Kau..kau coach Aku??

398 17 0
                                    

"Apsal?? Terkejut??" Suara coach memetir lagi. Bingit plak telinga aku.

Gentle time ni aku rasa nak lari. Aku rasa sesak nafas gila. Berdebar lain macam. Sumpah dekat gila mamat nih.

Tapi aku tak bleh lari. Tangan kiri dan kanan dia menghalang laluan aku.

Siot!!

"Er..er..co..coach??" Tanyaku tergagap. Dah kenapa mulut aku nih. Gagap ke tengok Fairytale.

"Heh..gagap bhaii..apsal ko tak datang pagi tadi." Fairytale ni tahu jer aku tak datang pun.

Choii memang la dia tahu Hana!! Orang yang cuma tanya soalan ni ialah COACH saja.

Jap..maksudnya coach lahanat ialah Fairytale?? Dan Fairytale yang dipuja ialah coach lahanat??

Punah..punah segala harapan aku. Pale otak dia. Kenapa..kenapa??

"Hensem kan coach ko ni?? Sampai tergamam tak mampu cakap jadinya??" Katanya lagi.

Memang la hensem tapi apsal perangai ko macam setan!! Bagi hukuman macam nak kasi aku mati segala.

"Tak..ko tak hensem!!" Kataku. Gila nak mengaku dia hensem?? Nak kena ciuman free ker?? Ingat tak deal aku ngan dia dulu??

"Apa ko-ko. Panggil aku coach!!" Petir datang lagi. Hish dia nih.

"Coach.Jangan memetir kat telinga saya boleh tak. Coach nak apa nih??" Tanya ku seboleh-boleh nak hilangkan debaran tuh

"Hukuman tetap akan dijalankan setiap hari.. Ko faham tak?? So aku nak ko push up 60 kali."
Senyuman jahat terukir di bibir coach aka Fairytale.

Aduh nak panggil dia apa nih kalau tengah berangan?? Coach ke Fairytale??

"What???!!!!! 60???Coach saya ni perempuan tau. Mana larat. Kalau coach tu lain lah. Dah hari-hari lepak gym!!"

"70!!!" Sakit sial hati aku.

"Fine saya buat..saya buat" kataku mengalah.

"Buat 100 terus. Hukuman sebab guna bahasa ko aku dengan aku tadi!!" Kejam..memang kejam.

Fine!! Ko tak layak dipanggil Fairytale lagi..Aku panggil ko HITLER!!!

Aku melepaskan beg aku..

"Ko nak push up kat sini ker??"
Tanya plak dia nih.

"Dah tuh??"

"Sini!!" Katanya sambil mengheret beg sandangku ke satu bangku.

Gila..takkan nak buat atas bangku ni kot??

"Wei,korang blah sekarang!! Pergi buat kerja kat tempat lain!!" Mak aii selamba tenok dia je nak halau orang.

"Dah ko push up kat sini!!" Katanya lalu duduk di meja memerhatikan aku yang masih tercegat.

"TUNGGU APA LAGI!!!" jerkahnya. Tak sabar betul!!

Aku buat push up seperti yang disuruh sampailah tetiba je Encik Khai datang melawat.

"Hah kenapa nih??" Tanyanya sambil memandang ke Hitler.

"Dia tak datang pagi macam yang sepatutnya. Jadi ni kira hukuman untuk dia."

"Owh..patutlah..ha tambah lagi 100 denda dari saya!!" Kata Encik Khai.

Siallah!! Bala datang bertimpa. Aku cuma diam tidak menjawab. Letih sebenarnya tengah push up nak bercakap-cakap nih.

"Ko nak buat ke 100 push up yang dia suruh tambah tadi." Hitler bertanya??? Gila nak jawab apa nih.

Dia nih kalau aku cakap taknak. Dia akan suruh buat jugak siap tambah lagi kuantitinya.

So aku pun cakap.

"Nak!!" Terpaksa sial. Dan kedengaran suara Hitler gelak.
Sakan ko en??

"Hahahahahaha..siyes ka weyh.Haha." eh dia ni. Aku siyes la mangkuk. Aku dah penat nih.

"Hana.." mak aii. Apsal dia panggil aku camtu?? Siot lah hati aku takleh dok diam dowh.

"Hana berhenti kejap pandang aku." Katanya membuat aku terhenti dan mendongak untuk tengok dia.

Memang tak patut aku tengok dia. Tapi rezeki beb tengok dia so aku usya lah.

"Takyah buatlah denda dia. Buat denda aku jer. Kesian ko nanti. Dahlah tak makan." Dia senyum sambil cakap macam tuh.

Dan aku rasa masa terhenti saat dia senyum. Tapi aku tak boleh nak wat apa-apa. Aku angguk dan teruskan push up.

Kejutan demi kejutan.

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now