Danny POV
"Danny..makan dah hampir seminggu ko tak makan." Kata Loy.
Lantak koranglah nak cakap aku lembik ke apa ke sebab tak makan sebab patah hati.
Loy cakap.Buat apa aku nak patah hati?? Bukan dia yang mainkan aku.Tapi aku yang bermain dengan hati dia.
Betul Loy.Betul.Kenapa aku nak patah hati?? Sewel.
Jiji dengan Azam cuba nak cakap dengan aku.Tapi aku sikit pun taknak pandang diorang.Sebab game bodoh tak guna yang kitorang main tuh lah aku jadi macam nih.No More Hana.
"Loy..ko suruh babun dua ekor tuh blah sekarang!!" Arahku pada Loy.
Loy cuma diam tapi aku dengar bunyi orang keluar.Sampah!!
"Apsal ni Dann.Ko tak pernah macam nih.Sebelum ni ko pernah jer kena tinggal dengan perempuan.Tapi tak seteruk perasaan ko yang sekarang nih.." ujar Loy perlahan.
"Dulu lain..sekarang lain.Dahlah Loy.Aku nak tido!!" Kataku dan aku lelapkan mata.
Aku dengar keluhan berat Loy.Dan aku dengar Loy keluar dari bilik.
Aku tak peduli.Final nak dekat pun aku tak peduli.Abis je aku final nih.Kalau aku pass,tahun ni akan jadi tahun terakhir aku kat sini.Kalau fail.Extend jer lah.
Mengadap lagi muka dia yang benci kan aku.Aku lagi rela terputus hubungan dari dia taknak pandang aku.
Amende plak aku cakap nih.
Ahh..kepala aku pun dah rasa macam sakit semacam.Mana taknya macam yang Loy cakap tadi lah.Dah hampir seminggu aku tak makan apa-apa...Frust menonggeng betul aku nih.Baru aku tau apa rasanya frust kan?? Selama ni tatau.
Haihh..kalo aku dah rasa macam nih..Hana macam mana plak ea??
Tolong lah..rasa macam nak mati jer pening kepala nih.Ko kuat Danny.
Kuat mana boleh demam siot!!
Tak rare la camni!!Loy masuk semula ke bilik.Memegang tangan aku.Amende dowh.tiba-tiba.
"Tangan ko sejuk."jawab Loy pendek.
Aku cuba letakkan tangan aku ke perut.
Wuishhh..gila sejuk.Mesti sebab tak makan seminggu.Aku pandang tangan aku yang kesejukan sangat nih.
Kalau tak silap aku.Macam ni lah rasanya tangan Hana masa aku pegang dia dulu.Tapi tangan Hana lagi sejuk.Macam mayat.
Tapi Hana kata dia memang macam tuh seumur hidup dia.Takde haba yang kuat mengalir dalam badan dia membuatkan dia sentiasa kesejukan.
Lama-lama dia sendiri pun dah terbiasa.Dan aku pula.Susah nak rasa sejuk.Mak aku cakap,badan aku memang hangat.Abang aku pun selalu peluk aku time tidur dulu.
Tapi tu masa kecik.Sekarang dia dah ada bini.Dia peluk bini dia je lah.
Kenangan aku dengan Hana masa aku cuak tangan dia sejuk dulu buatkan aku tergelak mengekek.
Loy hanya memandang aku dengan muka terror dia.Aku abaikan jer.Aku malas nak jawab.
"Rindu dia??" Tanya Loy sepatah.
"Sangat."jawabku menahan segala sebak.Siallah.
Aku buat citer jiwang ni kenapa??!!
"Kalo rindu,whatsapp lah.Minta maaf dulu pastu borak lah." Ujar Loy tanpa rasa.
"Loy..kalo dia tuh lembut hati..dah lama dah benda yang ko bagitau tuh berjaya ko tau?? Masalahnya tak jadi. Hati dia keras.Sejuk beku macam tangan dia jugak."
Aku pandang ke luar tingkap.Pandang ke asrama perempuan.Apa ntah aku mengharap bila aku pandang sana..
"Taknak cuba pujuk dia.Setelkan masalah masing-masing.Terus terang??"
"Heh!! Ko cakap macam takde otak kan??"
"Maksud ko??"
"Last time masa kitorang jumpa dulu,kan aku dah cakap kitorang dah slowtalk masa tuh.Aku mengaku salah aku."
"Yeah..memang ko dah mengaku salah ko.Tapi ko langsung tak mengaku cinta ko."
"Ko pikir dia nak dengar?? Aku kecewakan dia la dowh.Dia takkan dengar apa-apa lagi dah." Kataku degil.
Aku betul-betul panas dengan Loy sampaikan aku maki dia abis-abisan.
Dia tak paham apa aku nak cakap.So aku dah malas nak pikir.Dan aku terus tidur.Lena.
YOU ARE READING
Putera Fairytale
Fantasy"Coach..boleh berhenti sakitkan hati saya??" "Tak!!" "Huh..Coach Pedas!!!..." Danial Rayyan...Putera Fairytale yang dipuja,yang disangka baik macam putera kayangan,rupanya coach kejam serupa iblis!! Setiap hari didenda,dibuli...dikerjakan macam samp...