Coach POV aka Danny aka Fairytale aka Hitler
"Danny." Dia duduk sebelah aku kat tangga blok B nih. Apa lah dia nak. Tak menyempat nak tunggu kat bilik.
Aku pandang sebelah. Mak aii.Aku pikir hantu tapi bila usya betul-betul..alahai Loy rupenya.
"Ko nih..cuba lah jangan pakai bedak sejuk tuh kalau still nak lepak luar macam nih. Patutlah ada orang lari bila nampak ko hari tuh." Bebel-bebel dah aku sepanjang malam. Eceh..
"Bising la ko. Ni aku nak cakap nih. Saja borak-borak."
"Borak apa?? Cam tak sempat nak tunggu kat bilik je ko nih."
"Alahai..ko taukan bilik kita selalu jadi port lepak si Azam ngan Jiji.Aku taknak diorang dengar ni sebenarnya."
Owhh...macam tuh. Biasanya Loy cuma cerita benda penting dia akan citer kat aku sorang. Sebab Azam ngan Jiji tak paham dia.
Loy ni kan member aku time zaman sekolah lagi. Sampai skang dok berkepit kami dua.
"Citerlah." Aku memandang ke mukanya. Penuh dengan bedak.
"Aku senanyer tak suka sangat dengan rancangan ko dengan Azam and Jiji tuh."
"Apsal pulak. Kita main-main je kan??"
"Danny, aku tau ko hensem. Ko boleh buat apa jer dengan muka ko,harta ko. Tapi ko takleh buat dia macam nih."
"Budak tuh tomboylah.Hati keras punya ma.Tak mungkin dia boleh jatuh hati. Kalau jatuh sekali pun dia boleh bangun sendiri." Aku masih dengan keputusan ku. Aku raja buaya. Apa ada hal.
"Bila ko bermain dengan hati,ko pun akan dipermainkan nanti,Danny. Aku taknak ko kecewa nanti." Kata Loy. Loy memang jiwang. Kata-kata dia semua jiwang. Nasihat dia?? Perencah jiwang banyak.
"Takkan punya. Aku yang mainkan dia.Bukan dia. Aku rasa dia tatau pun camne nak mainkan hati orang. Dahlah bro. Masuk tidur sana." Loy pergi dengan hampa. Lantaklah..aku dah dicabar.
Aku dah mulakan game pun. Takkan la nak undur.
Langit malam aku tengok sepi. Apsal aku jadi rajin tengok bulan nih?? Yang pasti sejak..
"Dalam banyak benda, ko suka tengok bulan?? Macam takde benda lain jer.." kataku pada suatu malam dimana aku suruh dia belikan aku burger sebab tak datang latihan.
"Yelah..cantik apa bulan tuh. Lagi-lagi time bulan penuh. Nikmat oo tengok bulan." Katanya sambil matanya tak henti-henti tengok bulan.
"Ko ni werewolf ea?? Puak-puak cenggitu jer suka tengok-tengok bulan bagai.hahah" kataku gelakkan dia.
"Duh coach,muka saya ni memang hak semula jadi serigala ker sampai coach nak cakap macam tuh??" Muka dia aku tengok macam tak puas hati jer haha.
"Hana..aku ni tak hensem ker sampai ko rasa macam malas gila nak datang latihan." Tanyaku sambil menduga. Yelah kalau pompuan lain,dah semangat nak datang jumpa aku hari-hari.
Dia ni lain pulak."Saya tak batak pun tengok muka coach. Bukan hensem pun." Katanya selamba. Tapi muka dia aku tengok dah merah tuh. Hehe malu la tuh.
"Yelah ko. Ko tak pernah ke terfikir nak jatuh cinta ke apa ker. Couple-couple bagai??" Henfon di tangan aku pusing-pusingkan sambil menunggu jawapan.
"Coach ni macam mama saya lah. Tak habis dok tanya pasal hati ngan perasaan nih. Saya bosan lah cakap pasal benda nih." Katanya. Membuat keningku terangkat berlevel-level.
"Pehh..ko ni memang keras ea?? Tak nak cakap pasal cinta. Aku ingat pompuan suka cakap pasal benda nih."
"Saya..taknak mengharap. Nanti sakit. Kenapa mengharap pada bulan di langit kalau kita cuma akan dapat debu tanah jer." Kali ni aku yakin yang Hana Rose seorang yang dingin dengan mana-mana perhubungan.
"Tak salah kalau mencubakan?? Ko taknak kasi aku try ke?? Mana tau ko cair nanti??" Aku sengih nakal. Dia membuat muka polaknya.
"Datang latihan pun saya taknak. Lagi nak cair tengok muka coach. Eh muntah la camni." Selamba. Membuat aku tergamam berapa minit dan tergelak tiba-tiba. Aneh pompuan nih..aneh sangat.
YOU ARE READING
Putera Fairytale
Fantasy"Coach..boleh berhenti sakitkan hati saya??" "Tak!!" "Huh..Coach Pedas!!!..." Danial Rayyan...Putera Fairytale yang dipuja,yang disangka baik macam putera kayangan,rupanya coach kejam serupa iblis!! Setiap hari didenda,dibuli...dikerjakan macam samp...