"Awek,kelas computer ada tak weyh??" Tanya ku.
"Ada..aduh malasnya.." keluh Wana seorang ini. Mukanya dilepukan menambah efek malasnya.
"Bukan buat apa pun..lepak je situ.Bosan!!" Kata Diya pula.
"Assalamualaikum puan.." sapa kami kepada puan yang sangat baik tuh.Baik lah tuh kalo dia tak kisah pun pelajar dia lambat.
"Waalaikumsalam nah ambik attendance." See??? Lambat pun boleh ambik attendance lagi.
Lepas tulis nama apa semua,kitorang lepak kat meja yang berkomputer.Bukan buat apa pun.Main phone jugak akhirnya.
Wana pulak dok tunjuk video yang dia baru download sebab orang post kat group ws member dia.
Video yang menunjukkan anak perempuan lawan bapa.Battle rap beb.Peh..salute lah aku ngan diorang nih.
Best gila kitorang tengok diorang battle sampai aku gelak-gelak macam orang gila. Tiba-tiba budak kelas aku yang lain dok suruh kitorang senyap.
Dah kenapa???
Kitorang usya belakang kelas,tengok Encik Amer sedang berdiri serupa nak telan orang. Cuba ko bayangkan viking.Haa macam tulah riak muka dia. Seram dowh kalo dia marah.
"Korang buat apa nih??baca bukulah. Dok gelak gelak macam orang gila pasai pa??" Katanya.Marah betul dia.
Kitorang yang terkejut tuh cuma diam jelah.Dalam hati dah macam-macam sumpah dikeluarkan.
"Saya nak ampa semua pergi tengok balik markah test tadi.Yang gagal jumpa saya petang nih." Peh time tuh kitorang dah cuak dah.Entah-ntah gagal tak??
Kalo gagal,takleh masuk final exam beb!!! Dan tu maksudnya dia nak kita extend sem!! Tak sanggup aku.Orang dok sibuk gi on job training.Kitorang dok melekat lagi kat sini.
Oh tidak tidak..
Teringat lagi aku masa kes aku frust nak mati sebab fail assignment sheet dulu.Carry mark tuh.Tak lepas carry mark tak capai ko nak masuk Final.
Roomate aku tengok aku pun dah macam takde semangat je nak hidup.Sebab berhari-hari dok mengadap fizik tuh.
Aku ni takde lah pandai mana.Roomate aku si Zuzu tu boleh cakap kat aku..
"Kesian saya tengok awak ni Ro!! Dah macam takde semangat nak hidup" katanya sambil gelak.
Tapi aku tak bodoh sampai nak bunuh diri.Ko nak bunuh diri nak pergi mana??Lepak neraka??
Aku masih perlu hidup.At least kasi lah aku hidup bergembira dulu.Aku nak hidup!! Eceh cakap macam esok nak mati...
'Choy mulut nih. Cabul namateyy lah' kata si hati.
'Terlepas la mabuk!!'
'Lepas pale senduk ko!'
Dan satu gambar diterima dari group whatsapp. Gambar list result beb. Wana pass,Diya pass..aku???
Aku macam mana???
Peh nasib baik Alhamdulillah..Aku pass beb.Tak sia-sia aku hidup macam takde semangat.Hidup dalam keadaan zombie sebab kena baca fizik setiap hari.
Malam-malam aku rasa nak sedut otak orang je sebab stress.
'Eh Hana!! Ko nak sedut otak orang.Abis tuh aku ni nak campak mana???' Haa..otak dah merajuk.
'Sori' kata aku.
Dah lepas syok-syok dengar result tuh,jam pun menunjukkan pukul 12 tengah hari. Lepas ni test electrical beb.Dua jam aku abiskan dok baca electrical tadi.
Kitorang pun keluar lah nak pergi ke exam hall.Sebab nak amek test nyer 50 orang.Campur budak group lain lagi.
Time nak keluar library tuh.Aku pandang satu arah.Yang aku tahu tuh budak-budak baju kuning.Apa entah aku cari sebenarnya.
Dan hati aku betul sekali lagi.Fairytale dengan member-member dia sekarang. Tengah gelak ketawa bagaikan tiada siapa tahu yang dia mempunyai seorang tukang usya utama.
Nak tahu macam mana aku tahu tuh dia??
Macam biasalah..rambut dia.
Jujur aku cakap aku masih tak cam sangat muka dia.Walaupun aku rasa ni nak abis semester dah nih.Muka dia macam kabur pada pandangan aku.Atau tepatnya aku tak hafal pun muka dia.Itu membuatkan aku langsung tak mampu nak bayangkan dia dalam angan-angan aku.
Kadang-kadang rasa bersyukur jugak bila susah nak cam muka orang.At least aku senang nak lupakan dia satu hari nanti.
Tapi aku tak pernah nafikan betapa hensemnya dia.Seperti mana aku nafikan kehenseman lelaki lain sebelum nih.
"Susah nak nafikan kau,
Susah Fairytale,susah."
YOU ARE READING
Putera Fairytale
Fantasía"Coach..boleh berhenti sakitkan hati saya??" "Tak!!" "Huh..Coach Pedas!!!..." Danial Rayyan...Putera Fairytale yang dipuja,yang disangka baik macam putera kayangan,rupanya coach kejam serupa iblis!! Setiap hari didenda,dibuli...dikerjakan macam samp...