Old rival

412 15 0
                                    

Mataku terbuntang.Terkejut!!

"Sial!!" Carutku selamba.Masih dalam keadaan terkejut.

Disebabkan mulut puaka aku,dia terkejut.Musuh lama yang kembali dari zaman silam.

"Ha..Han..Hana!!" Jeritnya.Memekak kat telinga aku.

Bodoh!! Kenapa aku jumpa mamat ni lagi?? Kenapa?? Kenapa??

Aku terus pergi meninggalkan dia yang terpinga-pinga macam minta kaki dari aku.Serius dowh.Benci gila mamat perasan bagus nih.

"Hana..wait!!" Pekiknya dari belakang yang mengikut aku.

Tak boleh ke mamat tak guna ni blah dari sini.Memang suey la aku balik Malaysia.Suey gila wa cakap.

Rasa nak bagi penampar pun ada.Bunuh pun bagus juga.Tak payah nak baik sangat.Menyakitkan hati jer.

Aku tahu tetamu-tetamu semua tengah pandang drama depan mata diorang sekarang.

Hish!! TV kat umah ko takde ker?? Sial!!

"Hana please!! Wait!! We need to talk!!" Katanya termengah-mengah bila akhirnya aku berhenti sebab tatau nak jalan arah mana.

Aku pusing ke belakang.Menghadap orang yang aku benci gila nak mati!! Orang yang takde perasaan sakitkan hati aku.

Nilah dia.Putera kayangan DANIAL RAYYAN BIN KAMARUL!!

Kenapa dia kembali?? Persoalannya kenapa aku kembali ke Malaysia??LAGI??!!!

Aku boleh jer duduk kat sana bertahun-tahun.Kalau mama rindu aku sekalipun,dia boleh datang jenguk.

Tapi kenapa aku pilih untuk terima tawaran Malaysia supaya aku bekerja di sini?? Sakit tau tak??!!

Nasi dah jadi bubur pun.Dah sebulan aku bekerja di sini.Tak mungkinlah aku akan balik ke sana lagi.Dan hari ni,hari paling suey bagi aku.

Hari paling sakit bagi aku.Sakit sebab aku terpaksa hadap balik luka dulu.Sakit sebab aku luka aku koyak balik.

Aku tahu korang mesti akan tanya.Sakit sangatkah kena game sebab aku tak menangis pun??

Jawapannya sakit!!

Korang cuba pikir balik.Perlukah aku nangis untuk mamat tak guna nih.Hanya sebab aku kecewa??

Memang tak ah!!

Aku pandang dia!! Perlahan-lahan luka aku berdarah lagi.Cerita yang aku tak bagitau pada orang lain,koyakkan balik luka aku.

Pandangan setajam mata pedang aku hadiahkan pada dia.Kisahlah plak aku kalo orang nak cakap aku buat drama ker apa ker.

Diorang tak rasa!!

"Hana.Aku minta maaf.Im really sorry." Cliche.Tu je ke yang dia tau??

Mintak maaf?? Ko pikir hati aku ni apa??

Tiba-tiba aku rasa sakit pada hati.Aku tanya hati.

'Hati..ko kenapa??'

'Hana..aku sakit!!' Hati menjawab.

'Hana..hati berdarah.Dia..dia betul-berdarah!!'

'Hah..apsal??' Tanya ku lagi

'Hana,dia..luka dia koyak!!' Otak menjawab.Aku dah agak.

Untuk kurangkan sakit hati aku,aku masuk ke rumah.Menyorok.Jauh dari orang.

Aku menangis semahunya.Sorang-sorang.

****

Danny PoV

"Pakcik,makcik..saya yang salah.Saya yang hampir rogol anak makcik dan pakcik.Saya minta maaf.Saya menyesal." Aku bagitau tu pada pakcik dan makcik di depan aku.

Diorang ialah mak ayah Hana.Aku kena bertanggungjawab pada Hana.Sebab aku dah ambil haknya.

"Kamu...kamu apa??!!" Jerit pakcik.Begitu juga dengan makcik,ibu dan ayah aku.Diorang terkejut dengan pengakuan berani mati aku.

Aku tak peduli.Apa nak jadi,jadilah!!

Aku diam.

Aku pandang wajah mereka satu persatu.Ada kecewa dalam setiap mata mereka.Dan aku cuma mengharap.

Mengharap pada Tuhan.

'Ya Allah,jika benar dia tercipta untukku,dekatkanlah hatinya dengan hatiku.Permudahkanlah urusan kami.Jika dia bukan tercipta untukku,jauhkanlah hatinya dari hatiku.Dan berikanlah dia pasangan yang baik kepadanya.'doaku dalam hati.

"Pakcik.Saya betul-betul mintak maaf.Dan sampai sekarang pun saya masih ada keinginan nak bersetu..pakcik tahu maksud sayakan?? Hanya dia jer perempuan yang mampu buat saya macam nih.Dia je yang boleh buat saya stim."

Perghh hardcore betul ko ni Danny.Boleh-boleh je ko cakap camtu depan mak ayah dia.Ko gila ke??

Dah lama hidup??!!

Dan kali ni pakcik dan makcik terkejut mendengar kataku.Mak ayah aku,jangan cakap.Ayah dah rasa macam nak tampar aku masa tu jugak.Tapi mak cuba menahan.

"Kurang ajar!!" Pang!! Penampar agung ditepekkan pada mukaku.Hadiah agung dari bakal bapa mertua.

Aku terjatuh dari kerusi yang aku duduk.Jatuh ke lantai.Lantai marmar di rumahnya.

Dengan menahan rasa sakit di pipi.Aku berkata.

"Kalau pakcik taknak kawenkan anak pakcik Hana Rose dengan saya,kita tengoklah apa akan jadi pada dia.Mungkin dirogol lagi sekali.Mungkin juga dibunuh.Sebab kalo saya tak dapat dia.Orang lain takkan boleh dapat."nekad aku berkata begitu.Biar dia takut.

Dan aku terus pergi ke kereta untuk pulang.Memandangkan aku naik kereta sendiri.So takde hal lah.Aku boleh blah macam tuh jer.

Dan aku meluncur laju dalam gelap malam.

Putera FairytaleWhere stories live. Discover now