"Ro..ko dengan Danny okay tak.Apsal macam tak bertegur sapa je??" Tanya Diya.
Aku rolled eyes.Menyampah betul.Ada gak si minah rempit ni kena sepak dengan aku jap agi.
Aku pandang Diya.
"Takde apa.Takyah tau.Menyampah nak bukak citer."
"La Ro.Citerlah."pujuk Wana.
Sekor lagi mintak penyepak.Aku bukan macam dia jenis yang sibuk-sibuk citer pasal buruk orang lain.Dia nih Jemah senanyer.Tapi dia tak perasan pun dia macam tuh.Sibuk dok kutuk orang lain padahal diri sendiri takde lah bagus mana.
Memang..aku kutuk member sendiri.Ye aku tau!! Dah lama senanyer aku nak cakap benda ni depan-depan.
Pikir dia ni member jer,so aku pun malas nak gaduh macam tenukk!!
Aku diam jer.Malas nak cakap apa dah.Aku susah nak percayakan orang.Betul-betul susah.Jadi bila aku sedih..aku tak pernah nak tunjuk dekat sesiapa.
Diorang tak layak kenal aku lebih rapat.Diorang tak mampu nak paham isi hati aku.Dan diorang takkan pernah setia dengar luahan hati aku.
"Ro..ko okay tak??" Tanya Diya.Lembut supaya dia boleh pujuk hatiku yang degil sangat-sangat nih.
"Okay jer.Ko takyah risau la weyh.Aku malas nak ada mood hari nih.Ko anggap aku mati je lah hari nih." Jawabku selamba.
Diya yang tak sangka nenek,aku akan cakap macam tuh,terus tampar pipi aku.
"Ko ni dah kenapa cakap mati-mati nih.Takkan benda kecik macam tu pun ko dah nak mati??" Diya ni memang mengundang nih..mengundang taik gajah gayanya.
"Sial lah bodoh.Ko tampar aku buat apa sial!!" Aku marah dia balik.
Pijar beb pipi aku.Bodoh betul!!
Diya yang sentap aku mencarut marah tetiba terus mendiamkan diri.Wana pun turut diam membatu.
Tanpa sedar aku diam membatu macam patung tak cendana memandang ke satu arah selama lebih 15 minit.
Lama dowh.
Aku renung je tempat tuh.Tempat di mana pertama kali aku nampak muka sebenar coach yang bersembunyi.
Tempat di mana aku kena denda dengan coach sebab tak datang latihan pagi tuh.
Tempat di mana aku sedar yang aku dilatih oleh orang yang aku puja senyap-senyap.
Tempat di mana aku nampak senyuman ikhlas coach untuk aku.Walaupun aku rasa dia tak ikhlas pun.Tapi tu mata aku yang nampak.Entahlah.
Kalo tempat tuh pun aku dah rindu sangat-sangat sampai tenung macam nak tembus.Apatah lagi gym!!
Tempat yang hari-hari aku jumpa dia.Kena denda dengan dia.Kena gelak dengan dia.Kena curi dengan dia.
Hati..
Hati aku yang kena curik.Dia dah curik hati aku buatkan aku takde hati lagi.Dan aku tak dapat hati dia untuk letak dalam diri aku yang ketiadaan hati.Dan dia...langsung tak pulangkan hati aku.Dia nak buat apa?? Hati tuh dah hancur lah..bukan boleh sambung balik pun.
Bagilah hati aku balik,Fairytale.
Pleasee.
Perlahan-lahan setitik air mata aku jatuh.Laju menuruni pipi.Mata aku kini kabur tak nampak jalan.
Ye aku sedang berjalan ke hostel tapi tak nampak jalan.Kabur sangat. Air mata aku yang mengaburi setiap penglihatan aku.
Tiba-tiba aku terlanggar tiang.Aku rasalah tu tiang.Sebab tinggi semacam jer.Keras pun keras.Besi memang la keras.Bodoh!!
Aku gosok sikit dahi aku.Sakit.
Tapi sakit lagi hati aku lah!! Sakai lah hati nih.Cuba jangan sensitif??
"Ha..Hana??" Seru satu suara.Suara putera kayangan mana tuh?? Kenapa merdu sangat??
Lagi sekali air mata mengalir.Aku kena pergi jumpa tukang paip untuk betulkan balik saliran paip mata aku nih.Dia asik nangis jer.
Aku pandang atas.Empunya suara.Aku tak nampak muka dia.Tapi aku yakin dia nampak muka aku.
Dengan air sungai sekali.
Aku tunduk.Aku kenal rambut tuh..aku kena pergi..Jauh dari dia.
Dan aku pun berlari.Aku tatau lah dia ada panggil aku ke tak.Kalo tak panggil rasa sedih.
Kalo panggil,rasa cliche plak.
Sewel!! Cliche mende part jiwang-jiwang memang lah cliche.
YOU ARE READING
Putera Fairytale
Fantasy"Coach..boleh berhenti sakitkan hati saya??" "Tak!!" "Huh..Coach Pedas!!!..." Danial Rayyan...Putera Fairytale yang dipuja,yang disangka baik macam putera kayangan,rupanya coach kejam serupa iblis!! Setiap hari didenda,dibuli...dikerjakan macam samp...