"Weyh Ro nak makan tak pukul 9.30 nanti??" Tanya Wana. Kitorang sekarang on the way to dm meyh.
"Kitakan nak ke dm nih.Sekarang pun dah 9.30 beb!!" Kataku. Aku tatau lah apsal hati aku rasa macam nak meletup je berdebarnya. Hishh jarang macam ni beb.
Biasanya aku jadi macam ni bila something bad news jadi. Kuatlah wahai hati.
Masuk je dm,bau nasi goreng dah pun menggoda nafsuku.
Huh lapar. Aku pun macam biasa pergi ambik makanan kat kaunter sebanyak-banyaknya."Nak tuh,nasi lebih sikit." Dan makcik dm pun tambahkan untuk aku.
"Ok nak!!" Sahut makcik tuh.
Duduk kat meja paling hujung dunia semata-mata taknak sempit punya pasal. Haha serabut senanyer.
Tengah syok makan tetiba aku dapat call dari beruk mana entah.
"Hello."aku dengar suara lelaki yang mengucapkan hello. Aku hanya diam.
"Aku tahu ko tak pekak. Sila dengar aku nak cakap apa. Aku ketua biro blok B yang akan latih ko."
"Ko sape???!!" Aku terkejut gila lah.Mana dapat no nih sial.
"Ko pekak ke apa??!! Ko takyah nak buat muka berang ko sangatlah.Ko buat hal.Ko tanggung sendiri azabnya."
"Siallah mana ko dapat no aku." Tanyaku sambil mata melilau keliling mencari empunya nombor.
"Tak perlu cari aku. Ko bukan kenal aku pun. Aku nak esok pukul 6 pagi,bangun pastu solat subuh. 6.45 pagi aku nak ko dah ada dekat gym yang takde bumbung tuh. Lambat aku denda lagi teruk faham??!!!"
Pap!!
Panggilan dimatikan.
Pale otak dia. Bernanah plak telinga aku dengar 6.45 pagi dah kena tunggu dia kat gym. Gelaplah taik!!
"Apsal Ro!!" Tanya Diya. Wana juga membuat muka risau dia.
"Ko ingat tak time aku pukul budak tuh sampai masuk Icu tuh??" Anggukan aku terima menandakan diaorang faham.
"Jurulatih jasmani aku akan mulakan latihan aku esok pagi.6.45 pagi beb."
"Peh apak awal dowh 6.45!!!" Ayat tu aku dah duga dah.
"Sape yang bagi no aku skang nih.Betul-betul cari nahas."
"Lek Ro!! Mesti ada hikmahnya."
Dan hati aku tak mampu nak bersabar lagi. Makanan aku tolak tepi. Sial!!
******
Coach POV aka biro sukan
"Bro.Tu bukan budak yang selalu dok usya ko ke bro??!!" Tiba-tiba jer si Loy nih bertanya soalan tuh.
"Mende ko nih.Mana ko tahu dia usya aku???" Pelik plak aku. Kita bercakap pasal Hana Rose kot. Budak yang belasah orang sampai masuk ICU
"Betullah Danny.Aku selalu nampak dia macam nak curi-curi pandang ko.Bukan sekali bro aku nampak.Banyak kali kot. Itupun sebab aku perasan dia punya gaya tak serupa nama tuh."
"Hahaha..maksud ko gangster??" Tanyaku mendapat kepastian. Memang tak dinafikanlah yang dia memang ganas. Aku sendiri nampak macam mana dia pukul budak tuh.
"Ha..gangster.Tapi budak tu cantik jugak sebenarnya." Kata Loy sungguh-sungguh.
"Ko sirius lah dia usya aku?? Ke ko main aci redah je nak tuduh orang??"
"Hish ko nih.Betul lah.Dia pernah usya ko kat gym tu petang-petang. Kat bangunan biru pun aku pernah nampak banyak kali. Mula aku pikir dia usya aku. Tapi aku rasa bukan kot. Dah kalau ko sebelah aku je dia nak usya pun."
Hahahah..ada-ada je si Loy nih. Ahh aku tak kira beb. Dia simbah makanan atas kepala aku kot.Takkan nak diam camtuh je. Si Loy dengan member aku lain dok gelak-gelakkan aku seminggu beb tak berenti.
Aku perhatikan Hana Rose yang masih makan tu. Muka bengang bhaii.. tapi kenapa panggil Ro. Kan cantik panggil Hana jer.
Hmm..
YOU ARE READING
Putera Fairytale
Fantasy"Coach..boleh berhenti sakitkan hati saya??" "Tak!!" "Huh..Coach Pedas!!!..." Danial Rayyan...Putera Fairytale yang dipuja,yang disangka baik macam putera kayangan,rupanya coach kejam serupa iblis!! Setiap hari didenda,dibuli...dikerjakan macam samp...