Pesona kau Encik Fairytale

372 17 0
                                    

"Wei aku nak selfie jap lah." Kata Wana. Haha selfie jer budak nih memanjang.

"Hahah..selfie lah ko."

"Wei cepatlah Ro!! Cepat camera dah ready ni beb!!" Gesa si Wana.

"Yelah..yelah.." acik cleaner aku perhati macam dok usya-usya aku ngan Wana nih.

'Apsal makcik nih.' Getus ku.

'Wei mata pandang kanan..ea kiri.!!' Kata hati.

'Dah kenapa ko??potong stimm la nak borak.' Marah si mulut

'Diamlah ko.Kalo mata pandang kiri,ko pun terdiam aku rasa.'

'Ea jap-jap kenapa nak pandang kiri ni hati???' Tanya otak yang semakin pelik.

'Aku pun tatau kenapa lah pakcik!!! Aku just rasa macam nak pandang kiri.Pandang lah kiri MATA!!' Marah betul hati nih.

'Hana..cubalah pujuk mata nih.'kata hati lagi.

'Yelah hati,aku pandang kiri.Mata..pandang kiri'Arahku selamba turutkan kata hati nih.

Dan memang boleh mati sakit jantung aku waktu tuh. Dia..dia lagi..dia yang selalu muncul depan mataku.

Orang yang kerap sangat muncul.Sampaikan aku boleh sikit-sikit cam muka dia. Gosh..rambut dia sentiasa jadi penyeri.

Mak aii..gaya dia apsal macam macho sangat dowh..siallah hensem dowh.

Sial..ko hensem-hensem nak pergi mana sakai!!' Detik hatiku yang menjerit suka.Eh bukan dia mencarut ke tadi??

'Betullah dowh..aku pun terdiam tadi bila tengok dia.' Keluh panjang si mulut.

'Aku dah cakap kan??see??mata pun takleh nak control ko tau tak.Dok tengok jer dari tadi. Wei mata..dah dah la tuh.' Kata si hati

"Bapak dia..hensem giler dowh!!" Kata ku selamba depan Wana.Ahh biarlah dia dah tahu semuanya dari awal. Tentang siapa Fairytale pada aku.

Walaupun aku tahu,putera tuh cuma wujud dalam dunia jiwa kanak-kanak aku. Tak wujud pun dalam realiti. Kalau pun wujud.Dia cuma mampu jadi tatapan dari jauh.

Macam kristal dalam sebuah kaca??

Sangat mempesonakan macam ..haih aku tatau.

Pesona kau Fairytale..betul-betul menggugat hati aku. Kenapa orang lain tak pernah mampu buat macam tuh.Apa istimewanya kau??!!

Beberapa minit lepas tuh,Diya datang kepada kami. Dah abis jawab la tuh.

"Susah ke tadi Diya." Wana bertanya kepada Diya memandangkan dia lambat keluar.

"Agak lah..korang senang ke jawab tadi???" Tanya si Diya kembali.

'Cepatlah,aku dah panas nih kena pakai baju kurung.' Getus hatiku.

"Cepatlah dowh.Aku dah panas nih." Kataku.

Lalu mana??

"Nak lalu mana weyh..jalan maha kebenaran ke,jalan kebenaran ke,jalan kesesatan??"

"Hahah..jalan sesat lah..kain aku rosak nanti kalau lalu tempat basah." Diya memutuskan untuk lalu laluan yang jauh.

Rela tak rela jer aku nak lalu jalan sesat nih. Taknak..taknak..hatiku meronta kuat.

Kami jalan melalui jalan sesat iaitu bangunan biru ke bangunan kuning.Jalan jauh la kiranya.

Sampai kat bangunan biru. Sekali lagi hati aku nak pandang ke tempat lepak budak mekatronik.

Bammm!! Macam eksiden aku dibuatnya. Bukan eksiden langgar batu, hati aku yang eksiden terlanggar penghadang terus mati berkecai..

Nak tahu kenapa hati aku eksiden?? Fairytale yang buat hati aku eksiden.

Dia duduk di sebuah kerusi panjang yang biasa kita letak kat taman tuh. Dia mendepangkan tangannya seiring dengan gaya macho dia yang boleh buat aku yang keras hati nak mati nih terpesona.

"Fuck off..sape nak tengok gaya macho ko tuh!!??????" Kata hati ku sendiri.

Fairytale plak dengan muka tak bersalah jer dah buat hati aku eksiden.Terbabas jatuh suka.
Tak guna betul.

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now