang dan melihat orang tadi tersengih-sengih sambil mencuit bahuku lagi. Penumbuk ku genggam kuat. Berapi la camnih..pantang aku orang sentuh-sentuh

Gedebukkk!!

Penumbuk sulung mengenai muka lahanat sekor tuh.

Gedebukk!!

Lagi sekali di bahagian hidung pula.

Gedebuk..gedebukk!!

Kini di bahagian belakang badannya bila aku menundukkan badannya seperti rukuk dan aku menyiku belakang badannya. Smackdown tahu??

Akhir sekali sepakan maut aku hadiahkan ke mukanya. Berpinar sekejap kepala dia aku tengok. Haha biol lah tuh.

Makanan aku tadi dah tercampak kat mana entah sampai lah aku terpandang seseorang yang kelihatan seperti disimbah makanan ke atas kepala.

Riak wajahnya seperti menahan marah yang menggila. Nampak la merah sikit tuh mukanya.

Tapi bila aku tenung lama-lama muka dia.Aku rasa macam kenal. Siapa hah?? Nak kata budak course aku..memang bukanlah.

Dan rahang ku jatuh tiba-tiba membuat dunia rasa macam berubah.

"Kepala otak ko Ro!!" Kataku menyumpah diri sendiri.

Mana taknya..orang yang disiram nasi berserta kuah lemak itu ialah jejaka hot malaya,Fairytale!!!

Tiba-tiba baru aku dengar dm tuh sayup-sayup bisingnya. Nampaknya aku sudah terjaga dari bayangan siangku.

Melihat Fairytale..aku menjadi tak sangka.

Fairytale,bila aku pikir kau dah takde kat sini..rupanya..

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now